نگاهی به آچارفرانسه // تمامی خدمات منزل فقط با چند کلیک

این روزها را می‌توان روزهای شکوفایی استارت آپ‌ها در بازار ایران دانست. بعد از موفقیت‌های چشمگیر استارت آپ‌هایی مانند دیجی کالا، اسنپ و تپسی، برای همه مسلم شده که راه‌های جدیدی برای پاسخگویی به نیازهای قدیمی وجود دارد. یکی از انواع خدماتی که از دیرباز مورد استفاده‌ مردم بوده و امروز وقت آن رسیده که راه جدید و مطمئنی برای رفع آن ایجاد شود خدمات مربوط به داخل منزل است. از زمان مادربزرگ‌های ما رسم بوده که کسی در خانه باشد که بتواند کمک حال صاحب خانه در رتق و فتق امور منزل باشد؛ از تمیز کردن خانه گرفته تا تعمیرات سردستی و غیره. به قول معروف یک آچار فرانسه برای هر خانه نیاز است تا بتواند اینجور کارها را انجام دهد.

آچارفرانسه یک استارت آپ است که اتفاقا برای پاسخ به همین نیاز ایجاد شده تا در انجام تمامی کارهای منزل به ما کمک کند. تیم آچارفرانسه از قبل از عید ارائه خدمت را شروع کرده‌است. خودشان پرانرژی و باامیدند و معتقدند که استارت کار را خوب زده‌اند. آنها فعلا فقط در حوزه نظافت خدمات می‌دهند ولی می‌گویند که تا یک ماه آینده حوزه‌های مختلفی را تحت پوشش قرار خواهند داد: پرستاری، باغبانی، تعمیرات منزل (تاسیسات، الکتریکی و غیره)، نوسازی خانه، دکوراسیون داخلی، تعمیرات رایانه‌ای و پذیرایی از مهمان‌ها اعم این خدمات خواهند بود. دکتر حامد تاجالدین مدیرعامل شرکت می‌گوید “هدف ما این است که هر کاری که شما داخل منزل دارید را انجام دهیم. حتی اگر خودتان نمی‌دانید اصلا به چه کسی باید بگویید که کارتان را انجام دهد، به آچارفرانسه می‌توانید بگویید.”

مانند برخی دیگر از استارت آپ‌ها، آچارفرانسه هم یک پلتفرم دو جانبه است. در این پلتفرم کسانی که کاری در منزل دارند و می‌خواهند یک نفر بیاید این کارها را انجام دهد، به کسانی که توانایی انجام این خدمات را دارند معرفی می‌شوند. نیروهای متقاضی انجام کار یا به اصطلاح “آچار“، می‌بایست با ارایه مدارک شناسایی و مهارتی، از طریق این تیم در سامانه ثبت نام و تایید شوند. با انجام هر کار، هر مشتری، آچار خود را برای آن کار ارزیابی نموده و در نتیجه شما می‌توانید ببینید که کسی که می‌خواهد کار شما را انجام دهد قبلا چه تعداد کار انجام داده و نظرات دیگران در مورد او چیست.

سه یار دبستانی” این استارت آپ را راه اندازی کرده‌اند. هر سه نفر از فارغ التحصیلان مهندسی برق دانشگاه شریف هستند، دو تای آنها به خارج از کشور رفته‌اند و بعد از اخذ مدرک دکترا به کشور بازگشته‌اند تا دانش و تجربه خود را همینجا استفاده کنند. سومی هم از ابتدا سعی کرده فضای صنعت کشور را تجربه کند. اینک دور هم جمع شده‌اند تا با همفکری یکدیگر و تیمی که بیشتر از همین فارغ التحصیلان دانشگاه‌های شریف و تهرانند بتوانند این کار را انجام دهند.

در حال حاضر هیچ رقیب جدی یا بازیگر بزرگی در این بازار وجود ندارد و آنها امیدوارند با ارائه سرویس باکیفیت و ارزان قیمت به بازیگر اول این بازار بدل شوند. از همین رو فقط “آچار”هایی را که قبلا سوابقشان را کنترل کرده‌اند و از سلامتشان مطمئنند برای انجام کار می‌فرستند. همچنین برای سفارش اول به هر کسی که از اپلیکیشنشان استفاده کند و یا در وبسایتشان سفارش دهد تخفیفات ویژه‌ای ارائه می‌دهند. اگر همین الان به وبسایت www.achareh.ir  مراجعه کنید و بعد از ثبت نام کد تخفیف A4Rep را وارد نمایید علاوه بر ۵۰% تخفیف سفارش اول، از ۲۰% تخفیف در سفارش دوم هم برخوردار می‌شوید.

 همچنین می توانید به کانال تلگرامی آنها  بپیوندید یا از اینستاگرام آنها بازدید کنید. اطلاعات بیشتر هم در وبسایتشانwww.achareh.ir   موجود است. اگرچه بیشتر کارشان با اپلیکیشن است اما این امکان را برای کسانی که توانایی اتصال به اینترنت ندارند هم گذاشته اند که با تلفن ۲۶۴۰۰۴۵۷-۰۲۱ تماس بگیرند و سفارش دهند. با توجه به این نظارت‌ها و سختگیری‌ها معتقدند اگر از سرویسشان استفاده کنید هم سادگی سفارش دادن را تجربه می‌کنید و هم انجام شدن بی‌دردسر و باکیفیت آن را.


19 thoughts on “نگاهی به آچارفرانسه // تمامی خدمات منزل فقط با چند کلیک”

  1. سلام به آقای عزیزی
    خیلی خوشحالم که دوباره مطلبی به قلم شما در کافه بازاریابی می خونم.
    توی کانال کافه به آچار فرانسه پرداخته بودیم ولی از چنین جزئیاتی اطلاع نداشتم.
    یکی دیگه از استارتاپ هایی که داره توی حوزه نظافت و خدمات منزل کار می کنه اسپارد هست.
    فکر می کنم یکی از چالش های پیش روی این استارتاپ ها جذب افراد مطمئن برای فرستادن به منازل باشه. از طرفی بسیاری از این افراد با فناوری های جدید و نحوه کار این استارتاپ ها آشنایی ندارند و ممکنه دسترسی به اینترنت هم نداشته باشند.
    خیلی دوست دارم بدونم فرآیند جذب این افراد برای کار در این استارتاپ ها چگونه است …

    1. سلام و خسته نباشید خدمت شما و آقای عزیزی بزرگوار
      من یک آچاری هستم و افتخار میکنم عضو همچین خانواده هستم
      از دیدگاه یک نیروی خدماتی مطالبی رو صلاح میدونم درباره اچار فرانسه بگم
      البته این مطالب بپای شاگردی بزارید
      اکثر نیروهای آچار فرانسه باسواد و گاهنا تحصیلات عالیه هستند و پس پشت سرگذاشتن کلاسها و مشاوره های کاری و آشنایی بافناوری وارد به اپ ویژه نیروها میشن و بعد باگرفتن کار منزل مشتریان راهی میشیم وبخاطر مسله امتیاز و وجدتن کاری بهترین کار دو تحویل مشتری میدیم و با لبخند رضایت و حس اعتماد از منزل مشتری یامحل کارشون خارج میشیم
      من نیروهای خدماتی قبلا چندین سال در شرکت های متفاوت کار کردم اما بدلیل عدم امنیت شغلی و گرفتن پول های کلان ازما توسط شرکت های نظافتی از کار با مجموعه های شرکت نظافتی چندان راضی نبودیم ولی در آچار فرانسه به دنیای دیگری وارد شدیم
      عدم استفاده یا کاهش استفاده از شوینده های اسیدی شیمیایی و جایگزینی با مواد طبیعی
      محیط کاری ایمن و بانشاط و البته رقابت برای امتیاز بالا
      حق انتخاب کارفرما توسط خود نیرو
      عوامل جالبی هستند که مشتاق میکنند باشرکت و مجموعه آچار فرانسع کار کنیم
      صدها فرشته بوسه برآن دست میزنند
      گز کار خلق یک گره بسته واکند
      سپاس از حوصله شما

  2. این ایده واقعا فوق العاه و کاربردی است و امیدوارم به خوبی بتوانند با موفقیت پیش بروند . فقط یکی از مشکلات بزرگی که این استارتاپ ها دارند نیروی انسانی انهاست که باید اشخاصی باشند وفادار و متعهد به برند و این ممکن نیست مگر به مدد مدیریت خوب و نظارت دقیق.
    چون حتی در مورد اپلیکیشن هایی مثل اسنپ و تپسی با وجود نظارت فوق العاده دقیقشان بازهم در ناوگانشان کسانی هستند که بدشان نمی اید سازمان را دور بزنند و برای خود کار کنند.

      1. سلام
        اولین استارتاپی که توی این زمینه در بهمن ماه ۹۵ آغاز به کار کرد اپلیکیشن و وب سایت کارنید هستش. بانک تکنسین خیلی خوبی داره و تونسته پلتفرم دو جانبه خوبی رو طراحی کنه. الان به درآمد زایی هم رسیده. نکته مهمی که توی کارنید وجود داره اینه که خودش تکنسین ها رو اعزام میکنه و بهترین تکنسین ها رو بر اساس نظر سنجی مشتریاش اعزام میکنه و کاملا ضمانت میکنه خدماتش رو

  3. دور و بر ادم پر است از نیازهای پاسخ داده نشده. به نظرم این ایده اگر خوب اجرا بشه قطغا جای خودش رو می تونه باز کنه. یعنی تصویر کردن شب عید برای یه همچین کسب و کار جا افتاده ای قدر جذاب می تونه باشه

  4. استراتژی این دست کسب و کارها با وجود دیجی کالا باید بر روی ورود پر فشار و برندسازی قوی باشه. تصویر کنید دیجیکالا بعد از چندی دیجی آچار رو راه بندازه. قطعا تهدیدی بزرگ برای خود اچار حساب می شه. امیدوارم این دست کسب و کارها با نگاه درست توسعه پیدا کنند و قربانی سرمایه های سرمایه داران دیگر نشوند.

    1. به شدت معتقدم که چالش اصلی استارت اپ ها در ایران ایده خلاقانه نیست (که اون جز شروط لازمه) بلکه شیوه مدیریت و لانچ کارها در بازار چالش اصلی است. این مورد دیجی کالا که دور از ذهن هم نیست واقعا مساله مهمی است.

  5. سلام و خسته نباشید خدمت شما و آقای عزیزی بزرگوار
    من یک آچاری هستم و افتخار میکنم عضو همچین خانواده هستم
    از دیدگاه یک نیروی خدماتی مطالبی رو صلاح میدونم درباره اچار فرانسه بگم
    البته این مطالب بپای شاگردی بزارید
    اکثر نیروهای آچار فرانسه باسواد و گاهنا تحصیلات عالیه هستند و پس پشت سرگذاشتن کلاسها و مشاوره های کاری و آشنایی بافناوری وارد به اپ ویژه نیروها میشن و بعد باگرفتن کار منزل مشتریان راهی میشیم وبخاطر مسله امتیاز و وجدان کاری بهترین کار دو تحویل مشتری میدیم و با لبخند رضایت و حس اعتماد از منزل مشتری یامحل کارشون خارج میشیم
    ما نیروهای خدماتی قبلا چندین سال در شرکت های متفاوت کار کردم اما بدلیل عدم امنیت شغلی و گرفتن پول های کلان ازما توسط شرکت های نظافتی از کار با مجموعه های شرکت نظافتی چندان راضی نبودیم ولی در آچار فرانسه به دنیای دیگری وارد شدیم
    عدم استفاده یا کاهش استفاده از شوینده های اسیدی شیمیایی و جایگزینی با مواد طبیعی
    محیط کاری ایمن و بانشاط و البته رقابت برای امتیاز بالا
    حق انتخاب کارفرما توسط خود نیرو
    عوامل جالبی هستند که مشتاق میکنند باشرکت و مجموعه آچار فرانسه کار کنیم
    صدها فرشته بوسه برآن دست میزنند
    گز کار خلق یک گره بسته واکند
    سپاس از حوصله شما

  6. به نظرم من در کنار اینکه یکی از چالش های این استارت آپ جذب نیروی مورد اعتماد هست از دست دادن اون نیرو هم می تونه باشه به این صورت که اگر فردی قابل اطمینان به محلی فرستاده بشه و مشتری از نحوه ی کار راضی باشه میتونه مستقیم و بدون واسطه ی آچار فرانسه برای دفعات بعدی با ایشون کار کنه.

    1. با سلام .در مورد بحثی که شما گفتین باید بگم که آچاری که با اینهمه لطفی که از طرف شرکت بهش میشه کم لطفیه که اینکارو انجام بده تا جایی که بنده از نزدیک آچاری های عزیز رو دیدم فک نکنم وجدانشون اجازه چنین کاری رو بده ، در ضمن کار با خود شرکت به نفع هر دو طرف هستش چون نیرو از طرف شرکت اعزام شده هیچ مشکلی نخواهد داشت ولی اگه خودسرانه مراجعه کنه شاید عواقب خوبی نداشته باشه .

      1. بسیار زیبابود وجامع
        بله هیچ وقت یک آچاری همچین کاری نخواهد کرد
        مواردی بوده از سوی کارفرما به آچار پیشنهاد شده ولی همیشه حرف اچاری این بوده که باهماهنگی شرکت باشه به نفع شماست و اطمینان خاطر بالایی خواهد داشت برای شما

  7. سلام وقت بخیر
    به تیم اچار فرانسه تبریک میگم.
    این چند سال اخیر بحث استارتاپ خیلی رواج داشته و کار کاهها و نشستهای زیادی تشکیل شده. و استارتاپهای زیادی شروع بکار کردند و متاسفانه بخاطر عدم شناسایی درست نیازها، عدم امکانسنجی و…پس از راه اندازی و شروع بکار، شکست خوردند.
    همچنین این چندسال شاهد ظهور استارتاپهای موفق مثل مانان پز، اپارات، پونیشاو…… بودیم که سوداوری زیادی داشتند. برای این تیم ارزوی موفقیت دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *