نظرسنجی // بهترین شرکت اتوبوسرانی “بین شهری” را معرفی کنید؟

آخرین بروزرسانی // آبان ۱۴۰۲٫ این سوالی است که برای همه می تواند جذاب باشد. بهترین شرکت‌ های مسافربری اتوبوس در ایران کدام شرکت‌ها هستند؟ کدام شرکت خدمات قابل قبولی ارائه می‌دهد؟ در ادامه با معرفی ۴ تا از بهترین شرکت اتوبوسرانی ایران همراه شما هستیم.

کیست که قبول نداشته باشد که اگر اتوبوسی که با آن سفر می‌کنید مناسب و در شان نباشد حاصل سفر چیز خوبی از آب در نمی آید. یک اتوبوس خوب هم به مسافر لذت می دهد و هم امنیت او را تامین می کند. این موضوع را بگذارید کنار این قضیه که هر سال تعداد زیادی از مردم ایران در حوادث رانندگی کشته می‌شوند. اگرچه سهم حمل و نقل عمومی در این حوادث بسیار کمتر از خودروهای شخصی است، اما باز هم بخشی از این حوادث به اتوبوس‌ها ربط پیدا می کند. از این روست که شایسته است برای سفر با اتوبوس، بهترین شرکت‌ های مسافربری در ایران را انتخاب کنید.

در این مطلب در تلاشیم تا در گام اول ۴ شرکت اتوبوسرانی خوب را معرفی کنیم و به ویزگی های هر کدام بپردازیم تا شما هنگام خرید بلیط اتوبوس، با آگاهی نسبی، نسبت به تفاوت‌های هریک از شرکت‌های مسافربری، انتخاب هوشمندانه‌ای داشته باشید. بهترین شرکت‌ های مسافربری اتوبوس در ایران کدام است؟ شما برای انتخاب بهترین شرکت اتوبوسرانی ایران چه معیارهایی دارید؟ سابقه یا قدمت، تامین امنیت، خدمات دهی و همچنین میزان پوشش شهرهایی که شرکت‌ها در آن فعال هستند. بنابراین می‌توان گفت این لیست یکی از معتبرترین لیست‌هایی است که در مورد بهترین شرکت‌ های مسافربری اتوبوس در ایران وجود دارد.

شرکت های مسافربری اتوبوسرانی

شرکت ایران پیما

احتمالا قدیمی ترین شرکت اتوبوسرانی ایرانی که به شکل تخصصی به حمل و نقل مسافران با اتوبوس می پردازد. در ذهن خیلی ها با رنگ قرمز شناخته می شود. بنزهای قرمز! اما ایران پیما از قدیمی ترین شرکت های حمل بار و مسافر در ایران است و شاید از هرکسی پرسیده شود اولین اتوبوس مسافربری در ایران کدام اند ایران پیما پاسخ بیشتر افراد به این سوال باشه. اما آیا واقعا اولین برندها به همون اندازه که اسمشون ماندگاری در اذهان داره خدمات ماندگاری هم دارند؟. میتونیم برند اولین ها رو در طبقه بندی بهترین ها بیاریم؟ به شخصه وقتی اسم ایران پیما رو میشنوم یاد اتوبوس های قرمزو زرد بچگی میوفتم اگرچه مسلما این شرکت ماشین های به روز و مدرن در خط حمل و نقل خودش داره ولی به شخصه تمایلی برای سفر با این شرکت ندارم چون فکر میکنم اتوبوس های این شرکت به اندازه اتوبوس های قبلیش نامطمین و صندلی های به همون اندازه خشن و ناراحت کننده داره شاید یکی از دلایلش این باشه هنوز از همون اتوبوس ها برای بعضی از تردد های داخل شهری استفاده میشه و تقریبا هر روز میبینمشون. حتی با وجود اینکه این شرکت در سال ۱۳۷۲ اولین شرکت تعاونی مسافربری در کشور بود که از اتوبوسهای ویژه اروپایی در سیستم حمل و نقلی خودش استفاده کرد.

ریشه پذیرایی با آبمیوه و بیسکوییت هم از این شرکت امده است. اتوبوس‌های این شرکت اولین اتوبوس‌هایی بودند که برای مسافران در طول سفر فیلم پخش کردند. این عوامل باعث شده است که شرکت مسافربری ایران پیما از بین بهترین شرکت‌ های مسافربری اتوبوس در ایران، به عنوان بهترین شرکت اتوبوس رانی ایران انتخاب شود.

شرکت رویال سفر ایرانیان

بهترین شرکت‌ های مسافربری اتوبوس در ایران

با وجود این اولین برندی که از نظر مدرن بودن و راحتی به یاد من میاد رویال سفر هست. این شرکت در سال ۱۳۸۵ یک تحول در صنعت مسافربری کشور وخروج از حالت سنتی به مدرن داشت.با تجهیز اتوبوس های تحت پوشش به صندلی های بسیار راحت و ابداع اتوبوس( VIP ویژه ۲۴ نفره ) برای اولین بار در ایران آغاز کننده تحولی عظیم در این صنعت شد. البته رویال سفر از این نظر بهترین برنداست اما با گذشت زمان اکثر شرکت های مسافربری نظیر سیرو سفر وهمسفر مجهز به این قبیل اتوبوس ها هستند. در اینجا چیزی که بیشتر اهمیت پیدا میکنه کیفیت ارایه خدمات هست که متاسفانه در رویال سفر در حال کمرنگ شدن است. مثلا تاخیر در زمان حرکت که دو شرکت سیروسفر و همسفر به نسبت در زمان حرکت دقیق تر هستند و برخورد پرنسل که متاسفانه از برخورد پرسنل رویال در پایانه بیهقی رضایت ندارم.

مشکل دیگر که خیلی مهمتر هست خود اتوبوس هاست که متاسفانه اتوبوس های قدیمی یا مشکل دار هنوز در خط رویال و بیشتر شرکت ها وجود داره که باعث بروز مشکلاتی در بین راه وهم چنین تصادفات در برخی خطوط شده که مسلما برند این شرکت رو بعد از مدت زمان کوتاهی از بهترین اقدامش (اتوبوس های تک صندلیVIP) خدشه دار کرده است. و البته نباید از نقش خود رانندگان هم غافل بود که به نظرم رویال در گزینش راننده ها دقت و وسواس کافی رو به خرج نداده، که این موضوع در بین اکثر شرکتهای اتوبوسرانی وجود دارد از جمله سیرو سفر و همسفر.

شرکت آریا سفر آسیا

بهترین شرکت‌ های مسافربری اتوبوس در ایران

شرکت آریا سفر آسیا یکی از بهترین شرکت‌ های مسافربری اتوبوس در ایران محسوب می‌شود. در گام اول به دلیل پوشش‌‌دهی بسیار مناسبی که دارد شهره مسافران است. این شرکت که نمایندگی آن در ترمینال جنوب و همچنین در ترمینال غرب تهران حضور دارد، به مقصد تمامی مناطق مرکزی، جنوبی، جنوب شرقی و شمال کشور اتوبوس دارد. چه چیزی از این بهتر! از این نظر یکی از مهمترین شرکت های مسافربری اتوبوس کشور به حساب می‌آید. پرسنل مجرب و از آن مهم‌تر استفاده از اتوبوس‌های مدرن و خاص از دیگر ویژگی های این شرکت است. قیمت‌ بلیط‌های این شرکت نیز نسبت به خدماتی که ارائه می‌دهد مناسب است. برای کسانی که قیمت برایشان معیار مهمی است معمولا این شرکت یک گزینه خوب است.  بنابراین یکی از پیشنهادات مهم برای سفر به مناطق جنوبی و شمالی کشور استفاده از این شرکت مسافربری است.

شرکت سیر و سفر

بهترین شرکت‌ های مسافربری اتوبوس در ایران

مگر می شود از اتوبسرانی گفت اما از سیر و سفر نگفت! شرکت سیر و سفر از قدیمی‌ترین و پرقدمت ترین شرکت‌های مسافربری در ایران است. این شرکت کار خود را از سال ۱۳۶۹ آغاز کرده است و بخش بزرگی از خاطرات سفر با اتوبوس‌های قدیمی بنز با اتوبوس‌های این شرکت انجام شده است. این شرکت علاوه بر استفاده از اتوبوس‌های عادی در شبکه خود، از اتوبوس‌های VIP نیز استفاده می‌کند. این شرکت بخاطر سابقه پرافتخاری که دارد در فهرست بهترین شرکت‌ های مسافربری اتوبوس در ایران قرار گرفته است. از نکات قابل ذکر در مورد این شرکت باید به خدمات دهی به تمام نقاط کشور، پاسخ دهی مناسب، پرسنل منظم و آراسته و همچنین پاسخ دهی تلفنی خوب اشاره کرد. این شرکت برای قدیمی پسندان یک گزینه خاص است.

جمع بندی

در نهایت در این فهرست می توان گزینه های دیگری را هم جا داد. حتی می توان فهرستی از گزینه های نامطلوب رو هم آماده کرد. رسیدن به این نقطه مرهون مشارکت همه مخاطبان کافه بازاریابی است. شما چه گزینه ای را برای اضافه شدن به این لیست پیشنهاد می دهید. تلاش ما این بود که با خواندن این مقاله از این لحظه به بعد شما هنگام خرید بلیط اتوبوس دیگر سردرگم نخواهید بود و بتوانید با آگاهی نسبی در مورد شرکت‌های مسافربری مختلف، بلیط خود را خریداری کنید تا سفری امن، با حداکثر امکانات و راحت را تجربه کنید.

نظر شما در خصوص بهترین شرکت‌ های مسافربری اتوبوس در ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش نظرات همین یادداشت در میان بگذارید..


139 thoughts on “نظرسنجی // بهترین شرکت اتوبوسرانی “بین شهری” را معرفی کنید؟”

  1. از میان شرکتهای حمل و نقل مسافری از نظر سهم ذهنی فقط سیرو سفر تونسته تو ذهن من بمونه و بقیه رو حتی یادم نیومد.اون هم احتمالا بخاطر اینکه سر وقت همیشه حرکت میکنه.

        1. رویال سفر
          همسفر
          سیروسفر
          بدترین شرکتها هستند حتی برا یه چمدان کوچک که بخای تو جعبه بذاری اضافه کرایه میخان حتی برای سفرهای داخلی
          ولی ازترمینال آزادی چه سفر داخلی چه خارجی برخوردشون عالیه و اصلا مشکل بار ندارن مخصوصاً تابان سیرایرانیان

    1. سیر و سفر در حد یک ساعت و نیم با تاخیر حرکت میکنه کلی دور پایانه میچرخه در اخر اعتراض هم که میکنی انگار نمیشنون و میگن همه اتوبوسو پر میکنن بعد میرن، برخورد پرسنل واقعا وقیحانه با دروغگویی … راننده هم پشت سر هم سیگار میکشه. برادرانه توصیه میکنم با سیر و سفر هیچ جا نرید

      1. سلام این دیدگاه شما هم کاملا صحیح است من مستند دارم که زمان حرکت رو زده یک و ربع ساعت دو ونیم حرکت کرده وقتی باهاشون هم صحبت میکنی برخورد بسیار زشت انجام میدن اما موقع فروختن بلیط برعکسه راننده هاشونم چشم ناپاک هستن به بردران عزیز اکیدا میگم به هیچ عنوان خواهر یا مادر یاهمسر خودتون رو تنهایی با این تعاونی نفرستین جایی من موردهای زیادی ازشون دیدم سیگار کشیدنشونم‌ کاملا درست میفرمایید

    2. من ترابر بیتا تهران رو نشستم
      اصلا خوب نیست یه آب معدنی تک نفره نداره از نشنگی ادم میمیره
      تو مسیره تبریزم کللی نگه داشت الافمون کرد،این به جهنم برخوردشونم افتضاحه

  2. به نام خدا
    با سلام و عرض ادب خدمت کافه بازاریاب های عزیز ،
    بخاطر مشغله کاری دیر به دیر به این جمع خوب سر میزنم ، اما هربار که مطالب را میخوانم اطلاعات خوبی بدست میارم. و از این بایت قدردان زحمات شما عزیزان هستم.

    70%سیروسفر و 25%همسفر ،5% ایران پیما. بخاطر حجم سفرهایی که باهاشون داشتم/.
    راجب مطلب فوق بنظرم شرکتهای حمل و نقل در ایران به اون شکل باید و شاید خدمات مناسبی ندارند، در واقع همه خدمتی که لازمه در اختیار یک مسافر قرار بگیرد کمتر به آن توجه میکنند.
    1. استفاده از وسایل نقلیه مناسب، استاندارد و راحت
    2. برخورد مناسب راننده و مهماندار (کمک راننده)
    3. دقت در زمان حرکت و عدم تاخیر
    4. امنیت و آرامش در سفر
    5. پذیرایی
    6. استفاده از لباسهای پرسنلی و متمایز از افراد دیگر
    شرکتهایی که نام بردم غالبا تاخیر در حرکت نداشتند، غیر از مواقعی که مسافرین اتوبوس تکمیل نیست و بین راه، چندبار توقف میکنند و در اینطور مواقع بین 20 تا 30 دقیقه با تاخیر به مقصد میرسند، معمولا بابت این تاخیرها از سایر مسافرین عذرخواهی نمی شود.
    بنظرم براساس نوع شرکت اتوبوسرانی نوع خدمات تفاوتی نمی کند، بستگی به سلیقه و برخورد راننده دارد که داخل اتوبوس بخوبی سرویس شده! صندلی ها برای همه مسافرین راحت است ! در واقع بستگی دارد شما مسافر کدام راننده خوش ذوق باشید نه شرکت حمل و نقل!

    1. من قبلا همیشه با سیر و سفر میرفتم ولی الان افتضاح شده ، بلیط گرفتیم سیر و سفر صفه ساعت ۲ و ۴۵ دقیقه بعد اتوبوس اومده اول تمیز و خوب ما رو برده کاوه پیاده کرده یه اتوبوس کثیف و کهنه که صندلی هاش پاره پاره بود و داغون و بوی گند میداد تا ساعت ۴ و ربع اونجا معطل شدیم بعدشم رفته شاهین شهر خلاصه ما بلیط وی آی پی ساعت ۲ و ۴۵ خریده بودیم با یه اتوبوس داغون ساعت ۴ و نیم حرکت کردیم

  3. با سلام خدمت جناب شکرانی و با تشکر از ارایه نظر شما..آیا با شرکت مسافربری دیگری به جز سیرو سفر هم تجربه سفر رو داشتید؟؟اگر امکانش هس مقایسه خودتون رو از سیروسفر با سایر شرکتهای مسافربری به غیر از سروقت بودن سرویس ها بیان کنید
    سپاسگزارم

  4. با سلام خدمت خانم یا آقای خطیبی و با تشکر از ذکر موارده به جا و دقت شما..
    با شما موافق هستم. خدماتی که باید به مسافرین ارایه بشه در شرکتهای اتوبوسرانی کمتر یا بهتر بگم اصلا مورده توجه نیس…به نظر شما این عدم توجه به خاطره چیه؟؟ممکن بخاطر حجم بالای مسافرین باشه ؟؟واینکه اصولا این شرکتها ارایه خدمات اضافی تر و ضروری نمیدونن و فکر میکنن به اندازه کافی مشتری دارن؟؟به نظر شما این خدمات تا چه حد روی انتخاب افراد برای مسافرتهای بین شهری تاثیر داره و آیا حاضر هزینه اضافی برای دریافت این خدمات پرداخت کنند؟؟

  5. آقای حسینی سلام . اگر خاطر شریفتون باشه قرار شد مادام که یک مطلب حداقل ده نظر را جذب نکرده مطلب بعدی اکران نشود. الان دو مطلب داریم که مشمول این وضعیت است.
    ان شاالله از این به بعد به این موضوع توجه شود ممنون از همه زحمات شما

  6. مطلب جالبی بود ولی طبقه بندی شما کامل نبود؟ یا احتمالا دنباله دار خواهد بود؟
    رویال سفر به خاطر ابتکارش معروف شد یعنی هر وقت هر کس می خاد یک شرکت خوب مسافرتی معرفی کنه که یکم از نظر کلاس هم بالاتر باشه بی اختیار رویال سفر رو معرفی می کنه که البته درست فرمودید، خدماتش روز به روز کمتر میشه
    به خوبی به نقش رانندگان اشاره کردید. واقعا راننده می تونه در انتخاب بعدی ات تاثیرگذاره باشه
    در پایان ، اتوبوس رانی ای موفق تر است که همیشه بلیط برای مشتری پایه ثابتش داشته باشد.
    در واقع علاوه بر خدمات متمایز سازی، تمرکز هم می تواندحائز اهمیت باشد.
    توجه بیشتر به زمان های پر ترافیک، به جز ایام تعطیلات رسمی و عید، مثل ایام تعطیلی دانشگاه در بین دو ترم و یا زمان فرجه ها نیز می تواند مفید باشد.
    استفاده از تبلیغات محیطی و حتی اسمسی لااقل به کسانی که یکبار از این اتوبوس رانی استفاده کرده اند، پیشنهاد دیگری است.

  7. باسلام خدمت خانم زرگران و سپاس فروان از نظرات ارزشمند شما…
    به نکته خیلی خوبی درمورده اینکه همیشه بلیط برای مشتریان ثابت وجود داشته باشد اشاره کردید.
    فقط منظور شما رو از اینکه طبقه بندی کامل نبود متوجه نشدم..ان شااله با توجه به نظرات گرانقدر شما دوستان خوب کافه سعی میکنم این مطلب رو گسترش بدم

  8. با سلام خدمت خانم منتهایی.من تاکنون فقط 2بار با اتوبوس بین شهری تجربه سفر داشتم و نمی تونم مقایسه درستی بین این شرکت های اتوبوس رانی داشته باشم.اما با توجه به شنیده هام گاهی پیش میاد که با یه اتوبوس از یک تعاونی سفر میکنی و خیلی راضی هستی اما بار بعد که اتوبوس های همون تعاونی رو انتخاب می کنی اصلا تجربه رضایت بخشی نداری.پس می توان گفت تعاونی ها استاندارد مخصوص به خود ندارند. تعاونی های اتوبوس رانی از 3طریق با مردم در ارتباط هستند.1-سایت اینترنتی 2- تمای های تلفنی 3- راننده ها.فکر میکنن هر سه این موارد باید درنظر گرفته بشن. تجربه ای که من از تماس تلفنی با تعاونی های شیراز داشتم تجربه خوبی نبوده و معمولا آقایی با صدای خشن و با حالتی ک انگار با یه مزاحم صحبت میکنه به تلفن ها جواب میده.رزرو بلیت از طریق سایت هم چندان با اطمینان انجام نمیشه چون در خیلی از موارد ممکنه با مشکل مواجه بشیم.بنظرم اگر به این 2مورد هم پرداخته بشه انتخاب برند اول با اطمینان بیشتری صورت میگیره.و اما راننده ای که بهش اشاره شد : من فکر می کنم رفتار راننده از وجهه ای که در جامعه براشون ایجاد شده تاثیر میگیره. اگر تعاونی باشه که برای راننده هاش وجهه اجتماعی قوی ایجاد کند و برای راننده ها کلاس های رفتاری برگزار کند و استانداردی برای رفتارهای راننده هاش ایجاد کنه می تواند اطمینان خاطر در بین مسافران ایجاد کند.خیلی جالب میشه اگر راننده اتوبوس یک تعاونی بودن شغل با کلاسی تلقی بشه .فکر میکنم بد نباشه نکته ای رو در مورد نام گذاری تعاونی ها عرض کنم.سیرو سفر و همسفر همیشه به خاطر تشابه اسمی اشتباه گرفته میشوند و فکر میکنم بهتر باشه به این موضوع هم توجه بیشتری بشه.فکر میکنم متمایز سازی ظاهر اتوبوس هم میتونه نکته قابل توجهی باشه که مسافرا بتونن اتوبوس هایی که مکان توقف یکسانی رو دارن از هم به خوبی تشخیص بدن.نکته آخر هم این که تعاونی ها می توانند از طریق ایجاد توقف گاه هایی مخصوص خودشان کسب درآمد کنندو فروشگاه ها و رستوران های مخصوص خودشان را ایجاد کنند تا هم از این طریق درآمد زایی داشته باشند و هم تصویر ذهنی قوی ایجاد کنند و تبدیل به برندی قوی و متمایز شوند. عذر خواهی میکنم بابت پرگویی و ممنونم از خانم منتهایی بابت مطلب خوبشون که خیلی کم بهش توجه شده.

  9. با سلام به خانم منتهایی وبا تشکر ازمطلب خوبتون طبق گفته شما باروی کار آمدن اتوبوس های vip شرکت های رویال سفر وسیر سفر توجه همه را به خود جلب کردند اما با تجربه ای که در چند ماه اخیر داشتم دیگر هیچ تفاوتی بین سرویسهای این شرکت ها با شرکتهای دیگه مثل عصر ایران وجود نداره به جز سرویس های سوپر ویژه سیر وسفر ک کمی بیشتر به خدمات مسافرین توجه میکنند متاسفانه اکثر این شرکتها وراننده ها بیشتر ب فکر پر کردن صندلیهاشونن تا به دست آوردن رضایت مشتریاشون ومطمئنا اگر هر کدوم از این شرکت ها کمی خدمات متمایزی ارائه بدن در جذب مسافر واسشون خیلی میتونه موثر باشه

    1. با سلام. متاسفانه از شرکت رویال سفر و سیر و سفر فقط یه اسم باقی مونده. با اتوبوس های شمس العماره قدیم هیچ تفاوتس ندارند. البته انصافا حدود هشت سال قبل رویال خوب بود. ولی اون روزا واقعا گذشته.

  10. سلام. من به واسطه تعدد ماموریتهای شهرستان خیلی از اتوبوس بین شهری استفاده میکنم.
    من فقط به وی آی پی بودن ٬ زمان حرکت و شرکت سازنده ی اتوبوس توجه میکنم. وگرنه به برند اتوبوسرانی هیچ اهمیتی نمیدم. اتوبوسهای مان بهترین اتوبوسهای موجود در کشور هستند بعد از آن اتوبوسهای اسکانیا وبدترینشان اتوبوسهای ولوو هستند. ولی در کل یکبار اتوبوس گچساران تهران رو سوار شدم که انقدر اتوبوس خوب (مان) و راننده ی خوب و مهماندارای خوب داشت که هیچ وقت از فراموش نمیکنم. بهترین سفرم با اتوبوس بود.

  11. سلام
    چقدر جالبه که بازاریابی این قدر گسترده‌اس .. تا حالا به موضوع شرکت‌های اتوبوس‌ رانی و حمل و نقل فکر نکرده بودم !! اولین برندی که در این حوزه به ذهنم می‌رسه همسفره و بعد سیر و سفر و در آخر هم ایران پیما (که این آخری رو با خوندن مطلب شما به یاد اووردم و قبل از اون ممکن نبود به ذهنم برسه)
    به نظر من شرکت‌های اتوبوس‌رانی مزیت چندانی نسبت به هم ندارن و اصلا کار برندینگی انجام ندادن که بخواد به یاد بمونه و صرفا پرکتیکال (کارکردی) هستن .. اگه یه شرکت هم بخواد کار متفاوتی در زمینه حمل و نقل انجام بده بلافاصله توسط رقبا ازش تقلید می‌شه !! فکر می‌کنم اگه بخوایم همین الان بلیط اتوبوس با صندلی VIP بگیریم تمام توجهمون به جایگاه ویژه بودن صندلیشه نه شرکت ارائه دهنده خدمات.

  12. با سلام خدمت خانم فاسمی و تشکر از حضور ارزشمندتون…واقعا به نکته جالبی درباره کلاس و پرستیژ کاری راننده ها اشاره کردید..اما سوال من اینجاست معیار اساسی شما برای انتخاب یه شرکت چه چیزهایی هست؟آیا این موارد یک معیار اساسی برای انتخاب شما برای سفر محسوب میشود؟؟
    ایده های بسیار جالبی درباره فروشگاههای اختصاصی و برندسازی از این طریق مطرح کردید به نظر شما شرکتهای از این دست از این موارد تا چه حد استقبال میکنن؟؟شرکتهایی مثله سیرو سفر با اینکه حجم بالایی از مسافرین رو به خودش اختصاص داده حاضر میشه برای تقویت برند خودش این سرمایه گذاری رو انجام بده ؟؟به نظر شما این فاکتورها چقد برای مردم ما در الویت برای انتخاب شرکت مسافربری قرار دارند؟؟

    1. با توجه به نکاتی که سایر دوستان فرمودند الان تمایز زیادی بین تعاونی ها وجود نداره.من هم در انتخاب بلیت ترجیح میدم به راننده خاصی اعتماد کنم تا این ک به تعاونی دقت کنم.اما اگر اتوبوس در مکانی توقف کنه که تنها مسافران همان تعاونی باشن .و امنیت لازم در هنگام توقف حکم فرما باشه و رستوران و فروشگاه های معتبری وجود داشته باشه اون وقت برای کسانی مثل من که راه طولانی باید برن و نیاز به استراحت دارن و نمیتونن به غذاهای بین راهی اعتماد کنن قطعا انتخاب بهتر ی خواهند بود

  13. سلام خدمت خانم کرملو و تشکر از حضور شما…بله با نظر شما کاملا موافقم متاسفانه بیشتر راننده ها ویا شرکت ها به فکر پرشدن صندلی های اتوبوس ها هستند برای همین حاضر دیرتر از موعد مقرر حرکت کنند و این دیرکرد رو با سرعت بالا جایگزین کنند تا مبادا با یه مسافر کمتر حرکت نکنند.
    لطفا درباره اتوبوس های سوپر ویژه همسفر بیشتر توضیح بدید..این اتوبوسها چه خدمات متمایزی دارند؟؟؟تا به حال تجربه سفر با این اتوبوس ها رو داشتید؟؟؟اگر داشتید چه ویژگی این نوع اتوبوس ها برای شما جذابتر برای انتخاب مجدد است؟

  14. من تو سالهای دانشجویی سفرهای زیادی با اتوبوس های بین شهری داشتم و به نظر من هر تعاونی توی خط های خاصی میتونه قوی عمل کنه.
    مثلا من رویال سفر رو توی سفرهای تهران به شهرهای شمالی و اصفهان خوب دیدم در حالیکه تو شهر ما (کاشان) نتونست قوی کار کنه.
    بین تعاونی های کاشان تعاونی پیک صبا خیلی خوب عمل میکنه. حرکت به موقع اتوبوس ها، تعداد زیاد اتوبوسها، دقت انتخاب راننده،برخورد خوب مهماندارها و …
    اما بین همه این ها مسئله ای که برای من جالب بود اینه که تو یکی از سفرها وقتی بلیت میگرفتم از من شماره تماس خواستند و گفتند با شما تماس گرفته میشه حدود دو ساعت بعد مدیر تعاونی با من تماس گرفتند برای نظرسنجی که به نظر من اقدام بسیار خوب و نادری بود.

  15. با سلام من هم با نظر اکثریت دوستان در این مورد موافقم که اگر بخواهیم رتبه بندی در این مورد انجام بدیم سه شرکت همسفر و سیرو سفر و رویال در بالای لیست قرار دارند.بنده چون خودم جزو آدمای کثیر السفر(!) هستم و سفرهای زیادی رو با اتوبوس هم از ترمینال جنوب و هم از بیهقی انجام دادم چند تا نکته در این باره به نظرم رسید و تجربیاتی داشتم که ذکر اونها رو خالی از فایده ندیدم..
    اولا اینکه بیشر دوستان گویا فقط از پایانه بیهقی سفر کرده بودند و بیشتر یک سری آیتم های لاکچری مد نظرشون بود(البته این لغت لاکچری واقعا یه کم ثقیل هست ولی خوب فکر کنم نسبت به دیگر پایانه ها بیهقی با کلاس ترین باشه و خدماتش در سطح بالاتری باشه اگرچه که سطح عمومی خدمات مسافرتی در کشور ما خصوصا در بخش جاده ای خیلی پایینه) در صورت اینکه باید این رو در نظر داشته باشیم که حجم بسیار زیاد تری از سفر ها به مناطق گسترده تر توسط شرکت هایی در ترمینال جنوب انجام میشه که خیلی هاشون در بیهقی دفتری ندارند و شاید اساسا جامعه هدفشون متفاوت باشه و آیتم های مورد نظرشون متفاوت.
    مساله دیگر این که مثل خیلی از موارد دیگه که در کشور ما مصرف کننده ها و مشتریها از حقوق خودشون مطلع نیستند در مورد مسافر ها هم وضع به همین صورت هست و خیلی از مواقع حقوق مسافرا به راحتی زیر پا گذاشته میشه و کسی هم اعتراضی نمی کنه مگر اینکه فرد خیلی جسور باشه و قدرت پیگیری زیادی داشته باشه وگرنه چیزی جز ناراحتی تعصاب و شنیدن یک پاسخ سطحی عایدش نمیشه.
    مورد بعدی یکسان سازی خدمات هست که در این مورد هم همه شرکت ها و حتی سه شرکتی که نام بردم دچار ضعف هستن . یکسان سازی یعنی اینکه ماشین ساعت 11 با ماشین ساعت 12 فرقی نکنه . یعنی برخورد راننده هاش یکجور باشه یعنی مسیر انتخابی یکسان باشه پذیراییش یکسان باشه یعنی فرقی نکنه که شما ساعت 9 صبح تماس گرفتی برای رزرو بلیط یا ساعت 11 شب. مثلا بنده با شرکت همسفر هم از ترمینال جنوب و هم از بیهقی به یک مقصد مسافرت داشتم که نوع سرویسی که گرفتم کاملا متفاوت بود مگر نه اینکه اینها هر دو یک نام دارند چرا اینقدر تفاوت؟
    از طرفی دیگه واقعا به نظر میرسه که آموزش پرسنل اصلا جدی گرفته نمیشه و در تمامی مسایل ما دوست داریم همه چیز رو ساده سازی کنیم و بگیم مسافرته دیگه . مشتری میاد به هر بدبختی بلیطشو میگیره و میره و اگه سختی ای رو متحمل میشه به من چه مشکل خودشه . و انگار اصولا یک روحیه بین همه کارکنان وجود داره به این شرح که تا میتونی مشتری رو اذیت کن مگر اینکه دیگه نتونی . من به واسطه حجم زیاد سفری که داشتم تا حالا چندین بار مشمول اون بلیط رایگان شدم ولی تا حالا نتونستم ازش استفاده کنم وقتی برای دریافت بلیط رایگان مراجعه کردم گفتند باید لاشه بلیطای قبلی رو بیاری من گفتم اگر خرید اینترنتی هست دیگه چرا بلیط کاغذی بیارم مگر داخل سایت شرکت رکورد خریدهایی که انجام میشه موجود نیست خوب خیلی راحت میتونین چک کنین من چند بار خرید کردم . ولی اگه شما جوابی گرفتید منم گرفتم یا اینکه بارها شده سفر بنده لغو شده و با وجود اینکه چندین ساعت قبلش شرکت رو آگاه کردم گفتن پاشو یا آرژانتین پولتو بگیر یعنی تو مملکت ما تکنولوژی اینقدر عاجز هست مورد بعدی که در گفته های دیگر عزیزان هم بود مربوط میشه به موقعی که حجم سفر ها اوج میگیره و در 99 درصد مواقع کاملا قابل پیش بینی هست و خدا به داد مسافر بیچاره برسه که اون مواقع چقدر باید یه لنگه پا وایسه و متظر باشه تا یه فرجی بشه .مگر این شعار هایی که توی بیانیه ماموریت و از این حرفا میزنن فقط یه لفظ پر طمطراق و دهن پرکنه <>یعنی این همه علم پیشرفت کرده و انقلاب IT اتفاق افتاده نباید راه حلی برای این مشکل پیدا بشه این همه اطلاعات از مسافرایی که به صورت اینترنتی خرید میکنن وجود داره نمیشه تعامل بیشتری با این مشتریان داشت و یه جورایی زمان سفر اون ها رو شبیه سازی کرد و با ایمیل با sms اونا رو به خرید پیشاپیش ترغیب کرد تا ا شرک ه بتونن اگر در مواقع خاصی لازم هست یرای برقراری سرویس فوق العاده اقدام کنن. واقعا منطقی نیست که گفته بشه مشتری ها سرمایه اصلی سازمان هستند و دقیقا در زمانی که به خدمات سازمان نیاز پیدا می کنند شرکت در جواب بگه کاری از دست ما بر نمیاد.
    به عنوان جمع بندی فکر می کنم بیشتر این مشکلات به این خاطر هست که تا حدی بازار سه چهار تا شرکت برتر انحصاری شده و خیلی رقابتی نیست و این شرکت ها هم نیازی به ارائه خدمت بیشتر نمی بینند و قطعا ظهور یک شرکت جدید با مزیت رقابتی متمایز به راحتی میتونه این بازار رو دستخوش تغییرات زیادی بکنه.
    در پایان اگر مطالب و گفته هام دسته بندی شده نیست و پراکنده گویی کردم واقعا عذر میخوام چون این حرفا رو دلم مونده بود و اینجا که این تیتر رو دیدم گفتم بهترین جاست واسه زدن ای حرفا و واقعا نوییسندگی کار آسونی نیست و خسته نباشید میگم به دوستانی که به صورت دائم فعال هستند و مطلب ارسال می کنند

    1. سلام جناب حقیقی و با تشکر فراوان از شما که مطلب رو اینقد کامل موشکافی کردید…بله من هم با تک تک نظرات شما موافقم و بیشتر تجربیات تلخ شما رو هم تجربه کردم.
      به نظر من هم به دلیل حجم بالای مسافرین این شرکتها احساسی برای ارایه خدمات اضافی تر نمیبینند..وور

    2. سلام جناب حقیقی و با تشکر فراوان از شما که مطلب رو اینقد کامل موشکافی کردید…بله من هم با تک تک نظرات شما موافقم و بیشتر تجربیات تلخ شما رو هم تجربه کردم.
      به نظر من هم به دلیل حجم بالای مسافرین این شرکتها احساسی برای ارایه خدمات اضافی تر نمیبینند..و متاسفانه این همیشه مشتری هست که مجبور به سکوته چون چاره ای جز این نداره و میدونه اعتراضش راه به جایی نداره و بقیه شرکت ها هم فرقی ندارن

  16. سلام خدمت جناب آقای راحمی و با تشکر از نظر ارزشمندتون…شما بیان کردید که به برند شرکتها اهمیتی نمیدید.سوال من از شما اینجاس زمانی که شما تحربه سفر به یادماندنی رو به خاطر برخورد خوب راننده و مهماندار داشتید باعث تاثیر گذاری دید شما در وفاداری به برند اون شرکت نشد؟

  17. سلام
    ممنون از مطلب خوبتون
    من هم به دلیل دانشجو بودن سفرهای زیادی با اتوبوس داشتم اما به دلیل اینکه مسافت کوتاهی همیشه طی میکردم فقط سالم رسیدن به مقصد و امنیت برام مهم بود ولی در سفرهای طولانی مدت انتظارات و نیازهای مشتریان بیشتر خواهد بود . تجربه ای که چهارسال قبل از رویال سفر داشتم تجربه بسیار عالی بود. حرکت در زمان مقرر، راحتی سفر، امنیت، رانندگی مطمئن و طبق برنامه ،مسائلی بود که هنوز هم به یادم مونده ولی از نظرات دوستان متوجه شدم که کیفیت این خدمات مثل گذشته نیست.
    با همه اینها فکر میکنم در ایران مسئله اول امنیت سفر است و استانداردی که باید برای این موضوع رعایت شود و پیشنیاز اصلی برای حضور در این عرصه می باشد . با توجه به این موضوع، اولویت اول من، همیشه و تا حد امکان استفاده از سیستم حمل و نقل ریلی هست و تا وقتی که امکان سفر با قطار حتی در مسافتهای کوتاه وجود داشته باشد، اتوبوس را انتخاب نمیکنم

  18. سلام خانم منتهايي
    من ميخواستم مطلبم رو در دو قسمت عنوان كنم:
    يكي بحث ايجاد مريت رقابتي بين شركت هاي اتوبوسراني
    و دوم متفيرهاي تاثيرگذار در مسافرت با اتوبوس

    خب در بحث رقابت بين شوكت هاي اتوبوسراني ايجاد مزيت رقابتي بحث بسيار مهمي هستش كه شركت ها رو از هم متمايز ميكنه و بكارگيري يك استراتژي در ايجاد مزيت رقايتي با تكيه بر توانمندي هاي داخلي شركت و درنظرگرفتن ضعف هاي شركت ها رقيب خيلس مستونه تو ارزيابي شركت ها موثر باشه، تويحث توانمندي ها و تقويت اونها مهمترين مقوله بازاريابي و شناخت نيازهاست كه ببينيم امروز نيازها به چه سمتي رفتي و ايا مزيت رقابتي تنها توي فيزيك مناسب و راحتي صندلي ها خلاصه ميشه يا خير؟؟
    خب اگه توي بحث بازاريابي، استفاده بهينه از شناخت ها و بكارگيري ايبزارهاي مناسب براي درگير كردن مردم با فضاي محيطي شركتها ميتونه باشه.

    بحث بعدي توجه به ديگر عوامل تاثير گذار در مسافرته كه ميتونن به عنوان متغيرهاي مكنل توي استفاده از انوبوس ها موثر باشن مثل: سرعت، امنيت، ايمني هاي بين المللي، ظرفيت، شهرت، برند شركت، تصوير مردم از برند، ريسك پذيري مردم در استقاده از اين سامانه و…
    متغيرهاي هستن كه اگه شركت ها به اون ها توجه كافي داشته باشن ميتونن به عنوان مزيت هاي رقابتي از اين متغيرها و بهره گيري از اونها به عنوان فرصت امتياز هاي ايجادي براي خودشون ايجاد كنن
    با تشكر

    1. سلام خدمت آقای زمانی و باتشکر از همراهی شما در این بحث…ممنون که به این مسیله دید جامعی داشتید.
      به نظر شما این شرکتها تا چه در ایجاد مزیت رقابتی موثر کار کردن؟؟آیا اصولا این شرکت ها به فکر ایجاد مزیت رقابتی هستند؟

  19. با سلام در حال حاظر در حدود ۲۴ برند در خصوص شرکتهای مسافربری فعالیت دارند که ۱۷ برند آن از شرکتهای قدیمی و جزء تعاونی های ۱۷ گانه هستند و ۶ یا ۷ برند بعدی در بعد از انقلاب مانند سیر و سفر- همسفر- رویال سفر- ماهان سفر و غیره بوجود آمد . نکته مهم در ارائه خدمات نوین مسافربری ۱- مدیرت کلان شرکتهای صاحب برند می باشد.۲- ارائه خدمات یکسان شرکت درکل کشور و نمایندگی های آن ۳- که از همه مهمتر می باشد نوع اتوبوس و برخورد راننده می باشد . نکته مهم این است که مسافر با شرکت مسافربری ممکن است نیم ساعت یا یک ساعت سروکار داشته باشد ولی با اتوبوس و راانده مدت یک سفر را و بنابراین چیزی که در ذهن مسافر می ماند نوع برخورد راننده و راحتی اتوبوس می باشد که باعث می شود سفر خوب و به یادماندی داشته باشد یا یک سفر بد. ما سرویس های مجهزی از بهترین شرکتهای مسافربری داشته ایم که به خاطر برخورد بد و زشت پرسنل اتوبوس باعث آزدگی مسافر شده است و سفر را به کام آن مسافر تلخ کرده و در عوض سرویهای متوسطی هم از شرکتهای معمولی داشته ایم که آنقدر مسافر در آن اتوبوس احساس راحتی و خوشی نموده است که شماره راننده را دریافت کرده که دفعه بعد یا برگشت هم با همین سرویس جدای از شرکت مالک آن استفاده کند . همچنین شهر ها هم مهم است مثلا در یک شهر مدیرت شرکت سیروسفر با داشتن سرویسهای مجهز و خوب بیشتر حجم جابجایی مسافر را به خود اختصاص داده و در شهر دیگر شرکتی مانند لوان نور این سبقت را از بقیه گرفته است. لذا خدماتی که شرکت ها به مسافرین نیز ارائه می دهند مهم است .

  20. با سلام خدمت همه.من تجربه مسافرت با همه شرکتهارو داشتم به علت شغلم اما بدترین و بدترین و بدترین انها شرکت همسفر هستش.اونها از من دزدی کردن و با وجود دو شاهدب که داشتم بازم پول من رو بهم ندادن و گفتن شما اشتباه میکنید.افتضاحه باعث تاسف

  21. با سلام. من تقریبا به خاطر کارم هر دو هفته یکبار باید با اتوبوس سفر کنم. و تقریبا یکساله این کارو میکنم. قبل از اون هم زیاد سفر داشتم. با شرکت های رویال و سیر و سفر و همسفر و کیان سفر و ایران پیما و گیتی پیما و راه پیما پارسیان و میهن نور و چنتا دیگه هم سفر کردم. به نظر من هیچ تفاوتی بین شرکت ها نیس. مسئله مهم اینه که موقع خرید بلیت به نوع اتوبوس دقت کنید. مثلا اگه یکبار با همسفر سفر کردید و خوب بود دلیل نمیشه دفعه بعد هم خوب باشه چون همون اتوبوس قبلی که نیس. حتی اگه هر دوبار مثلا vip باشه. میتونه یکبارش با vip مارال باشه که افتضاحه و یکبار با vip B9 باشه که عالیه. مارال هم صندلیاش سفت هس هم صدای موتورش افتضاحه. کاری که دیگه من چند وقته انجام میدم اینه که هر دفعه با یه اتوبوس خوب میرم شماره راننده رو میگیرم و دفعه بعد به همون زنگ میزنم.

  22. با سلام. با این همه حرف و حدیث بد نبود مسئولین فکری برای مالکان و رانندگان میکردند.در حال حاضر یک اسکانیای مارل ۸۳۰ میلیون تومان است.چرباید اتوبوس مان که سال نود ۲۴۰ میلیون تومان قیمت داشته حالا ۷۲۰میلیون باشه. همیشه حق با مسافر نیست.بعضی وقت ها مسافران در قبال پول ناچیزی که میدهند توقعات زیادی دارند.رانندگان بدبخت و مالکان هم حقوق متقابلی دارند.بد نیست این موارد هم مورد بحث قرار بگیره.با تشکر

  23. همش خاطره بو پا و کفش سیگار فیلم ها ابگوشتی تو ولوو ها.فکر کنم همه بدونن ایران پیما و تی بی تی یا بی تا جدید بهترینن.کلی ختده د دعوا بود

  24. باسلام به عرض میرسانم شرکتهایی مثل سیروسفر یا همسفر ورویال سفر در شمال تهران با یک پایانه اختصاصی بصورت تکتاز عمل میکنند درحالی که شرکتهایی مثل ایران پیما وتی بی تی در سه پایانه غرب وجنوب وشرق تهران دارای سرویس دهی زیادی هستند وقابل ذکر است که این شرکتها دربین ۳۰الی ۴۰شرکت در پایانه های تهران رقابت نموده ودارای چنین آمار سرویس دهی میباشند که آمار تمام شرکتهای مستقر در پایانه بیهقی برابر یکی از این شرکتها هم نیست واین نشانه قدرت شرکت و خدمات مطلوب واستقبال مردم میباشد//

  25. بنظر من شرکت آسیا سفر ( تعاونی سیزده ترمینال جنوب ) واقعا افتضاح عمل می کنه مثل سرویس دهی نامناسب ، حرکت با تاخیر حتی تا یک ساعت بعد از ساعت درج شده روی بلیط ، عدم برخورد مناسب کادر شرکت مربوطه در پاسخ گویی به مشکلات و بکار بردن الفاظ بد مثل : اگه ناراحتی پولت رو پس بگیر و ………….
    بنظر من اصلا امتحانش نکنید که واقعا پشیمون میشید

  26. یعنی از اتوبوس خوی پیمان ساعت ۹:۴۵ بد تر وجود نداره
    ۵۴ تومن پول بلیط ولی ۱۰ تومن هم ارزش نداره
    راه ۱۰ ساعته از تهران تا خوی رو ۱۴ ساعته اومدیم و همه مسافرام شاکی بودند
    راننده هم بسیار بد اخلاق نمیشه باهاشون حرف زد

  27. سلام
    با نظر دوستان موافقم که گاهی از یک شرکت راضی هستی و بار دیگه ممکنه از همون شرکت راضی نباشی
    اما مطلبی که باید اشاره کنم اینه که نوستالژی سفر با شرکتهای قدیمی میتونه بر انتخاب مسافر اثر بذاره( پس چه خوب که کارکنانشون قدر این موضوع رو بدونن و …. استفاده از پرسنل و رانندگان مودب و … کلی میتونن از شرکتهای دیگه فاصله بگیرن)
    یادم میاد اون موقع ها اتوبوسهای امروزی وجود نداشت ولی لذت سفر باهاشون با حال و هوای اون وقت خاطره خوبی برام داشته
    مطلب گفتنی زیاده ولی وقت کم….

  28. باسلام ادب احترام تو ایران اصلا اتوبوس سوار شدن حرامه واقعا هیچ مزیتی بزای مسافران ندارند واقعا وی ای پی کشوری مثل هند بزنین ببینین چیه تازه تهران تا بابل راه ۴ساعته اتوبوسها جایی ایست میکنند که دستشویی ۵۰۰تومن هزینه داره چایی۱۵۰۰تومن ومعذرت دستشویی برای بار دوم باز۵۰۰تومن باید بدی بنده ۱۰سال به اقتضا شغلم همه نقطه ایرانو رفتم ۲سری بااتوبوس بودم مسیر زاهدان تهران که ۱۹ساعت ازترس خوابم نبرد ودوسری باقطار رفتم که بهتر ازاتوبوس بوده اما راه ۱۸ساعته رو ۲۶ساعت رفتم اما با خودرو سواری اردی درست سخت بوده ۲۰۰۰هزار کیلومتر را ازبابلسر تا بوشهر تا زاهدان تنهایی سفر کردم اما لذت میبردم الان هم هر۱۵روز سفرم ازبابلسر به تهران سمنان هست باخودرو خودم میرم دوستان واقعا راحتی رو انتخاب بکنین متوجه میشین بااتوبوس سفر کردن جز سختی وبطلالت چیزی گیرتون نمیاد واقعا فقط یکبار با اتوبوس را طولانی رو برین تا ببینین اشک ادم چطوری درمیاد باژیان سفر بکنی بهتر از بهترین اتوبوسه

  29. متاسفانه نظارتی وجود ندارد بر روی اتوبوسهای بین شهری. دیشب با اتوبوس سیر و سفر از گرگان به تهران امدم ،صندلی افتضاح بود ماشین vip بود هزینه ۴۳۰۰۰تومان ولی خدمات صفر. حتی شامی که گفته بودند روی سرویس هست به بهانه کیقیت پایین غذا ندادند. افتضاح بود. به مسئولش اقا حسینی زنگ زدم ، فقط گفت : عذر میخوام.

  30. سیرو سفر گرگان افتضاحه. همیشه تاخیره داره. مخصوصا اگه برای گنبد باشه که دیگه رسیدن به مقصد با خداست.
    تک سفر ایرانیان اصفهان افتضاح هزینه ای که میگیرن با امکاناتی که میدن همراستا نیست، علاوه براینکه همیشه بوی بد میده ماشین.
    همسفر هم که وحشتناکه.
    عدل بعضی وقتا خوبه.
    پارسیان هم افتضاحه.

  31. گیتی پیما از نظر تنظیمات کولر افتضاحه کاملا شانسی هست به سلیقه راننده، یا خوب یا گرم یا سرد… من الان سوار اتبوسشونم، منو جفتیام مردیم از گرما سه بارم به راننده تذکر دادیم ولی فایده نداره حاضرم دو برابر پول بلیتمو بدم فقط برگردم با یه اتبوس دیگه بیام، سری قبلشم که گرفتم از سرما یخ زده بودم

    1. گیتی پیما من سوار شدم به غلط کردن افتادم از بس کولرش میزاشت یخ بشه بعد خاموشش میکرد تا عرق کنیم بعضی وقتا هم یادش میرفت خاموش روشنش کنه یا خاموش میموند یا روشن یک بار سوار شدم دیگه اصلا بلیتشو مفت نمیخرم

  32. سلام
    مورخه ۹۷/۳/۴ سوار اتوبوس رویال سفر از پایانه بیهقی به سمت تبریز شدم اتوبوس با رانندگان بسیار مودب و محیط تمیز و دارای امکانات مونیتور بوده مسافرین در کمال ادب و نزاکت حقوق سایرین را رعایت میکردند امروز مورخه ۹۷/۳/۶ سوار اتوبوس همسفر از تبریز به سمت پایانه غرب بودم اتوبوس با ۳۰ دقیقه ناخیر و پس از اعتراض مسافر خانم حرکت نمود. مسافر پشت سری کفشهایش را ور آورده و پاهایش را از پشت سر من نزدیک دستی صندلی من دراز کرده و آقای ردیف بغل دستی من با ریش و محاسن درویشی و با کفش گلی پاها را روی یخچال دراز نموده بود البته پس از مدتی کفشهایش را ور آورده وبا جوراب پاها را به سمت آسمان بر روی یخچال دراز نمودند؟؟؟!!!!!!

  33. سلام
    مسافرت با شرکت سیر و سفر مایه ابرو ریزی در کنار خانواده است.
    بی نظمی در زمان بندی سفر و تاخیر در رسیدن به مقثد و بی ادببی و بی نراکتی کادر سیر و سفر نوبر است
    در سفر اخیرم با اتوبوس این شرکت، حدود ۹۰ دقیقه ترمینال و میدان ازادی را دور رد تا مسافر پر کند و بعد راه افتاد
    اعصاب تان را با سیر و سفر به هم نریزد و مسافرتتان را تباه نکنید
    من از میان چندین تجربه سفر مسافرت از ترمینال ببهقی و شرکت همسفر را ترجبح می دهم

  34. سلام به همه هر از هر شرکتی بلیط تهیه می کنید بکنید اما سیرو سفر نگیرید بی نهایت مزخرف و اشغال بود کلاهبردارن رسما ما وی ای پی فرست کلاس گرفتیم اتوبوس مسخره با امکانات زیر سفر نوشتن وای فای داره سوار شدیم گفتن فقط تو ترمینال از مانیتورم خبری نبود صندلیهام همه داغون

  35. من در تاریخ ۱۳تیر۹۷ با سرویس وی آی پی شرکت جهان گشت مهر مشهد تعاونی ۱۶ از تهران به مشهد رفتم واقعاً افتضاحه،نحوه برخورد مثل چوپون،پرسنل و امکانات داغون دریغ از یک ذره ادب و هیچ گونه پذیرایی

    با سه ساعت تاخیر هم رسیدم با یک پرسنل بی کلاس و عقب افتاده

    توصیه‌ می کنم هرگز با این شرکت سفر نکنند

  36. من با سرویس وی آی پی شرکت جهان گشت مهر مشهد تعاونی ۱۶ از مشهد به تهران رفتم واقعاً افتضاحه،نحوه برخورد مثل چوپون،پرسنل و امکانات داغون دریغ از یک ذره ادب و هیچ گونه پذیرایی

    با سه ساعت تاخیر هم رسیدم با یک پرسنل بی کلاس و عقب افتاده

    توصیه‌ می کنم هرگز با این شرکت سفر نکنند

  37. سلام .من همه مطالب شما دوستان رپ مطالعه کردم و درست هم بود ولی بنظر من پذیرایی و…فقط به شرکت برنمیگرده این مهمه که با چه راننده ای همسفر میشوید ….حال حاضر با این وضع شرکت‌
    همسفر رویال سفر و سیروسفر ،ایران پیما بهترین شرکت های مسافربری هستن هرچین از ی شرکت افتضاح مثل ماهان سفر بهترن

  38. به نظر من شرکت مسافربری همسفر از همه اینا بهتره. من خودم تا اینجا هر بار سوار شدم بیشترین تاخیرش ۵ دقیقه بوده. سر وقت میرسه. آداب و شِونات کامله.و به مسافر احترام زیادی گذاشته میشه.من این شرکت رو پیشنهاد میکنم. اتوبوس های سیر و سفر خوبن اما پرسنل بد اخلا ق این شرکت باعث بد نام شدنش شده. در ضمن پیشنهاد میکنم هرگز با شرکت میهن نور سفر نکنید چون در کل افتضاحه.

  39. سلام، طبق توصیه این مطلب، سیر و سفر را برای یزد به تهران انتخاب کردیم و بشدت پشیمان شدیم:
    – اتوبوس بعد از ۴۰ دقیقه معطلی و بعد از اعتراض مسافران، تازه راه افتاد!
    – رفتار راننده طلبکارانه و پذیرایی چیپ بود.
    – در نهایت برخلاف اینکه مقصد نهایی ترمینال بیهقی بود، میدان آزادی مسافران را پیاده کرد.

    برای تهران به یزد، رویال سفر را انتخاب کردیم و راضی بودیم؛ اما متأسفانه فقط شب حرکت دارد.

  40. سیر و سفر اتبوساش در حد متوسطه و کلا خدماتش خیلی بده و هیچ اعتباری برا مسافر نمیزارن
    و شرکت گیتی پیما هر کس سوار شده و خودمم یکیش هستم از تنظیم کولرش شاکی بوده بطوری که میزاره از گرما عرق کنی بخار بگیره اتبوسه تا یادش بیات روشنش کنه بعد یخ که زدی حسابی اگه یادش بیات خاموشش میکنه اصلا تنظیم نداره
    و شرکت تعاونى شماره ۱۲ ترمینال جنوب خوبه اتبوسش ولی تا اتبوسو پر نکنه راه نمیفته حتی اگه سه ساعت تاخیر بخوره براش مهم نیست
    و رویال سفر بهترینش بوده

  41. من الان سوار اتبوس رویال سفرم نمیزاره کیفمو بزارم بالا سرم زنگ زدم دفتر پیگیر شدم اونم گفت نمیشه حواستون باشه با رویال سفر بگیرید کیفتون باید یا تو بار باشه یا جلو پاتون

  42. من الان سوار اتبوس رویال سفر شدم راننده بهم گفت کیف دستیتو حق نداری بزاری بالای سرت فقط تو بار میتونی بزاری یا پیشه پات زنگ زدن به دفترشون اونا هم گفتن نمیشه خلاصه یکم بحث کردم ولی دیگه باشون نمیگیرم هیچوقت
    حواستون باشه با رویال سفر برید باید وسایلتون رو کنار پاتون بزارید

  43. من هر بار با سیر ورسفر رفتم تا اتبوس رو پر نکنه راه نمیفته و جالبش اینه بلیتو ۶٠ تومن به ما میده و بعد میشینه داد میزنه بلیت ٣٠ تومنی میده به مسافرای جدید تا پرش کنه حتی با دو تا سه ساعت تاخیر هم شده حرکت کنه و اصلا وقت و مسافر براشون مهم نیست

  44. منم از سیرو سفر کاملا نا راضیم اولا پرسنلش خیلی بی ادب و ارازل مانندن بطوری که به شاگردش وقتی کنار یخچال رفت گفتم ممکنه یه آب بدی اخم کرد تو صورتم گفت چرا خودت بر نمیداری بعدشم خیلی دیر حرکت میکنه و سر راه همیشه ده بار از ١٠ تا ٢٠ دقیقه توقف میکنه و منتظر مسافرایی رو که تلفنی باهاشون هماهنگ کرده میمونه تا سوار کنه کلا عذابمون میده تا برسیم

  45. من یه بار از شیراز به تهران با رویال سفر رفتم خیلی خوب بود. اتوبوس بسیار شیک و مرتب. پذیرایی خوب بود و زمان رسیدن به مقصد دقیق بود.

    یه بار هم از تهران به شیراز با گیتی پیما اومدم واقعا آشغال بود.
    بخدا اشکم در اومد تا رسیدم خونه. ۳ساعت تاخیر داشت باید ۱۲شب میریدی شیراز ساعت ۳ رسید.
    برخورد و ظاهر راننده و میهمانداران خیلی بد و بی شخصیت بود. اتوبوس هم افتضاح. بخاری نداشت یخ کردیم سرما

  46. سلام
    بنظرم همسفر از همه بهتره هم برخورد و مدیریتشون هم اتوبوسهاشون با همسفر رفتم کرمان یه مشکلی بین راه با راننده پیدا کردم رفتم سراغ مدیریت بسیار بسیار با ادب و طبق مقرراتشون عمل کردند اما یه بار با رویال رفتم شمال زیر پیراهن راننده رو صندلی بود قرار بود مانیتور پشت صندلی داشته باشه اما نداشت و بین راه هم ده بار ایستاد تا بار فرش و خشکبار و کفش و غیره بزنه و هربار هم که میزدند ده نبر میرفتند پایین و بوی سیگار بود که کل اتوبوس رو میگرفت غذاهاشون هم که افتضاح و کم بود رویال سفر بنظرم دزده دزد که شاخ و دم نداره.

  47. سیر سفر رو خوبه اونایی که میگن بده ، یکبار ،فقط یکبار با عدل یزد یه مسافرت برند
    نه ماشینش ماشینه
    نه راننده هاش، راننده
    یه مسیر ۴ ساعتی رو ۶/۵ ساعت میرم
    پذیرایی هم فقط یه بیسکویت کوچولو چیه آبمیوه با بدترین مارک

  48. تنها شرکتی که در این سالهای اخیر خوب کار کرده وتاخیری در حرکت نداشته ومشتری مداری خوبی هم اراییه کرده بنر من اسیا سفر بوده
    وبقیه شرکتها همیشه با تاخیر حتی تا یک ساعت هم حرکت کرداند
    لازم بذکر است مه در ماه بطور متوسط ۶ بار از اتوبوس استفاده میکنم

  49. سیر سفر هنگام تهیه بلیط نوع اتوبوس را درسا مانیتور دار اعلام کرده بود ولی موقع سوار شدن ولو بدون امکانات بود دلیل هم گفتن “” اتوبوس خراب شده بوده”” تا حالا سه بار با سیر و سفر مسافرت کردم همیش با ذکر همین دلیل اتوبوس دیگری با امکانات پایینتر سوار شدم.
    اخرین بار مسیر اصفهان به تهران، ساعت یک بامداد ۲۴ بهمن
    بار قبلی مسیر اهواز به اصفهان بیستم بهمن ساعت ۲۲:۳۰ که زنگ زدن گفتن نیم ساعت زودتر حرکت میکنه و علیرغم تاکید من اطمینان خاطر دادن همون شماره صندلی هست که موقع سوار شدن با تعاونی عدل و یه صندلی دیگه امدم

  50. یک تجربه بسیار بد از شرکت ماهان سفر ایرانیان داشتم بلیط اد شیراز واسه کیش گرفتیم بجای کیش مارو بندر چارک پیاده کرد گفتن بلیط اتوبوس دریایی میگیریم اونم نگرفتن مارو به امان خدا ول کردن خودمون مجبور شدیم بلیط بگیریم همه مسافران اعتراض کردن و راننده بیشعور و بی ادب یکی از مسافران را کتک زد

  51. سلام
    متاسفانه سوار اتوبوس شدن از پایانه ای به پایانه دیگر و از مسیری به مسیر دیگر بسیار متفاوت است . شرکت ماهان سفر در پایانه غرب تقریبا هر ساعت یک بار به مقصد یزد سرویس دارد . من چندین بار با آقای شجاعی ، دهقان و رحیمی از شرکت ماهان سفر ترمینال غرب به یزد رفته ام که سر وقت حرکت می کنند و اتوبوس های خوبی دارند وهیچکدامشان سیگاری نبودند یک بار هم با آقای معروفی از ترمینال غرب شرکت ماهان سفر ایرانیان ساعت ۲۰:۳۰ به کرمان رفتم که واقعا عالی بود هنگامی که منتظر سوار شدن به اتوبوس بودم با مسافر دیگری که از ماهان سفر به مقصد شاهین دژ ( شهری در آذربایجان غربی ) بلیط داشت صحبت کردم.از کیفیت بسیار بالای اتوبوس ها و اینکه وای فای و شام و پذیرایی میوه تو اتوبوس می دهند صحبت می کرد البته در اتوبوس کرمان فقط پذیرایی دادند ولی اتوبوس وراننده بسیار خوب بود و سر وقت حرکت کرد و به موقع رسید در کل نسبت به قیمت بلیط ارزش داشت. البته من بلیطمو با ۲۵ درصد تخفیف از سایت شرکت ماهان سفر ترمینال غرب خریده بودم.
    با تشکر از سایت کافه مارکتینگ

  52. سلام من در سفر به شیراز با گیتی پیما اومدم و با سیر و سفر برگشتم تهران ؛؛؛
    اتوبوس گیتی پیما بسیار تمیز و‌اتوبوس سیروسفر صندلیهاش به شدت کثیف ورویه هاش سیاه شده بود ؛
    علی رغم اینکه روی هر دو بلیط نوشته شده بود با شام ؛؛ اما سیر و سفر بیسکویت کنجدی جای شام داد تازه روی بلیطش نوشته بود شام و پذیرایی ویژه ؛؛
    اما گیتی پیما شام گرم که جوجه کباب بود البته در حجم کم ولی با کیفیت خوب بود ، ارایه داد .
    ودر سیر و سفر ما تا صبح منتظر بودیم به جمله روی بلبطشان عمل کنند و شام بدهند . اخه دروغ گویی تا چه حد ؟؟؟؟؟؟

    گیتی پیما همانطور که روی بلیطش نوشته بود . اینترنت وای فای پرسرعت داشت و سیر و سفر می گفت داریم ولی دستگاه شارژ ندارد .
    خلاصه سیر و سفر افتضاح بود افتضاح از نظر تمیزی و خدمات

  53. رویال سفر از ترکیه به ایران افتضاح و با عرض معذرت آشغال….حتی یک حسن کوچک هم نداشت میتونم حداقل ۱۰ دلیل منطقی واسش بیارم
    با گیتی پیما رفتم راضی بودم

  54. من طی چند سالی که در شهرهای دیگه درس خوندم ماهی دو تا چهار بار مسافر خیلی از شرکت های مسافربری بودم اما به جرات بگم از خدمات همسفر بسیار راضی بودم اتوبوس های مان که واقعا راحت تره و لرزش کمتری حس میشه و از طرفی صندلی در وضعیت خیلی مناسبی با زاویه ز بیش از ۱۲۰ قرار می گیره. پذیرایی مناسب و راننده ها و کمک راننده هایی که در ظاهر آراسته هستند و معتاد و داغون به نظر نمی رسن. رعایت سکوت و حفظ آرامش درون اتوبوس که بعضا دیدم خیلی از راننده ها چند نفری باهم بگو و بخند و تعریف و سیگار تا صبح و اصلا اجازه نمیدن مسافر بخوابه اما توی همسفر در تمامی سفر ها دیدم رعایت میشه. برخورد مناسب راننده ها و… خیلی خوب بوده. با گیتی پیما چند بار رفتم اما علاوه ب ماشین های داغون رفتار بسیار زشت و چشم ناپاک راننده هاش اذیت کننده بوده. رویال اصلا کیفیت الانش با ۶ یا ۷ سال پیشش قابل مقایسه نیست. ایران پیما آفرهایی که در نظر می گیره با ا ون هایی که عمل می کنه زمین تا آسمون متفاوت هست و فقط دنبال جذب مسافرن اما خدمات ضعیف

  55. با سلام و احترام . هروقت اسم ایران پیما میاد انسان ناخودآگاه به یاد آن اتوبوسهای بنز قرمز رنگ زیبا تمیز و با کلاس می افتد . ولی متاسفانه من همسفر آن شرکت در روز دهم مرداد ساعت ۷ بعد الظهر بودم . از بوی عرق پا و سردی هوای داخل و عدم اهمیت راننده و مهماندار بشدت سفر تلخ و ناراحت کننده ای را تجربه کردم . واقعا متاسفم . اگه به فکر بدند خود هستید یه دوره کلاس آموزشی برای رانندگان و میهمانداران بگذارید . واقعا حیفه این برند خراب بشه . ضمنا اتوبوس با نیم ساعت تاخیر حرکت کرد . ولی از سیر و سفر ایرانیان راضیم و پشیمانم چرا این شرکت را در برگشت انتخاب نکردم . من آبله توفیق

  56. سلام . با احترام به رانندگان عزیز ، اینی که میخوام بگم مربوط به برخی رانندگانه، نه همشون، خب رانندگان بین شهری همیشه بینشون یک رفتار و ادبیات خاصی متداول بوده، موزیک هایی که گوش میکردند هم تقریبا شبیه همه، مثلا خیلی کم پیش میاد یک راننده بین شهری ببنید مثلا پینک فلوید گوش بده، یا شاید اصلا راننده ای وجود نداشته باشه که چهارفصل ویوالدی گوش بده، اکثرا هم مسافر براشون حکم یک کالا رو داشته که فقط داشتند جابجا میکردند و مسافر حق هیچ اعتراضی نداشته، حالا همون راننده ها اومدند پشت اتوبوس های مدرن نشستند، ولی طرز فکرشون که عوض نشده. این چیزیه که تو رانندگان جوونتر کمتر به چشم میخوره، توی رانندگان جوونتر، مودب بیشتره. من اولین سفر خودم با رویال سفر رو سال ۸۸ انجام دادم مسیر تهران به شیراز، کیفیتش خیلی برام عجیب بود، با توجه به اینکه سالها با اتوبوس مسافرت نرفته بودم و قبل از اون هم که اتوبوس ها وضعیتشون مشخص بود، با اون پارچ آب قرمز رنگ و لیوان کثیف!!!! ولی توی اتوبوس رویال سفر شام میدادند، برخورد راننده و خدماتی داخل اتوبوس خیلی خوب بود . ولی آخرین باری که از رویال سفر استفاده کردم، سال ۹۶ مسیر چالوس به اصفهان بود که به معنای واقعی کلمه حالم به هم خورد و دیگه هرگز استفاده نکردم . به خاطر شغلم مسیر تهران چالوس و برعکس رو زیاد میرم از ایران پیما استفاده میکنم، بعضی راننده ها خیلی خوب و دقیق هستند، بعضی ها نه، هم ماشینشون کثیفه هم برخوردشون بده . اصلا هم قابل پیش بینی نیست . شما مثلا با یک شرکت خاص، امروز سفر میکنید همه چیز خوبه ، فردا سفر میکنید بده . یا مثلا یک صندلی خاص خرابه، اونم شانس میفته به شما، حالا اگه اتوبوس خلوت باشه، جات رو عوض میکنی، وگرنه که هیچی، راننده هم زیر بار خرابی صندلی نمیره که هیچ، یه معذرت خواهی ساده هم نمیکنه. متاسفانه حتی شرکت هایی که حرف اول رو توی کیفیت میزدند، به مرور زمان به درد همه ی شرکت های ایرانی مبتلا میشند که وقتی اسمشون افتاد سر زبون ها دیگه براشون نگه داشتن کیفیت اهمیت نداره.

  57. سیروسفر اففتضاااااااح
    واقعا پشیمون شدم از انتخاب سیرو سفر مشهد شیراز
    کادر و راننده افتضااااح
    واقعا در حد معمولی هم نبود اینقد که سرو صدا میداد داخل اتاق

  58. مزخرفترین تعاونی ترمینال غرب تعاونی یک است …علیرغم هشدار مسافران اتوبوس خراب راهی جاده کندوان میشوذ و مسافران را نهایتا کنار جاده میگدارد….من خود مسافر این اتوبوس بودم….در ترمینال به اقای نظری سرپرست تعاونی یک عرض کردم که ماشین خراب است ولی اجازه حرکت به راننده داد…..بی مسیولیتی و بی لیاقتی تا چه حد؟؟؟؟؟ اگر به جانتان اهمیت میدهید با این تعاونی سفر نکنبد

  59. با سلام
    من به هیچ عنوان سیر و سفر رو توصیه نمیکنم در مسیر تهران اهواز هزینه اتوبوس وی ای پی رو گرفتن و بعد از سه ساعت تاخیر یک اتوبوس قدیمی وفاقد کولر مناسب رو جایگزین کردن به بهانه خرابی اتوبوسی که قرار بود باشه بسیار کثیف و به اندازه یک کامیون بار زدند که داخل اتوبوس هم پر کردند به دلیل نداشتن کمک فنر مناسب و فرسودگی در دست انداز ضربات شدیدی وارد میشد واب از سقف چکه میکرد به خاطر تهویه خراب.به هیچ عنوان و در هیچ مسیری توصیه نمیکنم.

  60. با سلام اتوبوس آذرآهو در مسیر تهران به باکو اقدام به قاچاق گازوئیل کرده و حدود ۱ ساعت و نیم وقت هدر داد
    همچنین بار بزرگ آب معدنی نیز به گمرک باکو تحویل داد
    و برای جبران تاخیر زمانی در مسیر با سرعت سر سام آور و رانندگی پر خطر همراه با سبقت های غیر مجاز رانندگی کرد
    لطفا حتما پیگیری فرمائید

  61. با سلام. با سرویس ایران پیما ساعت ۵ روز یکشنبه مورخ ۹۸/۰۶/۲۴ عازم تهران هستم. پنجره های اتوبوس بقدری کثیف هست که مناظر بیرون اصلا مشخص نیست. رانندگی جناب راننده هم خیلی مناسب نیست. ضرورت سرویس و‌ رعایت پاکیزگی صندلی ها.

  62. بدترین تعاونی به نظرم تعاونی عدل هست دوبار سفر کردیم هرروز از مشکل فنی وسط راه کلی معطلی متاسفم پایانه اتوبوسرانی فقط بیهقی هم تمیز هم اتوبوسهای بهتر دیگه هرگز با تعاونی عدل سفر نمیکنم وقت مردم براشون ارزش نداره اتوبوس vip با بلیط ۴۲تومن بدرد نخور افتضاح….فقط از بیهقی سفر میکنم اونجا عالی

  63. سیرسفر مزخرفترین مزخرفترینها شده.من همین دیروز استفاده کردم.مسیر کرمانشاه به تهران.مثل تاکسی هرجا خواست وایساد.ساعت حرکتش با نیم ساعت تاخیر حرکت کرد از کرمانشاه.راننده فردی به اسم عزیزیان..باادب تذکر دادیم با نهایت لمپنی جواب داد.از کرمانشاه تا بیستون ۳۰کیلومتره در۵۰ دقیقه اومد.توقف مدام.درمسیر ازادراه سرعت ۷۰ کیلومتر.سیرسفر دیگه فناشده.اخرین باری بود که سیرسفرسوارشدم.بیچاره به اون راننده های زحمتکش سیرسفر که چوب راننده های اوباش رومیخورن و مسافرشرکتهاشونو از دست میدن..سیرسفر به تمام معنا شرکت نابود شده ایه.سوار نشین که من اونچه در چند سفر اخیر دیدم جز فاجعه چیزی نبود

  64. با سلام
    با شرکت های مسافربری زیادی سفر کردم ، سیر و سفر ، همسفر ،رویال هر کدام تا حد متوسط انتظارات رو برآورده کردن
    ولی در سفر آخرم با گیتی نوردان … میتونم بگم فاجعه بود
    ۲ ساعت تاخیر در حرکت … جای منم اصرار داشتن عوض کنند (با وجود اینکه اینترنتی و از قبل خریده بودم) … راننده هی به ماشین های جلویی بوق های ممتد میزد و داخل ارامش نبود… و به دفعات نگهمیداشت

  65. باهرچی سفرمیکنین با ایران پیما نرید مخصوصا تعاونی ۴ ترمینال ازادی ماشیناشون دربه داغونه پدر مارو دراوردن ۶ ساعت وسط جاده توسرما گزاشتنمون ی ماشین جایگزین نداشتن

  66. من فکر می کنم در انتخاب بهترین شرکت باید چند فاکتور را حساب کنیم. ۱- سابقه۲- کیفیت۳- نوآوری ۴- تعداد شعب که در این میان شرکت های همسفر- سیرو سفر-ایران پیما – ترابربی تا و گیتی نورد پیش رو هستند

  67. با سلام . ب نظر من شرکتهای مسافربری چون در شهر های ایران تحت یک نام معروف فعالیت می کنند کیفیت آن بر می گردد به طرز نگرش و کاؤامدی مدیر شرکت آن شر . مثلا مقاسه کنید همسفر اصفهان را با همسفر کرمان یا رویال سفر تهران به رویال سفر یزد یا زاهدان . در یک شهر بسیار عالی و در یک شهر بسیار بد. پس نمی توانیم بگویی کدام شرکت بد و یا خوب است. فقط شانس بیاریم صاحب شرکت در آن شر آدم فهمیده ای باشد. تا وقتی شرکت های مسافربری در ایران حمایت ناوگانیی و دولتی نشوند وضع همین است

  68. سلام دوستا اگه مسیرتون به تبریز خورد با هیچ عنوان از تعاونی الوان نور بلیط تهیه نکنید چون واقعا بی ادب و ضعیف هستند به طوری ک راننده من و همسفرم رو مورد فحاشی و درگیری قرار داد و این خیلی برای ما ناراحت کننده بود و در آخر پول مارو ندادن

  69. لطفاً درمورد کیفیت اتوبوس ها هم بگید مثلا از بین مان، اسکانیا، و … کدوم رو انتخاب میکنید و چرا. من کلا دوبار سوار ولوو شدم و مشکلی هم نداشت (فقط اینکه راننده ها خیلی درجه کولر رو سرد میکنن)

  70. من چند ساله با رویال سفر بین تهران و اصفهان مسافرت میکنم. تا حالا ازش راضی بودم. حرکت به موقع. سریع تر از موعد رسیدم، همه چی عالی. یه بار عجله داشتم و با اتوبوسای ترمینال جنوب رفتم اصفهان. نمیدونم کدوم تعاونی بود، ولی دو ساعت تاخیر داشت، کسی هم پاسخگو نبود. دیگه تا عمر دارم با هیچ تعاونی جز رویال سفر نمیرم جایی، حتی اگر به موقع نرسم. چون میدونم سر وقت راه میوفته. پذیراییش هم عالیه، مسافراش هم بی شخصیت نیستن و آدمای شیک سوار میشن

  71. با سلام من در تاریخ۱۳۹۹/۷/۳ در روز پنج شنبه ساعت ۱۵:۴۵ حرکت داشت ولی ساعت ۱۶:۱۵ حرکت کرد
    و ماسک به مسافر ها نداد و گفت مانتیور صندلی خراب هست
    بلیط از از تعاونی یک ایران پیما به شماره بلیط
    ۰۲۶۸۵۸۸
    و الان در ترافیک سنکین هستم
    شماره پلاک ماشین ۲۲۴ع۹۶ ایران ۲۲
    به نام :محسن محمدی خواه
    شماره ۰۹۱۲۸۴۴۴۲۸۸
    لطفا پیگری نمایید

  72. همسفر شیراز،
    دو حالت داره
    یا به موقع و سر ساعت حرکت میکنه
    یا به بدترین وضع ممکن اتوبوس رو کنسل میکنه و مسافرها رو سرگردون میکنه
    یه بار یه سرویس همسفر تاخیر داشت، بعد سرویس رو جایگزین کردن، بعد دوباره ازون اتوبوس مسالرا رو پیاده کردن و بردن دم یه سرویس دیگه و صندلی مسافر ها رو جابجا کردن
    بعد که خواستیم رو صندلی خودمون بشینیم با یک ساعت تاخیر به سرویس دیگه سوارمون کردن.
    در کل این دو سه سال اخیر از همسفر شیراز راضی نبودم .

  73. سلام و عرض ادب
    یکی از مشکلات بزرگ شرکت های مسافربری نداشتن نظم و ادبه…هیچ مسئولیتی در قبال مسافر خودشون ندارند…سیر و سفر و ماهان سفر دوشرکتی هستند ک من تجربه سفر باهاشون رو دارم
    اتوبوس های وی ای پی خوب ولی معمولی افتضاح هستش….توصیه میکنم ک از این دوشرکت برای سفرهاتون استفاده نکنید

  74. بدترین شرکت مسافربری رویال سفر است هیج نظارتی نمیشه، اولا که همیشه باتاخیر حرکت میکنند، دوم اتوبوسهای بسیار کثیفی داره، درفروختن بلیط سرمسافر کلاه میزارن من خودم درایام عید۱۴۰۰ بلیط vip از اصفهان به مقصد مشهد خریدکردم یک ساعت قبل حرکت زنگ زدن وگفتن ظرفیت تکمیل نشده سریع مراجعه کنید تاما بالتفاوت کرایه رادریافت کنید وقتی مراجعه کردم بلیط معمولی به من دادند و بااتوبوس رهگذری شهرکرد با قیمت همان شهر به من فروختند!!! ازمسافران داخل اتوبوس سوال کردم شما چقدر پول بلیط دادید دقیقا مثل من کرایه داده بودند درصورتی که صدوبیست کیلومتر ازشهر خودشون فاصله گرفته بودند!! خلاصه من نزاشتم از حلقومشون پایین بره چهل تومان اضافه را گرفتم ومجبورشون کردم معذرت خواهی کنند چهار نفر دیگه مثل من همین شرایط راداشتند، یعنی اگر سکوت کرده بودم این بی شرفهای دزد صداشون درنمیامد، ازشرکتهای مسافربری کمی گیتی پیما بهتره مابقی حتی ایران پیما خوب نیستند

  75. شرکت ایران پیما اصلا خوب نیست و رانندهاش غد و بد صحیت می کنندملنیتورهاش کار نمیکند و هرجا که خوشون بخوان نگه میدارند اما سیروسفر و چابکسر خوب و عالیه نظارت میشه

  76. دیروز از مشهد با اتوبوس شرکت شماره ۲ پیک معتمد حرکت کردیم.یعنی افتضاح هرچی بگم کم گفتم…به غلط کردن انداخت مارو با ۲ تا بچه..راننده بعد از پایانه اوتوبوس رو تا خرخره پر کرد انگار راهرو جای پیک نیک رفتن شده بود..هیشکی نبود پیگیری کنه…۱۴۱ چجور سامانه ای هست که ادعای پیگیری میکنه..۳بار با شماره های مختلف شکایت فرستادم..یعنی اتوبوس نباید تذکر داده میشد؟واقعا کجا باید زنگ زد

  77. تعاونی پیک صبا تعاونی ۱۷ ترمینال جنوب یکساعت تاخیر در حرکت دارین و هزینه vip میگیرین در حالی که نه بسته پذیرایی میدین و نه آب آشامیدنی!! واقعا جای تاسف داره! اتوبوس در اول مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۹ از تهران پایانه جنوب به اراک بعد از یکساعت تاخیر بالاخره حرکت کرده و بطری خانواده مصرف شده رو مجدد آب کردن و داخل یخچال گذاشتن!!! نظارت وجود نداره و ضعف مدیران هست یا سواستفاده راننده!!

  78. سلام ما دو روز پیش از اصفهان۰۹/۱۱/۱۴۰۰ با رویال رفتیم تهران (بیهقی)
    از ترمینال کاوه
    اینترنتی بلیط گرفتیم ، برای ساعت ۳ نیمه شب راه افتادیم و سر ساعت حرکت کرد و پذیرایی و ماسک و پد الکلی دادند و مانیتور سالم هوا و تهویه عالی و یک چند دقیقه ایستاد برای دستشویی (کوتاه و مناسب .)
    بسیار عالی ، برخورد عالی و راننده و همکارشون مودب و خوب بودند .👌👌👌👌👌👏👏👏

    ولی در برگشت با سیرو سفر اومدیم افتضاح بود و قیمت بلیط هم با قیمت رویال یکسان بود نه پذیرایی داشتند و نه ماسک دادند هوا اول خفه و گرم بود یک نفر پشت سرما عطسه میکرد و یکنفر به کمک راننده گفته بود که تهویه رو بزنه بالا و اصلا” توجه نکردن و خود مسافرا زدن بالا و بلافاصله اون آقاهه که مریص بود با کمال پررویی اومد زد پایین و از نیمه ی راه دختر ما مسمومیت غذایی گرفته بود با چه بدبختی با پلاستیک مشکل تهوع رو حل کردیم ولی نیاز شدید به دستشویی داشت برای دل پیجه چند بار از راننده خواهش کردیم وقتی پمپ بنزین رو هم رد کرد و نایستاد دیگه داشتیم دیوااانه میشدیم بعد یک جای وحشتناک بالاخره ایستاد ما پریدیم با دخترم پایین تازه دیدیم یک دختر دیگه هم حالش خیلی بده و آقای راننده هم زحمت کشیدند فقط بوق میزدن فکر کردن ساعت ۳ نیمه شب توی اون سرما و برف ما رفتیم تفریح ؟؟؟!!! واقعا ” کمی درک و شعور بد نیست .😑🤐

    خلاصه همسفر و رویال بخرید
    ولی سیر و سفر نخرررررید .تماااام

    ولی در برگشت با سیرو سفر برگشتیم

  79. سلان
    بد ترین شرکتی که باهاش مسافرت کردم پیک صبا بود راننده و ماشین و حتی یک مسافر عراقی به خاطر این که وسط راه دسته صندلیش شکست می خواست پیاده کنه ولی با چابکسواران سفر کردم ماشین مان بود بد نبود اما راننده چشم پاکی و خیلی خوبی داشتن از صفه گرفتم اصفهان مشهد

  80. سلام
    عید غدیر رو تبریک میگم خدمت همه شیعیان
    شرکت تک سفر مزخرف‌ترین شرکت مسافربریه
    خواهش میکنم با این شرکت به مسافرت نرید
    همین الان من داخل اتوبوس هستم
    بلیط ساعت ۱۷۰۰ روز یک شنبه تاریخ ۱۴۰۱/۰۴/۲۱از ترمینال صفه اصفهان به مشهد رو داشتم
    الان ساعت ۲۱۱۰ هنوز ۶۰ کیلومتر از اصفهان خارج نشده
    بلیط ساعت ۱۷۰۰ بوده ساعت ۱۹۰۰ از ترمینال کاوه خارج شده
    ساعت ۲۰۳۰ رسیده پلیس راه اصفهان
    اعتراض کردیم
    به هر ترفندی بوده بعد نیم ساعت دوباره راه افتاده
    الان بوی گند پیچیده توی ماشین
    علت چیه؟؟؟
    خدا میدونه

  81. سلام
    خسته نباشید
    شرکت تک سفر اصلا به درد نمیخوره اتوبوس ۲ ساعت و نیم تاخیر داشت بین راه با مسافر گازوئیل زد پنج دقیقه بعدش بیرون ترمینال ۱ ساعت مسافرا رو معطل کرد که بار بزنه بعد که بالاخره شروع به حرکت کرد هنوز ۱/۵ ساعت نرفته بود از اتوبوس بوی سوختنی اومد و دوباره۱/۵ ساعت معطل شدیم
    شارژر اتوبوسش هم که به جای شارژ کردن شارژ رو کم کرد
    وقتی هم اعتراض کردیم به خاطر موارد بالا اصلا برخورد مناسبی نداشتن
    هر کی رو میشناسین بگین که از تک سفر خرید نکنه
    با تشکر

  82. سلام وقت عزیزان بخیر
    من کارم طوریه که مجبورم در ماه چندباربه اهوازسفرکنم
    واز شانس بدم تایم حرکت از شهریار،اندیشه،کرج به شرکت سیروسفرمیخوره که همیشه زنگ میزنن چون اتوبوس هاروباهم مسافراشو ادغام میکنن میگن ماشین خراب شده
    خب اگر میخواستم که خودم ساعت بعدی رو انتخاب میکردم
    واقعا تعاونی بی مسئولیتی هستن وهمیشه ۲ساعت تاهیردررسیدن به مقصد دارن
    اخه خدایی ۱۴ساعت تو اتوبوس اونم کرج به اهواز واقعا جای تامل داره……..

  83. من با اتوبوس های تعاونی ۵ و ۸ سفر های زیادی داشتم برای کردستان. اتوبوس های تعاونی ۵ واقعا میشه گفت عالیه و حتا یک اتوبوس معمولی هم توش نیست وخدمات آنها هم خوبه ولی تعاونی ۸ نسبت به اتوبوس های تعاونی ۵ خدمات ارائه نمی دهند و به نظر من تعاونی ۵ میشه گفت در حد بالا داره رقابت میکنه

  84. من الان سوار اتوبوس وی آی پی اتوبوسرانی عدل از رشت به تهران هستم به طرز وحشتناکی اتوبوس لرزش داره که مطمئنا از جلوبندیشه فکرکنم برسم تهران رعشه گرفتم خیلی دیر راه افتاد و خیلی توقف بی دلیل داره ولی ازهمه بدتر این لرزش وحشتناک اتوبوسه دیگه با این شرکت سفر نخواهم کرد
    ۱۰روزپیش با وی آی پی اتوبوسرانی رویال اومدم رشت، ماشین حرف نداشت البته هیچ سرویسی نبود وتا خودرشت مجبور به گوش کردن آهنگهای دهه ۶۰ ستار بودم برخورد راننده و کمک راننده افتضاح بود ولی ماشین بسیار خوب و تمیز بود

  85. بلیط گیرم نیومد دوباره مجبور شدم از ترمینال غرب بیام سمت لاهیجان
    این سری خوردم به پست تعاونی ۷ (عدل)
    ۲ ساعت و نیم (بدون هیچ ترافیکی) طول کشید برسیم قزوین
    اتوبوس ترکیده رو برداشتن صندلیاشو عوض کردن ، راننده خودش میترسه گاز بده به ماشین
    کاش یه شرکت پدر مادر دار بیاد ایران درست کار کنه کل بازارو بگیره دستش

  86. بی مسئولیت ترین شرکت مسافربری از دید بنده شرکت عدل تعاونی۷ هست
    بطوری که بلیط شوشتر – کرج به مشتری میفروشن اما تهران پیادت میکنن و خیلی راحت میگن تا کرج نمیریم

    فقط ایران پیما تعاونی۱

  87. بدترین شرکتی که استفاده کردم گیتی نورد یزده که اولین باره چنین شرایطی رو تجربه کردم. کوله لپ تاپم رو نذاشتن با خودم ببرم بالا این اولین بار بود. جامو عوض کردن در صورتی که من تکی بودم دو نفره نشوندن. صندلی جلویی شکسته بود روی پای من بود کلا. دیر حرکت کرد
    تازه پول وی آی پی از من گرفتند

  88. جدیدا با مارال سیر ایرانیان از تهران به شیراز سفر کردم، برخورد بسیار بد شاگرد راننده ، موقع تحویل بار و درخواست دویست هزار تومان برای چمدان دوم، حداقل پنج بار توقف طولانی ، بخصوص در اباده و یکی از پلیس راه ها به مدت نیم ساعت تا چهل و پنج دقیقه و توقف های متعدد برای پیاده و سوار کردن مسافر در طول مسیر و در مقصد.

    این شرکت را به هیچ وجهه توصیه نمیکنم.

  89. هرگز با شرکت گیتی پیما ایران سفر نکنید. بدترین تجربه سوارشدن به اتوبوس با این شرکت بود. هم رفت به ایروان و هم برگشت با مشکلات جدی مواجه شدبم
    کولر که نمی زدند و وسط تابستون باید التماس می کردی که واقعا هوا گرمه و داریم اذیت می شیم
    آب توی اتوبوس نبود! توی مسیری که اینقدر طولانیه و فاصله بین توقف ها کم است مردم از تشنگی و گرما هلاک می شدند
    در مسیر برگشت هم که راننده کالباس خوک قاچاق کرده بود و بیست نفر مسافر نصف شب لب مرز دو ساعت تمام بیشتر معطل شدیم
    دریغ از این که یک نفر حتی عذرخواهی بکند

  90. مزخرف تر از ایران پیما نیست. یبار بلیط گرفتم چند سال پیش، راننده تو مه بالا صد تا میرفت. یبار گرفتم دما تو اتوبوس ۱۰ درجه بود و کولر را خاموش نمیکرد هر چی میگفتیم. اخریشم اهواز بود با ۶ ساعت تأخیر. گند بزنن سر در شرکتتونو. پیاده هم بخام جایی برم میرم ولی دیگه ایران پیما سوار نمیشم

  91. کلا اکثر راننده ه اتوبوسا چشم ناپاکن. به هیچ عنوان ناموستونو تنهایی با اتوبوس جایی نفرستین. به طر معمول هر چی زن و دختر خشگله میذارن صندلی اول. چند بار دیدم راننده مست بوده. به نظر من سفر با اتوبوس تو ایران حرامه. راننده و شاگرد بداخلاق. باهاشون اصن نمیشه حرف زد. کلی هر چی بدی بگی باز کم گفتی

  92. اینا همه به کنار اگر میخواید سوار اتوبوس بشید و قد شما بیشتر از ۱۵۰ سانتی متر هست اصلا صندلی تک اتوبوس‌های ۳۰ نفره رو سوار نشید چون خورد میشید . شرکت تی بی تی یا همون بی تا اصفهان بدترین اتوبوس ۳۰ نفره رو داره درحدی که باید کلی دعا بخونی و شانس هم بیاری که سقف اتوبوس با دریچه کولر و لامپهای بالای سرت نیاد پایین از بس که صدا میده و میلرزه . من که کلا اتوبوس برام گهواره س و میشینم رو صندلی خوابم میبره تو کل مسیر مثل جغد بیدار بودم

  93. ایمن سفر رو تازه وی ای پی و … امتحان کردم نابود شدم
    بد تر از این هم هست؟بابا نظافت در حد حمل حیوان هم نیست چه برسه انسان
    بقیه اوتوبوس های وی ای پی رو هم دیدم داغون و کثیف و بو گندو
    باید باید پایانه ها حتما” نظارت کنن و انتهای سفر و میتونن قبل حرکت اتوبوس نظررات مردمی که پول دارن میدن در قبال این خدمت رو جویا بشن
    اصلا یه شلم شورباییه یکی باید جمعش کنه

  94. مزخرف ترین شرکت رویال ایرانیانه ، بی ادب بی شخصیت
    ۲ میلیون برای عالی بودن ماشین گرفتن هیچیش کار نمی کرد.
    یکی از راننده ها بی ادب و بی فرهنگ که به من میگه حیف که زنی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *