بهترین شرکت های تبلیغاتی ایران کدامند؟ | معرفی ۶ مورد از شرکتهای تبلیغاتی

بروزرسانی سوم- بهمن ۱۴۰۲ // به دنبال بهترین شرکت یا شرکت های تبلیغاتی ایران هستید تا احتمالا با یک شرکت بتوانید کار تبلیغات شرکت خود را پیش ببرید. اول بیایید فرض کنیم شما کسب و کارتان را در کشوری مثل “ترکیه” راه انداحته اید. احتمالا برای کار با بهترین شرکت تبلیغاتی به دنبال بهترین گزینه ها هستید. هر چند بهترین شرکت تبلیغاتی یک امر نسبی است و به شرایط شما بستگی دارد (مثلا اگر بودجه کمی داشته باشید اصلا به چشم شرکتهای بزرگ تبلیغاتی نمی آیید). دست به سرچ گوگل می زنید. صبر کنید! اگر همین سرچ را برای “بهترین شرکت تبلیغاتی ایران” انجام دهید به چه نتیجه ای می رسید؟ این مقاله در پاسخ به همین سوال نوشته شده است. حاصل سالها کار در فضای تبلیغات ایران است. حاصل آنچه که تجربه شده.۶ تا از بهترین شرکتهای تبلیغاتی ایران که می توان به سراغشان رفت. قبلا در مورد روزمه برخی شرکتهای تبلیغات (اینجا) نوشته بودم که می توانید آن رو هم بخوانید. با هم در این مقاله سراغ معروف‌ترین و بهترین شرکت یا شرکت های تبلیغاتی ایران می رویم.

بهترین شرکت تبلیغاتی – بادکوبه

شرکت تبلیغاتی بادکوبه

به مدیریت امین قوام صدری و حداقل ۲۰ سال فعالیت در تبلیغات ایران. قبلاها به نام روزگار طرفه نیز می شناختیمش. شرکت بادکوبه متعلق به خانواده بابک بادکوبه که پیش از این “بابک” مدیرعامل این مجموعه بود. یک شرکت جامع در ارایه خدمات که در سه محور تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، تبلیغات دیجیتال و فعالیت های بی تی ال قدرت زیادی دارد. بادکوبه رگه هایی از خلاقیت را همیشه در کار خود دارد و به همین ویژگی معروف است. در بادکوبه تعادل خوبی بین استراتژی و ایده های خلاقانه و اجرای تمیز ایده وجود دارد، همچنین سبد مشتریان خوشنام، مشتری را به همکاری با بادکوبه دلگرم می کند. در بادکوبه شما بای این شرکت باید هم مسیر شوید. اگر اقدامات ضربتی و سریع می خواهید در شرکتهای دیگر دنبال گزینه بگردید. بادکوبه همیشه به سبد مشتریان خارجی و ایرانی اش می نازد و این می تواند دل شما را قرص کند!

از مهمترین برندهایی که در سالهای اخیر بادکوبه با آنها همکاری داشته است، می شود به سحرخیز، اسنوا و مجموعه آگهی های کمیته امداد امام (اگهی های فرهنگی)  اشاره کرد. آدرس: تهران، شهرک قدس، فاز ۶، انتهای بلوار دادمان، خیابان گل افشان شمالی، کوچه هفتم، پلاک ۹ تلفن: ۸۸۳۷۴۵۷۲

بهترین شرکت تبلیغاتی – آگه سازان

شرکت تبلیغاتی آگه سازان

به مدیریت غلامرضا موسوی و حداقل ۲۵ سال فعالیت در تبلیغات ایران. در این شرکت در لایه تبلیغات مدیریت اصلی کار به عهده سروش سرتیپی است. آگه سازان قبل از هر چیز به قدرت در تبلیغات محیطی (تهران و شهرستان) معروف بود. اما در این ۱۵ سال اخیر، همکاری با برندهای بزرگ داخلی، دایره خدمات این آژانس را به تبلیغات تلویزیونی و رادیویی باز کرده است. آگه سازان اخیرا گسترش خدمات داده و به شکل تخصصی لاین تبلیغات بی تی ال را ایجاد کرده است. آگه سازان هم رسانه دار بزرگی است و هم برای مشتریانش ایده های خوبی را با ساخت قابل قبول ارایه می کند. برای مشتریانی که در قراردادهای خود قصد برگشت کارمزد دارند استفاده از سایر خدمات (غیر از تبلیغات تلویزیونی) می تواند یک ایده خوب باشد که این خدمات البته در آگه سازان موجود است.

از مهمترین برندهایی که در سالهای اخیر شرکت تبلیغاتی آگه سازان با آنها همکاری داشته است، می شود به رعنا، چای ویکتوریا، لادن و … اشاره کرد. آدرس: تهران- چهارراه جهان کودک – خیابان شهیدی – کوچه کامان تلفن: ۴۷۷۵۸

ایران نوین

کانون ایران نوین

به مدیریت مریم شفیعی و حداقل ۳۵ سال فعالیت در تبلیغات ایران (تاسیس ۱۳۶۹). همه کانون ایران نوین را به وسعت، پرسنل زیاد، امکانات و توان بالای تولید در سریع زمان می شناسند. کانون ایران نوین هم در زمینه تبلیغات آفلاین (تلویزیون، رادیو، محیطی و … )، هم تبلیغات آنلاین (دیجیتال مارکتینگ) و هم فروش رسانه (بیلبورد) فعال است و بیشتر نیازهای تبلیغاتی یک برند را پاسخ می دهد. در گذشته ایران نوین به ساخت آگهی های تلویزیونی پرخرج معروف بود. هرچند این روزها بیشتر آگهی های موزیکال و عادی را بیشتر در کارنامه خود دارد.

شاید بشود گفت بیشتر فعالان تبلیغات روزگاری را در کانون ایران نوین کار کرده اند، سابقه و توانایی بالای این شرکت باعث شده تا در اخذ مجوزهای تبلیغاتی برای رسانه های مختلف یک گام از سایر شرکتها جلوتر باشد. رویه هم رفته ایران نوین تبلیغات آفلاین قوی دارد. اگر دنبال این هستید که یک شرکت تبلیغاتی در آنِ واحد با رقبای شما کار نکند احتمالا ایران نوین گزینه خوبی برای شما نخواهد بود. بودجه شما زیاد است! پس به چشم ایران نوین می آیید اما با بودجه کم در بین مشتریان بزرگ و میلیاردی این شرکت احتمالا غرق خواهید شد.

از مهمترین برندهایی که در سالهای اخیر کانون ایران نوین با آنها همکاری داشته است، می شود به رونیکس، میهن، کویرموتور و بیژن اشاره کرد. آدرس: خیابان ولیعصر، پایین تر از پارک وی، کوچه مهناز، پلاک ۲۷ تلفن:۲۷۶۳۴

شبکه آفتاب

شرکت تبلیغاتی شبکه آفتاب

به مدیریت مازیار حبیبی نیا و حداقل ۲۵ سال فعالیت در تبلیغات ایران (تاسیس ۱۳۷۷) . شرکت تبلیغاتی شبکه آفتاب نیز یک شرکت تبلیغاتی باسابقه و بیشتر با گرایش به تبلیغات تلویزیونی و رادیویی است. هرچند سایر شیوه های تبلیغاتی در سبد خدمات این شیوه قرار دارد اما تلویزیون و رادیو از همه پررنگ تر است. دلیل آن را باید در این جستجو کرد که اساسا تبلیغات دیجیتال، بی تی ال و … در شرکتهای بزرگ کمتر مورد توجه است و بودجه ها جایی می رود که رقم های درشت را راحت تر و سریع تر صفر میک ند.

آگهی های خوش آب و رنگ، با بازیهای خوب و ایده هایی که برای بازار ایران به اندازه است از مهمترین ویژگی های شبکه آفتاب است. شبکه آفتاب به دلیل ارتباط با جامعه تئاتر (که از ارتباط مدیر فقید آن “رضا حداد نشات می گیرد) همیشه آگهی هایی با بازی های خوب می سازد. اساسا شبکه آفتاب آگهی های تراز، موثر و مطابق با فرهنگ ایرانی را به ویژه در صنایع غذایی، خوب می سازد. کار کردن با بودجه های بزرگ در همکاری با صداوسیما این شرکت را به عنوان یکی از شرکتهای پرقدرت در ارتباط با سازمان صداوسیما معرفی کرده است. برندهایی که می خواهند در قالب قراردادهای هلدینگی صداوسیما تبلیغ کنند معمولا ورود از طریق شبکه آفتاب یکی از گزینه هایشان است. اما در شبکه آفتاب اگر تمرکز نداشته باشید بودجه شما به صورت متمرکز صرف تبلیغات رادیو و تلویزیونی می شود. اتفاقی که معمولا در شرکت های بزرگ می آفتد.

از مهمترین برندهایی که در سالهای اخیر شبکه آفتاب با آنها همکاری داشته است، می شود به دلپذیر، راسان، ایران رادیاتور و خیلی از آگهی های تله شاپینگی (برای خواندن درباره آگهی های تله شاپینگی اینجا را ببینید) اشاره کرد. آدرس: تهران، خیابان شیخ بهایی، نبش کوچه لادن، پلاک ۸۵ تلفن: ۹۱۰۰۹۹۹۲

برای دیدن و مقایسه رزومه این سه شرکت اینجا را ببینید.

بهترین شرکت تبلیغاتی – فلش – Felesh

آژانس تبلیغاتی فلش

فلش از سال ۱۳۸۵ و با مدیریت آقای امیر مقدم کارش را با فروش رسانه‌های محیطی آغاز کرد. اما این فقط نقطه آغازین بود و حالا آژانس فلش طیف وسیعی از خدمات یک آژانس تبلیغاتی را ارایه می دهد و خود را به عنوان یک شرکت فول سرویس معرفی کرده است. برنامه ریزی، طراحی و اجرای کامل کمپین‌های تبلیغاتی با محوریت رسانه های خرد و کلان (TTL ، BTL ، ATL) تعریف کاملی‌ست از تمامی حوزه‌های فعالیتی این آژانس تبلیغاتی.

فلشی‌ها معتقدند تبلیغات داستانی‌ست که مخاطب باید آن‌را به درستی درک کند تا بتواند به مزایای محصول یا خدمت ارائه‌دهنده‌ی آن اشراف پیدا کند. هر فعالیت ارتباطی باید به نکاتی بپردازد که با بیانی ساده و البته با شیوه‌ای به‌یاد ماندنی با مخاطب گفت‌وگو کند. با همین بیانیه شما باید مطمئن باشید در فلش کار تبلیغات برخلاف برخی از آژانس ها با فروش رسانه آغاز نمی شود. گام اول مطالعه و تدوین استراتژی درست است.

فلش در زمینه‌های گوناگون مانند استراتژی و برندینگ، مارکتینگ و بازاریابی، طراحی کمپین ، خرید و فروش رسانه، خلاقیت و ایده‌پردازی، تولید، چاپ و… فعالیت می‌کند. همه اینها را در پروژه اخیر فلش یعنی کمپین ۳۶۰ درجه کروسان‌های شیبابا که در آبانماه ۱۴۰۲ اجرا کردند و بسیار خوب هم دیده شد، می توان دید. نکته جالب درباره فلشی ها این است که در زمان نوشتن این مقاله این آژانس بیش از ۱۰ هزار متر فضای تبلیغات محیطی در قالب انواع بیلبورد، پل‌های عابر و گذر را در اختیار دارد.

از مهمترین برندهایی که در سالهای اخیر آژانس فلش با آنها همکاری داشته است، می شود به شیبابا، سامسونگ، کاله، استیل البرز، ایران رادیاتور، تلاونگ و زرین رویا اشاره کرد. آدرس: تهران – پاسداران – بهستان چهارم – پلاک ۸ / شماره تماس: ۷۵۲۱۵ ۰۲۱

بهترین شرکت تبلیغاتی – ریحان

شرکت تبلیغاتی ریحان [فیلم]

شرکت تبلیغاتی ریحان یا به قول قدیمی ها، ریحان فیلم ریشه دارترین پیشنهاد، در بین پیشنهادات ارایه شده در این مقاله است. اگر در انتخاب شرکت تبلیغاتی معیار سابقه برایتان مهم است، ریحان یکی از انتخابهای شما می تواند باشد. تاسیس ۱۳۷۲٫ قدیمی تر از همه این شرکتها. موسس شرکت تبلیغاتی ریحان مهدی عابدینی است که این سالها وظیفه مدیرعاملی را به محمدحسین شیخ محمد سپرده است. بی اغراق نیست که بگوییم در بین ۱۰ آگهی ماندگار تاریخ تبلیغات ایران ریحان حتما دو یا سه آگهی خواهد داشت. چابکی در ارایه سرویس های تبلیغاتی از مهمترین ویژگی های ریحان است. تجربه کار با ریحان نشان می دهد که مشتری ها و ریحان همیشه در کنار هم، پروژه را جلو می برند. به دور از ترفندهای رایج در این صنعت. امری که نهایتا صداقت در رفتار را برای مشتری عیان می کند. این شرکت همچنین از موسسان انجمن صنفی شرکت‌های تبلیغاتی ایران بوده است. هم اکنون علاوه بر پخش رادیو و تلویزیون سراسری، امکان پخش استانی (کنسرسیوم)، تبلیغات محیطی، مترو، بیلبورد و… را نیز دارد.

از مهمترین برندهایی که در سالهای اخیر ریحان با آنها همکاری داشته، می شود به بانک رفاه، موبایل ۱۴۰، روبیکا، ستاره یک مربع و بانک تجارت و … اشاره کرد. آدرس: تهران، میدان ونک، اتوبان حقانی، بعد از چهارراه جهان کودک، خیابان شهیدی، کوچه ناوک، پلاک ۳ ،طبقه اول. تلفن: ۸۸۶۶۲۰۴۴

 سخن آخر

رسیدن بهترین شرکت های تبلیغاتی ایران مساله خیلی هاست! هیچ صفتی (چه خوب، چه بد) برای همیشه روی یک شرکت نمی ماند. شرکتها با عملکردشان دایم صفتی را به خود اختصاص می دهند و گاه از دست می دهند. از این رو این یادداشت را چند وقت یکبار بروز خواهم کرد و شرکتهای دیگری را به آن اضافه خواهم کرد. اما در پایان اگر به من بگویید هر شرکت به چه چیز بیشتر شهره است، من می گویم:

کانون ایران نوین: خدمات جامع، سرعت و کیفیت قابل قبول در تولید، قدرت در اخذ مجوزهای قانونی

شرکت تبلیغاتی بادکوبه: خدمات جامع، خلاقیت، توجه به استراتژی در تبلیغات

شرکت تبلیغاتی شبکه آفتاب: ساخت تبلیغات تلویزیونی، قدرت در اخذ مجوزهای قانونی، کار با بودجه های تبلیغاتی بزرگ

شرکت تبلیغاتی فلش: شبد کامل سرویس ها و صاحب ایده و رسانه

شرکت تبلیغاتی آگه سازان صاحب رسانه، سابقه خوب با همکاری با برندهای معتبر

شرکت تبلیغاتی ریحان فیلم صاحب رسانه، چابک و مهمتر از همه با سابقه

بنا داریم این فهرست را کمی توسعه دهیم و ۱ شرکت دیگر را به این لیست اضافه کنیم. پس بد نیست چند وقت یکبار دوباره به این لیست سری بزنید.

این مقاله ای بود درباره بهترین شرکت های تبلیغاتی ایران برای خواندن مطالب دیگر توصیه ما موارد زیر است:

برای مطالعه فهرست بهترین شرکتهای دیجیتال مارکتینگ ایران اینجا کلیک کنید.

برای مطالعه چالش رزومه در شرکت تبلیغاتی در ایران اینجا کلیک کنید.

سوالات متداول

اسامی بهترین شرکت یا شرکت هایتبلیغاتی ایران در سال ۱۴۰۲ چیست؟

کانون ایران نوین، شرکت تبلیغاتی بادکوبه، شبکه آفتاب، شرکت تبلیغاتی فلش، آگه سازان و ریحان هستند. چندی پیش دکتر محمدیان از مخاطب پرسیده بودند: به نظر شما برندهای موفق در بین شرکتهای تبلیغاتی ایران کدام ها هستند. آیا ما بهترین شرکت تبلیغاتی ایران را می توانیم مشخص کنیم. یعنی آیا می توان گفت که فلان شرکت تبلیغاتی ایران ، قوی ترین شرکت است. بد نیست دوباره به این سوال پاسخ دهید.


81 thoughts on “بهترین شرکت های تبلیغاتی ایران کدامند؟ | معرفی ۶ مورد از شرکتهای تبلیغاتی”

      1. حامد جان، نمی خوام بگم که ایران نوین و آفتاب بهترین هستد، اما خوب سابقه همکاری با شرکت های بسیاری را دارند. همین موضوع می تونه نشان دهنده حسن همکاری این شرکتها باشد. خوب البته جدای از این دو شرکت محترم، تقریباً تمام شرکت های تبلیغاتی فعال در ایران تا اندازه ای پیش از شروع پروژه تبلیغاتی وعده ها و اطمینان هایی می دهند که معمولاً در ادامه کار تعدادی از آنها محقق نمی شود، همین موضوع دلخوری هایی را ایجاد می کند. ظاهراً شما نیز این مساله را احساس کرده اید، دوست دارم در سورت امکان آن را نقل کنید تا مسئولین مربوطه این شرکتهای تبلیغاتی بدان پاسخ بگویند.
        ارادتمند

  1. ممنونم استاد از اینکه این بحث رو مطرح کردید. برای جواب به این سوال فک میکنم بهتره اول شرکتهای تبلیغاتی رو طبقه کنیم و در هر رده به اونها امتیاز بدیم. به دلیل تفاوت حیطه کاری شرکت ها انتخاب بهترین به طور کلی به نظرم منطقی نیست. ولی در کل از بین شرکتها ایران نوین به دلیل چارچوب منظمی که داره، اشاره و داروگ رو از شرکت های موفق میدونم و البته شرکت خودمون آرام ایده گستر که به زودی جزو این شرکت ها قرار خواهد گرفت 🙂

      1. سلام استاد
        شرکت ما یک هلدینگ متشکل از سه شرکت در بخش های مختلف هست. بخش پروداکشن ما شرکت طلوع پردازش هست که یکی از قدیمی ترین شرکت ها در زمینه چاپ بسته بندی و … هست که اکثر کارهای چاپی و posm شرکت های بزرگ از قبیل ایرانسل و… رو انجام داده. شرکت تگ که کارهای همایش و ایونت ها رو انجام میده که در این زمینه جزو بهترین ها هست و جدید ترین ایونت اجرایی ما مربوط به رو نمایی BMW سری 4 بود. و آرام ایده که در بخش طراحی، برنامه ریزی و در حال حاضر رزرو رسانه ها، بخصوص محیطی و پرینت مدیا ،رسانه دیجیتال و تحقیقات بازار و به زودی مشاوره و اجرای کمین های تبلیغاتی و بازاریابی مشغول به کار هست. کارهای محیطی و رسانه شرکت هایی مثل دایا زمان سنج، خانه و آشپزخانه و… که بیلبوردهای برندهای معروف ساعت از قبیل تگ هویر، ساروفسکی، کاسیو، آیس واچ و… و شرکتهای دیگه رو در حال حاضر در سطح شهر میتونیم ببینیم. گروه دیجیتال هم در بخش طراحی سایت، SEM و … مشغول به کار هستمد. با برنامه ریزی و تارگتی که در نظر داریم مطمئنم به زودی جزو برترین ها خواهیم بود. ممنون از شما استاد

        1. سلام و احترام
          برای برگزاری تبلیغات داخلی فروشگاه های زنجیره ای به دنبال اشخاص توانمد و شرکت های به نام جهت مشاوره و برون سپاری هستیم، ممنون میشم با من تماس بگیرید تا نشستی از نزدیک داشته باشیم.
          ممنون از لطف شما

          ۰۹۱۲۴۰۸۵۷۶۵
          عموهادی

  2. ممنونم استاد از اینکه این بحث رو مطرح کردید. برای جواب به این سوال فک میکنم بهتره اول شرکتهای تبلیغاتی رو طبقه کنیم و در هر رده به اونها امتیاز بدیم. به دلیل تفاوت حیطه کاری شرکت ها انتخاب بهترین به طور کلی به نظرم منطقی نیست. ولی در کل از بین شرکتها ایران نوین به دلیل چارچوب منظمی که داره، اشاره و داروگ رو از شرکت های موفق میدونم و البته شرکت خودمون آرام ایده گستر که به زودی جزو این شرکت ها قرار خواهد گرفت 🙂

  3. استاد چقدر خوشحالم که مطالب کافه در راستای کلاس بازاریابی ماست.
    در مورد این مطلب که بسیار هم جالب است به دلیل عدم اطلاعات و به قول معروف صفر کیلومتر بودن در زمینه تبلیغات، بیشتر خواننده مطالب و نظرات شما و شاگردانتان خواهم بود.

  4. سلام و سپاس از جناب آقای دکتر

    خواستم از حضرتعالی خواهش کنم و چند معیار برای برندها معرفی کنیم اما بعد که فکر کردم دیدم این بحث خیلی بحث مهمی است و جای کار دارد. پس معرفی معیار برای انتخاب برند را بگذاریم برای بعد و جایگاه آژانس های تبلیغاتی را در ذهن مخاطبان و فعالان بازاریابی بسنجیم. آژانس هایی که مدعی برندسازی به بهترین نحو برای مشتریان خود هستند، باید دید کدامشان برنده جنگ جایگاه در ذهن فعالان حوزه بازاریابی هستند. فقط خواهش میکنم در صورت امکان وقتی برند موفق آژانس تبلیغاتی را نام میبریم، کوتاه در حد چند کلمه چرایش را بگوییم. مثلا آژانس تبلیغاتی ایکس به علت خوش قول بودن!

  5. سلام
    فرض کنیم که من به عنوان کارفرما می خواهم به یک شرکت تبلیغاتی خوبی مراجعه کنم و ایشان کارها و راهکارهایشان را برای من ارائه نمایند.
    خوب حالا باید چطوری این شرکت تبلیغاتی خوب رو پیدا کنم؟
    – از طریق مشتریان و دوستان دیگرم پیگری نمایم.
    – از اداره ارشاد بپرسم. (البته اگر بدانم که شرکتها و کانون های تبلیغاتی زیر نظر اداره ارشاد هستند)
    – از 118 بپرسم. ( باز هم اگر اونها این مورد رو بدانند و اگر این شرکتها تلفنهای خودشان را در اختیار 118 قرار دهند و یا خود 118 بروز باشد)
    – از اینترنت جستجو کنم. ( اگر این شرکتها سایتی رو داشته باشند و یا هنگام جستجو در اینترنت به راحتی به سایت این شرکتها دسترسی پیدا کنم و یا اینکه سایتشون پر محتوا هم باشه یا نباشه)
    – خوب حالا اگر شرکت من در شهرستان باشد و کسی رو در تهران نداشته باشم چطور؟

    با تشکر

    1. سلام

      انتخاب شرکت های تبلیغاتی از سوی شرکت ها هم مساله ای است که باید کافه در آینده به آن بپردازد. اما آنچه به طور خلاصه می توان گفت این است که مواردی که فرمودید شاید شما را با نام شرکت های تبلیغاتی آشنا سازد اما احتمال اینکه به شرکت مناسبی برخورد کنید که پاسخگوی نیازهای حال حاضر شما باشند، کم است. از سوی دیگر شرکت های تبلیغاتی کارکرد خاصی دارند. به شخصه معتقدم اکثر شرکت های تبلیغاتی به طور کارا پاسخگوی کارکرد اصلی خود نیستند. به طور مثال انتظار برندسازی از یک شرکت تبلیغاتی نباید داشته باشیم. اما خب این مورد هم در سبد خدمات شرکت های تبلیغاتی وجود دارد.
      پیشنهاد اولیه ای که می توان به شرکت ها داشت، استفاده از مشاور زبده در کنار شرکت است. یک مشاوری که از سوی شرکت انتخاب شده و در کنار عوامل اجرایی سازمان، نقش راهبری حوزه بازاریابی را بر عهده دارند.
      اینگونه شرکت های تبلیغاتی در راهبرد مشخص شده از سوی شرکت به ارائه خدمات می پردازند و تجربه نشان داده است اینگونه استفاده از خدمات شرکت های تبلیغاتی در حوزه تبلیغات، شرکت را بهتر به اهداف خود می رساند.
      مشکلاتی هم شرکت های شهرستانی در حوزه عدم دسترسی راحت به شرکت های تهرانی دارند، موضوعی است که اهمیت استفاده از یک مشاور را روشن تر می سازد.

  6. اگر لیستی از معیارهای برتری (همراه با وزن و اهمیت هر معیار) تدوین شود قطعا می توانیم آژانس ها را امتیاز بندی کنیم. معیارهایی مثل تعداد و سایزکمپین های ران شده، نسبت موفقیت کمپین ها به تعداد کل کمپین ها، قدرت چانه زنی آژانس در اجاره فضاهای تبلیغاتی برای مشتریان با کمترین هزینه، تنوع خدمات تبلیغاتی، پایبندی آژانس به تعهدات اخلاقی، تعداد مشتریانی که قطع همکاری کرده ند و …

    نکته مهم اینکه کارفرما در انتخاب آژانس تبلیغاتی باید سایز شرکت خودش را هم در نظر داشته باشد. شرکتی که طراحی بیزینس کارت یا فلایر را در دستور کار دارد قطعا یک آتلیه گرافیک کوچک انتخاب هوشمندانه تری نسبت به انتخاب یک آژانس فول سرویس خواهد بود. اما برای شرکتی که بودجه کمپینی چند میلیاردی را در چنته دارد انتخاب یک آژانس فول سرویس (فول سرویس واقعی) تنها گزینه منطقی پیش رو است.

  7. سلام
    متشکرم از جناب دکتر محمدیان عزیز برای این نظر سنجی
    خب اول از همه اینکه به نظرم بخاطر روندهای پرنوسان کانون های تبلیغاتی حتی کانون ایران نوین، نمیشه گفت بهترین کانون کدومه. درسته که برخی از کانون ها مشتریان بسیاری دارند و مشتریان بزرگ ثابت و با اعتباری دارند اما نتایج نمیتونه بگه کدوم یکی از همه بهتره.
    من خودم در حال حاضر عضوی از کانون تبلیغات مات هستم که اصولا بخاطر کیفیت بالای کارهاش، خصوصا تلویزیونی شناخته میشه و البته در تبلیغات محیطی خصوصا تبلیغات محیطی سراسر ایران حرفهای زیادی برای گفتن داره
    داروگ بین الملل هم در زمینه مشاوره کارهای خیلی خوبی داره و اصولا مشاوره هاش به برندها کمک میکنه تا وارد بازار جدید بشن.
    کانون ایران نوین از لحاظ ارائه خدمات کامل توانایی بالایی داره، به عبارت دیگه گستره خدماتی که میتونه به عنوان یک آژانس ارائه بده زیاده
    شبکه آفتاب هم یکی از با سابقه های صنعت تبلیغاته همواره یکی از رهبران بازار تبلیغات بوده
    ایمانقشینه که شرکتهای زیر مجموعه زیادی از Final Target رو داره، یکی رسانه دارهای بزرگ به حساب میاد که در حال حاضر مجری انحصاری رسانه لمپست هم هست
    شرکت بادکوبه هم در سالهای اخیر به بازار تبلیغات نفوذ خوبی داشته و کارهای تلویزیونی متعددی انجام داده
    شرکت اشاره هم یکی دیگر از شرکتهایی است ادعای کم اما کارهای خوبی ارائه میکنه و مشتریان بین المللی خوبی هم داره
    7 موردی که ذکر شد جزو فعالان معروف حوزه تبلیغات خصوصا ATL هستند.
    از دیگر شرکتهای حوزه تبلیغات تا جایی که حضور ذهن دارم شرکتهای سیما آرا، جانوسپار و طرح باران هستند که در زمینه تبلیغات محیطی فعالیت زیادی دارند. در این زمینه شرکتهای ایده نگار، فرادیدهنر و سالهای سبز رو می تونم نام ببرم. البته تعداد دوستانی که در تبلیغات محیطی خصوصا تهران فعالیت دارند قابل توجه است. شرکت پژهان هم با استراتژی تمرکز بر روی تبلیغات فرودگاهی جایگاه خوبی رو بدست آورده.

    1. تحلیل جالبی بود
      با اجازه آقای دکتر محمدیان در اینده نزدیک در مورد برند تک تک ارانس ها مطالبی رو خواهم نوشت
      البته سایر دوستان هم می توانند مشارکت کنند

      1. البته این اطلاعات، اطلاعات بنده و نظرها و تجربیات شخصی من هستش و سعی کردم مهمترین نقاط قوتی که به نظرم میاد در خصوص آژانسهایی که ازشون اطلاع دارم رو مطرح کنم

      1. سلام خانم میراشرفی. مرسی از نکته سنجی شما. راستش ما هنوز به اون بخش شرکت ایمانقشینه که کمپین طراحی میکننبر حسب عادت فاینال تارگت میگیم. فکنم باید همون ایمانقشینه بگیم 🙂

  8. شرکت تبلیغاتی بادکوبه یکی از شرکتهای خلاق در تبلیغات است. البته به معروفی کانون ایران نوین نیست و البته کانون ایران نوین به دلیل پیمانکاری تعداد زیادی بیلبوردهایی که در سطح شهر و مترو هستند معروف شده.
    ضمنا اژانس تبلیغاتی پیک برتر هم در تبلیغات چاپی و اینترنتی هم ، حرفی برای گفتن دارد.

  9. با سلام و احترام خدمت جناب آقای دکتر محمدیان
    با توجه به دانش اندک من و افرادی همچون من، پیشنهاد می کنم به معرفی شرکت های تبلیغاتی موفق بپردازید تا مقدمه ای برای آشنایی بیشتر افرادی همچون من باشد.
    با سپاس

  10. ما در گروه میهن با شرکتهای ایران نوین، سیماپخش و آفتاب کارمی کنیم …نقدی به کار دوستان نمی تونم بنویسم چون دائما با این عزیزان چشم تو چشم میشم ! ولی به طور کلی حکم صادر کردن در مورد بهترین کار سختیه و وقتی وارد جزییات میشید مشخص میشه که هرکدوم تواناییهای خاص خودشون رو دارند که لزوما فنی و تکنیکی نیست

    1. درود بر اقای پرومحمد عزیز
      مدیر توانمند تبلیغات محترم شرکت میهن
      ان شالله در زمان مقتضی حتما در مورد تجربه کاری خودتان و تحلیل هر شرکت برای اهالی کافه بنویسید

  11. با سلام خدمت دکتر محمدیان و تمامی اهالی کافه بازاریابی
    شرکت های تبلیغاتی ایرانی هنوز راه زیادی برای بهترین شدن در پیش دارند.هر یک از شرکت های تبلیغاتی ایرانی در یک زمینه خاص مزیت و برتری دارند به همین علت اختصاص صفت بهترین به هر یک از آنها منصفانه و منطقی نخواهد بود.اما به شخصه کار های تبلیغاتی شرکت ایران نوین را می پسندم.

  12. شاید کمی دیر باشه برای ارائه نظر
    ولی اگر کلمات “شرافت تجاری”، “حسن رفتار”، “صداقت در عملکرد” رو هم به معیارهای بهترین شرکت تبلیغاتی اضافه کنیم،
    به نظر شما کدوم شرکت ها باقی می مانند؟
    اولین پیش نیاز مشتری اعتماده ،
    نه قدرت، و نه امکانات، و البته نه اغواگری و تزویر
    همیشه برنده ها دیده می شوند، به همین سبب شرکتها روی بردهای خود مانور می دهند!
    باید تشخیص داد که درصد نتایج موفق شرکتهای تبلیغاتی چقدر بوده
    و چه شرکتهایی در تخریب هویت یک صنف فعال تر بوده اند!!!
    و وقتی هم صحبت از علم مارکتینگ و تبلیغات میشه،
    باید در نظر گرفت، از ادعا، ایده، تئوری، فرضیه و نظریه، فرسنگها فاصله وجود دارد.
    و البته توهمات علمی تخیلی تبلیغاتی و برداشت های شخصی که جای خود دارند

  13. کانون تبلیغاتی اندیشه پارسی از لحاظ حرفه ای بودن و مشاوره های تبلیغاتی که به من دادند خیلی خوب و صادقانه عمل کردند. همچنین موسسه روزنه هم از نظر اخلاقی و برخورد با مشتری خیلی خوب عمل کردند.

  14. سلام
    ما یک شرکت تجاری هستیم
    در مراوداتمان ۲ دستگاه تلویزیون شهری در کیش را خریدیم
    الان پیگیر یک شرکت تبلیغاتی هستیم تا در این زمینه همکاری داشته باشیم، می خواهد درصدی باشد، می خواهد کرایه باشد می خواهد…
    ممنون می شوم کمکم کنید
    ایمیل: nima.adel جیمیل

  15. بادرود واحترام

    اینکه درایران شرکت تبلیغاتی خوب داریم ممن مخالفم.دلیل
    ۱-درحال حاضرمن مشاهده می کنم که اکثرافرادیکه افساریک شرکت تبلیغاتی رادردست دارند جزبرای به دست آوردن مبلغی به این سونیامده وتنهاازاین شاخه به آن شاخه می پرند.
    ۲-رشد قارچ گونه این گونه شرکت هابانام های مختلف تأسف باراست.

    شما به اصطلاح اساتید تبلیغاتی باید این الگوراابتدادرست یادگرفته بعدزست بگیرید.تنهاواژهای که یک شرکت تبلیغاتی داشته باشد خلاقیت وتکنیک است.

    به شما اساتید می گویم:ازروی این جمله ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰٫٫٫٫٫٫٫٫٫

    تبلیغات یک راه حل نیست بلکه یک تکنیک است

    ۰۹۱۹۰۳۶۲۳۰۲

  16. متاسفانه همه شون به درد نخور هستن. هیچکدومشون ارزشی برای خلاقیت و هنر قائل نیستن و فقط به فکر تجارت هستن. به شدت خلاقیت رو نادیده می گیرن و به جای اینکه به دنبال ایده هایی نو برای تی وی سی هاشون باشن به دزدی ازایده های خارجی ها فکر میکنند.

  17. بادرودواحترام
    اینجانب چندین سال سابقه کارباشرکت های تبلیغاتی راداشته وبااکثرشان ازنزدیک آشنا هستم.اگربه دنبال پاسخ سریع به کفته خودهستید.درکارزارتبلیغات بهترینی وجودندارد.
    سئوال اینجاست درخودتهران چندشرکت تبلیغاتی داریم ؟!!بیش از۳۰۰شرکت تبلیغاتی
    که به راحتی می توان گفت که اکثرشان به شکل قارچ گونه ای سربرآورده وبه دنبال سودهای کلانی هستندکه به اصطلاح خودباسرمایه اندک می توان دراین عرصه پولی به جیب زد.البته دراین مورد بحث زیادی هست که ازادامه آن امتناح می کنم…..

    فضای خاص سیاسی واجتماعی ایران به شرکت های حاضراجازه تبلیغات وبروزایده های نورانمی دهد.فضایی که درتلویزیون دولتی ایران وجوددارد.باذکرمثال شرکت های آرایشی وبهداشتی به صورت محدودمی توانندتبلیغات کنند.
    همچنین وجودقوانین سخت وغیرمنطق شاید دلیل محکم تری باشد……..

    اکثرشرکت های تبلیغاتی همیشه حرف ازایده های نومی زنند.چیزی که من دراین چندسال جزکپی برداری مشاهده دیگری نداشته ام.

    دلیل دیگری درآن سوی شرکت تبلیغاتی قرارمی گیردمشتری وبرندی که باید درموردش تبلیغات شود.آگاهی مشتری درموردتبلیغات صفراست.
    امامهمترین چیزکالای مورد نظرویاخدماتی ست که باید روی آن مانورداد.مصرف کننده امروزآگاه وحساس است باکوچکترین کمبودکیفیت درکالای تبلیغ شده آن راپس میزند.

    تمامی این عوامل می توانددرکنارهم یک ویاچندشرکت تبلیغاتی محکم بسازد واگرهرکدام ازاین مواردکم سوباشد.افق تبلیغات روشن نخواهدبود.

    تمامی مواردگفته شده دراین جمله من خلاصه میشود.

    تبلیغات یک راه حل نیست بلکه یک تکنیک است

    خواهشاً ازجمله اینجانب کپی برداری نشود.

  18. برتری یک آژانس تبلیغی فقط به کیفیت نمونه کارهاش نیست.مدیریت والبته مدیریت بحران وپیش بینی بازار میتونه تعیین کننده دوام وقوام یک آژانس تبلیغی باشه.مثلا یه کانون مثل مات وقتی یه مشتری مثل موسسه عسگریه رو ازدست میده مجبور میشه تعدیل نیروکنه ویا تن به اعلام ورشکستگی بده..در پنج سال اخیر کم نبودن دوستان تبلیغاتچی که اینجوری آمدن ورفتن…امروز در صنعت تبلیغات کیفیت ،مدیریت قوی ،نوآوری ،سابقه درخشان یک طرف قضیه است وداشتن لابی وارتباطات با موسسات قوی ،مهمترین بخش موفقیت یک آژانس تبلیغگر بحساب میاد که این امر درشرکت های نوظهوری مثل دریچه نو کاملا مشهوده

  19. با درود فراوان

    من تا حالا با شرکتی کار نکردم ولی کارم هنری وخوب میفهمم که کدوم کار کیفیت داره کدوم کار نداره کدوم کار کارگردانی شده کدوم کار نشده کدوم کار جذابیت داره کدوم کار نداره
    شما اگه تبلیغات تلویزیون ، ماهواره وتبلیعات شهری رو نگاه کنید همه تقریبا یک شکل وشمایل دارن مردم با دیدن چیزهای تکراری نه شکه میشن ونه اینکه هیجان زده ونه اینکهنگاه میکنن

    ادم همیشه چیزهای متفاوت نظرشو میگیره
    هروقت تونستیم متفاوت کار کنیم اونوقت برنده شدیم کپی کردن هنر نیست وتبلیعاتم نیست چون این کپی که شما دارید میکنید به نفع اون اولیه تا به نفع شما

    با تشکر از همه دوستان

  20. با درود فراوان

    من تا حالا با شرکتی کار نکردم ولی کارم هنری وخوب میفهمم که کدوم کار کیفیت داره کدوم کار نداره کدوم کار کارگردانی شده کدوم کار نشده کدوم کار جذابیت داره کدوم کار نداره
    شما اگه تبلیغات تلویزیون ، ماهواره وتبلیعات شهری رو نگاه کنید همه تقریبا یک شکل وشمایل دارن مردم با دیدن چیزهای تکراری نه شکه میشن ونه اینکه هیجان زده ونه اینکهنگاه میکنن

    ادم همیشه چیزهای متفاوت نظرشو میگیره
    هروقت تونستیم متفاوت کار کنیم اونوقت برنده شدیم کپی کردن هنر نیست وتبلیعاتم نیست چون این کپی که شما دارید میکنید به نفع اون اولیه تا به نفع شما

    با تشکر از همه دوستان

  21. با سلام و درود خدمت استاد بزرگوار جناب محمدیان.
    با احترام سوال اینجانب در خصوص رتبه بندی شرکت های تبلیغاتی در دنیا می باشد.
    آیا در دنیا برای برخورداری شرکت های تبلیغاتی از امکانات و تجهیزات فنی از قبیل داشتن استودیو، دوربین های فیلم برداری، صدا و مساحت ساختمان در حوزه تبلیغات رادیویی و تلویزیونی استانداردی وجود دارد؟ یا بعبارتی برای این که بگوییم شرکت تبلیغات رادیویی و تلویزیونی از درجه A برخوردار است که به عنوان مثال ۳ استودیو،۱۵ تا دوربین فیلمبرداری، ۱۰۰۰ متر زیربنای ساختمانی برخوردار است؟
    س÷اسگزار خواهم بود راهنمایی بفرمایید.

  22. بنده به یک شخص یا تیم حرفه ای درضمینه تبلیغات. لوگو و برندسازی برای *صرافی* نیاز دارم. یک ایده بکر دارم و شدیدا به تبلیغات نیاز دارم. ۰۹۱۲۳۰۸۸۵۷۰

  23. سلام من برآب استفاده از تبلیغات تلویزیونی با این شرکتها آشنا شده ام.
    نظرتان در مورد شرکت سیته و شرکت تیراژه و مایندیست چیست. آیا برای مشاوره در ساخت تیزر و برنامه ریزی مناسب هستند.

  24. فکر می کنم در این چند سال بوتیک های خلاق مانند آژانس کدگدن، آژانس آدرس، آژانس طوسی و شیزارو بسیار قوی تر و خلاقانه تر از آژانس های ایران نوین و آفتاب کار کرده اند و باعث شده اند مشتریان بزرگ به سمت چنین شرکت هایی روی برگردانند، از جهتی چابک بودن این شرکت ها و پایین تر بودن هزینه های نگهداری آژانس، پیشنهاد های قیمت را کاهش می دهد که در وضعیت فعلی بازار می تواند آسیب های جدی به آژانس های سایز بزرگ بزند.

    1. من با نظر شما بسیار موافقم، آژانس های جوان خیلی با حوصله و دقیق پروژه را انجام می دهند و ذهنشان نسبت به نیاز مشتری به خاطر تمرکز، خلاقیت بهتری دارد. ما برای پروژه طراحی برند اپراتور MVNO با چند شرکت قدیمی و جدید جلسه داشتیم و در نهایت با آژانس طوسی به توافق رسیدیم و از خروجی کار بسیار راضی بودیم.

  25. آژانس تبلیغاتی ساینا
    من به عنوان تولید کننده پس از همکاری با چند آژانس متوجه این موضوع شدم که بسیاری از آژانس ها راهی خلاق ندارند و به دنبال این موضوع هستند که شما را داخل تله تبلیغاتی بیاندازند و تا می‌توانند تبلیغاتی که بیشترین سود را به خودشان می رساند ارائه دهند و به طور خلاصه هزینه تبلیغات شما در جیب آژانس تبلیغاتی برود. اما پس از همکاری با آژانس تبلیغاتی ساینا متوجه این موضوع شدم که در این بازار شلوغ راهی جالب و خلاق ارائه دادند بطوریکه اکثریت مردم ما را از طریق این شرکت شناختن، البته آژانس های دیگری هم بودن که کیفیت کار خوبی داشتن اما ساینا نسیتاً قیمت مناسبی ارائه داد.

  26. شرکت ارقام گستران هوش افزای شرق تولید کننده محصولات نرم افزاری زیر با برند “اسکناس” آماده اعطای نمایندگی فروش در کلیه شهرهای ایران می باشد:
    ۱- نرم افزار مدیریت تعمیرگاه عمومی اسکناس مخصوص نمایندگی ها، مراکز خدمات پس از فروش، تعمیرگاه های موبایل، کامپیوتر، لوازم خانگی، صوتی و تصویری، ماشین های اداری، پرینتر و ….
    ۲- نرم افزار مدیریت تعمیرگاه خودرو اسکناس مخصوص نمایندگی ها، مراکز خدمات پس از فروش، تعمیرگاه های خودرو، مجتمع های خودرویی شامل مکانیکی صافکاری نقاشی برق باطری سازی و ….
    ۳-نرم افزار مدیریت اتوسرویس و تعویض روغن اسکناس علاوه بر امکاناتی که جهت مدیریت یک تعمیرگاه خودرو مورد نیاز است امکانات بسیار کامل و جامع مخصوص اتوسرویس ها را نیز در اختیار قرار می دهد
    ۴-نرم افزار مدیریت کارواش اسکناس علاوه بر امکاناتی که جهت مدیریت یک تعمیرگاه خودرو مورد نیاز است امکانات مخصوص کارواش را نیز در اختیار قرار می دهد
    ۵- نرم افزار ارسال پیامک انبوه از طریق مودم جی اس ام: جهت تبلیغات پیامکی انبوه بدون مسدودی. مناسب برای اموزشگاهها مدارس آژانسهای مسافرتی باشگاهها شرکتهای خدماتی شرکتهای بازرگانی و پخش شرکتهای بیمه و ….
    روشهای همکاری :
    اعطای عاملیت فروش با درصد سود تعریف شده به ازای میزان فروش
    اعطای نمایندگی انحصاری در شهر یا استان با درصد سود تعریف شده به ازای میزان فروش

    پشتیبانی کلیه محصولات نرم افزاری توسط شرکت ارقام گستران انجام می شود.
    نیازی به خرید اولیه محصولات نرم افزاری توسط نماینده نمی باشد.

    جهت هماهنگی بیشتر با شماره ۰۹۱۲۴۸۴۴۳۷۵ مهندس خاتمی یا شماره ۰۹۱۵۳۵۹۵۲۹۳ مهندس رئوف تماس بگیرید.

  27. سلام شرکت های تبلیغاتی مثل مات، اشاره، دید برتر، کانون های خوبی در تهران هستن، در شهرستان ها ارون ارشیدا در شیراز، در اهواز، یزد و کرمان هم شرکت هنرمند هست که باهاشون کار کردیم و راضی بودیم

  28. به نظر من، هدف از تبلیغات در وهله اول، فروش است
    در گام دوم هویت برند و تثبیت
    در گام سوم ماندگاری
    در گام چهارم کمک به رشد شرکت در بازه زمانی

    ولی الان شما نگاه کنید، اکثر برندهایی که با این شرکت های تلیغاتی کار میکنند و روی کمپین های تبلیغاتی، بودجه های کلان می زارند، اکثرشان، نابود شده اند.

    در کل، بین چهارگام بالا، باز هم نظر اول و آخر من، هدف از تبلیغات فروش است، تبلیغاتی که باعث افزایش فروش مشتری من نشه، به هیچ دردی نمی خورد. حالا میخواهد تیزر باشه یا طراحی سایت و کمپین آنلاین و آفلاین. هیچ فرقی نداره.

  29. آٰژانس تبلیغاتی نوند یکی از بهترین شرکت های تبلیغاتی که دیدم . نمونه تبلیغات و مشاوره مارکتینگش تپسی هست که الان داره با اسنپ رقابت میکنه. من خودم به شخصی وقتی بعد از اسنپ دینگ، تپسی ، کارپینو وارد بازار شدن فکر نمیکردم هیچ کدوم به حز اسنپ بتونن موفق بشن اما حالبه که الان خودم بیشتر از تپسی استفاده میکنم تا اسنپ

  30. انتخاب بهترین شرکت تبلیغاتی برای هر شخصی که مدیر کسب و کاری هست می تواند متفاوت باشد، همینطور تعریف کلمه “بهترین” برای هر شخص می تواند متفاوت باشد. اما به نظرم نکته ای که معمولا همه مدیران به آن توجه می کنند، سبک نمونه کارهایی هست که شرکت تبلیغاتی تولید کرده است. این مورد همان تعریف کلمه بهترین هست.
    در ضمن شرکت طلوع فیلم هم یکی ازشرکت های تبلیغاتی در ایران هست باعث افتخاره به سایت ما سر بزنید.
    موفق باشید

  31. فقط آژانس ایران نوین، ایده هاشون ، تجهیزاتشون ، تعهداتشون ، ارتباط قویشون ، همه و همه درجه یک و عالیه ! حتی در تمام طول همکاری ، به مدیر عاملشون دسترسی هست و کوچکترین خطای پرسنلش رو می بینه و رصد می کنه.

  32. یا عرض سلام و خداقوت
    بنظره بنده اول باید آژانس های تبلبغاتی رو از بوتیک های برندینگ و دیزاین و استودیو های دیزاین و محصول جدا کنیم بعد در رابطه با بهترینه هر کدوم نظراتمون رو اعلام کنیم.
    بدلیل لینکه بطور مثال ساخت , هویت , معماری , آگاهی , شخصیت و …. یک برند اصلا در حیطه فعالیت یک آژانس تبلیغاتی نیست ولیکن متاسفانه انجام میدهند و یعضا با شکست روبرو میشوند.
    به طور مثال در حوزه برندینگ به استودیو Vandbranding.uk حتما نگاه کنین و ببینین یک بوتیک برندینگ به چه نحوی یک برند را میسازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *