ببینید // قسمت پنجم از برنامه “روزآمد” با حضور دکتر محمود محمدیان

دوستان عزیز همون طور که پیش از این به طور خیلی مختصر در کانال کافه بازاریابی اطلاع رسانی شد آقای دکتر محمدیان در سلسله برنامه هایی با موضوع تبلیغات در شبکه ۵ سیما به همراه آقای هیراد حاتمی مجری توانمند کشورمون در روزهای یکشنبه حوالی ساعت ۱۹ در برنامه ای به عنوان روزآمد حضور دارند. این یادداشت را اختصاص دادیم به قسمت پنجم این برنامه. به امید اینکه این دست برنامه ها بتواند در نگاه جدی تر جامعه کسب و کار به تبلیغات موثر باشد.

برنامه روزآمد

قسمت پنجم


28 thoughts on “ببینید // قسمت پنجم از برنامه “روزآمد” با حضور دکتر محمود محمدیان”

  1. من بارها عرض کرده ام اما همواره باز هم خواهم گفت این کلیپ ها را من در آپارات آپلود نمی کنم و دوستان روزامد این کار را کرده اند و در ذیل آن در مورد من مطالبی می ویسند که واقعا من شایسته آن نیستم من یک فرد علاقه مند به حوزه کسب و کار و بازاریابی و یک معلم کوچک هستم . ضمنا به هر دلیلی برنامه هفته قبل از این را تاکنون آپلود نکرده اند و من هم آن را ندارم لذا قبل از این برنامه یک برنامه دیگر هست که من در مورد بازار و تبلیغات صحبت کرده ام .

  2. سلام بر استاد بزرگوار: جناب دکتر محمدیان
    واقعا باز تماشای چند باره ی برنامه های شما همچنان برای من دلچسب و آموزنده است. چیزی که دوستان روزآمد هم در معرفی شما گفته اند حقیقتا درخور و بسیار بجابوده و هست. حضرتعالی بغیر از بازاریابی، استاد مسلم ادب و اخلاق هم هستید.امیدوارم نمونه حضرتعالی در این خاک وبوم بیشتر وبیشتر شود و ما هم دانش آموز خوب این مکتب باشیم.

  3. استاد عزیزم درود
    من هم درست مثل خانم دهکانی به حسرت حس زیبای ایام کلاس های شما نشستم ! چقدر زود گذشت روزهایی که سعادت هم صحبتی با شما مقدور بود .
    راستش از وقتی این سلسله مطالب در برنامه روزآمد شروع شد ، واقعا اولین چیزی که به ذهنم رسید این بود که تا عمق دانش به استغنا نرسه نمیشه اون رو برای مخاطب عام توضیح داد . واقعا مباحثه با مخاطب عام ده برابر سخت تر از مخاطب تخصصی هست.و این توضیح روان از مباحث سنگین بازاریابی به این سلیسی نشان از عمق دانش مستغنی حضرتعالی داره .
    بهترین ها را برای شما آرزومندم استاد .کوچکترین شاگردتون ……..مسعود مشایخی

  4. سلام و خداقوّت خدمت استاد بزرگوارم

    حدود ۶ سال پیش، بسیار خوشحال از نتیجه کنکور ارشد، در یک جمع خانوادگی اعلام کردم گرایش انتخابی ام مدیریت بازرگانی-بازاریابی است. در آن جمع کسبه و تجّار صاحب نامی (در محصولات پسته، خرما، و …) نیز حضور داشتند. هنوز آن سوال و یا بهتر بگویم “تعجب سوالی” توی گوش من شنیده می شود؛ بازاریابی!!؟؟. ای بابا من خودم ده تا بازاریاب خبره با مدرک دیپلم دارم دارم ماهی ۲۰۰ تومن هم بهشون میدم. پسر حاجی، تو که می خواستی بازاریاب شَوی میامدی با خودم دفتر اینقدر هم شب و روز خودتو درگیر این درس و مشق نمی کردی…
    این بود جو حاکم بر جامعه، تجار و کسبه ما، بازاریابی یعنی این!. و متأسفانه هنوز هم ادامه دارد. بسیار نزدیک و نزدیک. در کلام خانمی از فامیل -که همچون دستفروشان خانه به خانه ایام قدیم- چمدان پر از وسایل آرایشی-بهداشتی، انواع موارد غذایی، لوازم الکتریکی و .. خود را وسط میهمانی رونمایی میکند و می گوید این یعنی بازاریابی شبکه ای، این یعنی کمک به تولیدات داخلی و این یعنی هر کدام از ما یک بازاریاب هستیم. مطمئنم قلب تک تک همراهان بزگورار با این صحنه ها به درد می آید. مقصر این امر چه کسی و یا چه کسانی و شاید چه سازمان هایی هستند؟ یک رشته تحصیلی موفق، ارزشمند، به روز، و به قول کاتلر بزرگوار گره خورده با روح انسانها را وارد نظام آموزشی و کسب و کار این سرزمین کرده ایم بدون اینکه حتی یک هزارم از پتانسیل این رشته را برای معرفی خودش استفاده کرده باشیم. بازاریابی را درس می دادیم بدون بازاریابیِ بازاریابی. کتاب فروش موفق را نوشتیم و خود این کتاب نیز در فروش ناموفق بود. بله، باز هم از آخر شروع کرده ایم. و اینگونه است که به هر کسب و کار و واحد تولیدی و خدماتی می گوییم که با علم روز بازاریابی همسو شوید، با قیافه ای حق به جانب و در حالتی که گویا کاتلر درونشان فعال شده است می فرمایند؛ ما ۲۰ ساله اینکاره ایم پسرم…
    راهکار چیست؟، وظیفه ما شاگردان مکتب بازاریابی چیست؟ کاش این دغدغه فراگیر شود، و ای کاش همه اساتید اهل فن وارد عرصه ای به اینچنینی شوند و به معرفی و توسعه ی به حق علم بازاریابی به طور اعم و شاخه های مورد علاقه خود به صورت اخص شوند.

    استاد بزرگوار، بابت این اتفاق خوب ممنونیم

  5. با عرض سلام خدمت استاد عزیز

    یکی از شیرین ترین و کارآمدترین دوران تحصیلی بنده به شاگردی و حضور در کلاس بازاریابی شما برمیگرده. امیدوارم با حضور پرنگ تر و موفق تر در رسانه و زمینه بازاریابی همچنان بتونیم از شما بیاموزیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *