بازاریابی از هر دری // قویترین برند چرم در ایران به روایت محمود محمدیان

بازاریابی از هر دری // قویترین برند چرم در ایران به روایت محمود محمدیان

چندین شرکت معتبر در کشورمان وجود دارند که در حوزه صنعت چرم مشغول به فعالیت هستند. اونهایی که حداقل الان به ذهن من می آیند عبارت است از نوین چرم ، چرم مشهد ، چرم درسا ، مارال ، میش و ..که دارای فروشگاههایی هم در سطح شهر هستند. این شرکتها در عین حال که با شرکتهای معتبر جهانی مثل گوچی فاصله دارند اما عملکرد قابل قبولی دارند.

تا حالا فکر کردید که در بین آنها قویترین برند کدام است. کدام یک توانسته اند برند محکم تری خلق کنند. ضمنا اگر شما هم شرکتهای دیگری می شناسید می توانید به این لیست اضافه کنید. آیا تا به حال تجربه خرید از این شرکتها را داشته اید تجربه خود را با ما طرح کنید.


125 thoughts on “بازاریابی از هر دری // قویترین برند چرم در ایران به روایت محمود محمدیان”

  1. سلام

    شرکت های ایرانی در طی سال های اخیر در حوزه چرم پیشرفت های مناسبی داشتند. البته خودم تجربه خرید ازنوین چرم را داشتم که متاسفانه به هیچ عنوان راضی کننده نبود. گاهی وقت ها شرکت ها در عین فعالیت و اجرای کمپین های تبلیغاتی، که اثرگذاری و کارایی این کمپین ها قابل بررسی و نقد است، به مسائلی به ظاهر کوچک اما بسیار پر اهمیت توجه نمی کنند. امسال شاهد اجرای کمپین تبلیغاتی نوین چرم بودیم. کمپینی که تبلیغات آن را با بهرام رادان همگی دیدیم. اما برندینگ تنها ببیلبورد نیست! یک کمپین تبلیغاتی موفق، زیرساخت های دیگری هم لازم دارد تا اثرگذار باشد و در نهایت برند خوشنامی در ذهن مشتری باقی بگذارد. اما متاسفانه بسیاری از شرکت ها تنها به پوسته ظاهری برندینگ اکتفا می کنند. زمانی که هنوز نیروهای فروش یک شرکت توانایی ارتباط مناسب با مشتری را ندارند و آموزش ندیدند، چطور انتظار داریم بودجه های کلان تبلیغات، به برندینگ مناسبی تبدیل شود؟ نوین چرم، برندی است که متاسفانه جایگاه مناسبی در ذهن من ندارد. آن هم نه به خاطر عدم تبلیغات، بلکه به واسطه عدم توجه به زیرساخت های دیگری همچون آموزش نیروهای فروش است. امیدوارم برندینگ را نه صرفا به عنوان مد، بلکه به عنوان یک تفکر حاکم و استراتژیک در سازمان بنگریم.

      1. شرکت جناب اقای یوسفی فر در بحث تخصصی کافه بازاریابی، مشتری ناراضی نوین چرم را راضی کرد جناب آقای دکتر.
        امیدوارم رفتار حرفه ای ایشان را در آینده و توسط دیگر مدیران شاهد باشیم.

    1. سلام
      دیروز یکشنبه ۱۳۹۸/۲/۲۱ رفتم فروشگاه مرکزی و عجیب اینکه تو سایت ۱۰% تخفیف گذاشتند ولی پای صندوق قیمت اشلی را حساب و اخذ میکنند .
      ظاهرا اخلاق حکومتی روشون اثر گذاشته است .
      با تشکر

  2. با سلام و سپاس از طرح این مطلب.
    قدمت تاریخی چرم ایران به 3000 سال قبل می رسد.! در شاهنامه و در داستانهای اساطیری در موردش بسیار خواندیم : درفش کاوه و یا چرمینه های کوروش کبیر که نمادی از اصالت و شکوه ایرانی است. در ایران در کنار برندهایی که ذکر فرمودید ، برندهای دیگری مانند : چرم نگار ، چرم درسا ،چرم چین ، چرم کهن و چندین برند دیگر نیز فعالیت می کنند . بسیاری از این برندها نه تنها در تولید محصولاتی مانند کیف ، کفش ، پالتو ، دستکش و .. فعالیت دارند بلکه در زمینه تولید مبلمان و وسایل تزئینی با چرم نیز موفقیت چشمگیری داشته اند مانند صنایع چرم دلیر که البته شرکت نوپایی است. در مورد تجربه خودم باید بگم تا به حال از 3 برند چرم مشهد ، کهن چرم و چرم مارال خرید کرده ام. به نظر، چرم مشهد در مقایسه با سایر برندها با تبلیغات تلویزیونی و محیطی بیشتر در ایران، فعالیت در کشورهای دیگر مانند ایتالیا ، شرکت در نمایشگاه های بین لمللی و البته کیفیت خوب محصولاتش موفقیت بیشتری در زمینه برند سازی داشته است. ( توجه ووفاداری طرفداران چرم مشهد در فصول تخفیف و حراج ان به خوبی مشهود است) . چرم کهن بعد از چرم مشهد بهترین برندی است که من از ان خرید کرده ام. اما در مورد تجربه خرید از محصولات مارال چرم باید بگم که هر یک از محصولات این برند از نظر کیفیت با هم تفاوت محسوسی داشتند. ( کیف پول مارال چرم نسبت به کفش های همین برند کیفیت بهتری داشت) . نکته جالب اینجاست که با وجود قدمت صنعت چرم در ایران و با وجود پتانسیل بالای چرم ایرانی برای رقابت در سطح جهانی ، هیچ کدام از برندهای در حال فعالیت نتوانسته اند آن طور که شایسته است تبدیل به به یک برند قدرتمند جهانی شوند . و حتی در کشور خودمان هم فروش کیف و کفش چرمی چینی با وجود کیفیت بسیار پایین تر به دلیل تنوع بیشتر و قیمت پایین تر نسبت به برندهای با کیفیت تر ایرانی ،فروش بیشتری دارند.!

      1. شرکت در مطالب مطرح شده در کافه و یادگیری بیشتر باعثه افتخاره استاد.
        حداقل نکته مثبت در فعالیت چرم مشهد درکشورهای دیگر و حضور در نمایشگاه های بین المللی ، پی بردن این شرکت به این مهم است است که زمان حضوردر رقابت جهانی و نمایش چرم ایرانی در دنیا رسیده است. اما چه بهتر که قبل از این حرکت مثبت فکری به حال سیستم crm شرکت می کرد تا در اولین قدم با مشتریان داخلی و خارجی خود بهتر و بیشتر اشنا شود.

      2. با سلام خدمت استاد عزيز. در چين صنعت چرم طبىعى وجود نداره وبيشتر چرم صنعتى يا فوم رواج داره وعلت استقبال از چرم مصنوع چينى قسمت پاىىن ان هست و مشکل چرم کشورمون قيمت بالاست به رغم اينکه ماده اولیه رو خودمان داريم قيمتها منطقى نبيست.خوشحال که تو اين وبسايت زيارت ميکنم شمارو

    1. درود بر همه دوستان عزیز و گرامی، من چندین سال هست که مشتری مارال چرم هستم. تا حالا از خریدهای که از این فروشگاه داشتم از کفش گرفته تا کمربند و کیف و .. رازی بودم. رفتار کارمنداش بسیار عالی هست. لااقل در برخوردی که با آنها داشتم در این چند سال و معمولا تخفیفات خوبی بر اساس میزان دفعات خرید به شما ارائه میدن.
      اما چرم مشهد چند وقت پیش برای خرید به شهرک اکباتان رفته بودم. جلوی درب ورودی چرم مشهد تبلیغی توجه‌ام رو جلب کرد و اون هم استخدام کارمند بود. که کنار مطالب عکس یک کارمند ایده‌ال قرارداشت. با نگاهی به داخل مغازه متوجه شدم هیچ یک از کارمندان لباس یک دستی که در عکس مشاهده می‌شود نپوشیده بودند. و هر کدوم بر اساس سلایق شخصی خود لباس بر تن داشتند که این یک تناقض در ذهن یک مشتری می‌باشد.
      همیشه یکی از چیزهایی که برای من آزاردهنده بوده و هست ابنه که برندهای مشهور ما هیچ توجهی به لباس و یونیفرم رسمی کارمندان ندارن.

  3. هر گونه اظهار نظر پیرامون این موضوع نیازمند دارا بودن اطلاعات کافی،دقت و دقیق بودن در حوزه شرکت های تولید کننده و عرضه کننده مصنوعات چرمی است.
    از انجا که بنده فاقد الزامات فوق هستم،فقط می توانم به این مطلب اشاره کنم که چرم مشهد به نظر میرسد در زمینه برند سازی موفق تر بوده است.و برند سازی نیازمند نگاه بلند مدت داشتن و تعهد بالاست.لذا هر شرکتی که می خواهد برند باشد چاره ای ندارد جز آنکه بلند مدت بیندیشد و عمل کند و نیز تعهد نسبت به مشتریان را با تمام وجود معتقد و باشد.

  4. سلام و خسته نباشید

    در مورد شرکت هایی ایرانی که در زمینه های مختلف فعالیت می کنند فکر می کنم سایت http://www.coo.ir منبع خوبی باشد که در زمینه چرم لینک زیر می تواند مفید باشد.

    http://www.coo.ir/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D9%87%D8%A7-%D9%88-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AE%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D8%AA/S-1033851/%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%DA%86%D8%B1%D9%85/

    البته این سایت می تواند اطلاعات خوبی درباره ی سرمایه گذاری در صنایع مختلف نیز در خدمت شما قراردهد.
    در سطح جهانی نیز سایت http://www.globalsources.com می تواند در شناسایی شرکت های فعال در زمینه های مختلف کمک کند که البته این سایت امکانات فوق العاده ای نیز در اختیار کاربران قرار می دهد.

    در زمینه SEO با کلید واژه “چرم” به ترتیب سه شرکت چرم دیبا ، نوین چرم و چرم مشهد در صدر قرار دارند.

    اما درباره بازار چرم فکر می کنم آن چیزی که لغت چرم حداقل در ذهن من تداعی میکند یک بازار لوکس با مخاطبان خاص است ، که البته تبلیغات این شرکت ها هم همواره این مسئله را القا می کند .شاید اگر این شرکت ها کمی به فکر قسمت های دیگر بازار باشند ، موفقتر عمل کنند.
    نکته بعدی عدم آگاهی مردم در زمینه تشخیص محصول اصل از محصول تقلبی است که کمی باعث ترس از خرید این محصول می شود که وجود برندهای مطمئن در این زمینه می تواند این مسئله را تا حدودی برطرف کند.
    و در آخر فکر می کنم باید به سوال چرا چرم ؟ پاسخ داده شود. وقتی می توان با هزینه کمتر محصول غیر چرمی خریداری کرد که اتفاقا تنوع بیشتر و قیمت کمتری نیز دارد باید چرم برای افزایش سهم خود در بازار چیز جدیدی به مخاطب خود ارائه دهد.

    با احترام

    1. سلام من اطلاعات چندانی در زمینه چرم ندارم فقط تجربه شخصی من نشانگر آن است که در کفش چرم به هیچ عنوان بوی بد عرق پا حتی در فصل تابستان و شدت گرما حس نمی شود و فقط بوی چرمی که در فروشگاه های چرم می اید حس میشود .

  5. سلام
    من مشتری چرم مشهد هستم و همیشه از خرید خودم از این برند راضی هستنم . به نظر سایر برند ها به عنوان تقلیدی از این شرکت شروع به کار کرده اند و هنوز نتوانسته اند با این شرکت رقابت لازم را داشته باشند . شرکت هایی مثل نوین چرم مشهد هم ، حتی برای انتخاب نام از این شرکت تقلید کرده اند تا با ایجاد اشتباه در خریدار به فروش بالاتر دست یابند .
    چرم یاک ، چرم خورشید و …. از دیگر شرکت هایی هستند که در این زمینه فعالیت می کنند ولی یکی از اساسی ترین ایرادات این شرکت ها ( به جز چرم مشهد ) قیمت های متغیر محصولات در شعب مختلف است . در خصوص چرم مشهد ، تمام محصولات مشابه در تمام شعب کشور در آن واحد قیمت یکسان دارند دیگر شرکت ها یا درست تر بگویم شرکت هایی که من شخصا مقایسه انجام داده ام مثل چرم یاک اینطور نبود.

    1. سلام
      اطلاعات دوست عزیزمان به نظر از چرم مشهد کافیست ولی بنده به عنوان مسئول crm نوین چرم این موضوع را قبول ندارم البته سبقه چرم مشهد به نسبت دیگر برند های بیشتر بوده و در تعالی صنعت چرم شایسته تقدیر. با احترام فراوان به همکارانم در چرم مشهد این نکته را یادآور می شوم که بازار چرم ایران بقدری وسیع است که با این میزان برند چرمی تنها بخش کوچکی از نیاز آن پاسخ داده شد، لذا به نظر نمی آید که برای کسب سهم بازار تقلید راهگشاست، پس می بایستی با کسب دانش روز دنیا در حوزه های مختلف نسبت به توسعه سهم بازار گام برداریم البته پیروی از موفقیت های دیگران با حذف نوآوری و پویایی یکی از همین روش هاست
      و باز تاکید دارم که تمامی برند های چرمی در ایران در ابتدای راه شکوفایی و توسعه هستند و برای رشد و تعالی صنعت چرم ابتدا پاسخ گویی به نیاز داخلی مد نظر است و بعد ورود به بازار های جهانی
      در پایان آرزو موفقیت دارم برای تمامی تلاش گران صنعت چرم

  6. با عرض سلام
    به نظر من يكي از معضلاتي كه صنعت چرم اخيرا با اون مواجه شده توجه صرف به تبليغات و بيلبورد ها ست، معروفترين اين برندها كه نوين چرم هستش اگه توجهي كه به تبليغات ميكنه رو روي تمركز بر طراحي محصولاتش بگذاره موفقتر خواهد بود، من چندين بار به نمايندگي نوين چرم در فردوسي رفتم ولي انقدر طراحي هاي ضعيفي توي كفش ها و اور كت هاشون ديدم كه واقعا متاسف شدم.فقط صرفا به كار بردن چرم مطرح نيست طراحي خلاقانه و زيابي هم ملاكه.
    طراحي چرم توي انگلستان جالبه كه بدونيد دوره هاي جداگانه اي از طراحي پوشاك هاي ديگه داره چرا كه مقوله چرم خيلي خاصه و طراحيش نيازمند دقت و ظرافت و علم بيشتري هست.
    دليل ديگش طراحي هاي يكنواخت و تكراري، پايين بودن تكنولوژي و كهنگي ماشين هاي توليد چرم در ايران، نيروي انساني غير علمي،هزينه تمام شده بالا ، وجود كالاهاي چرم ترك و چيني با تنوع و كيفيت بهتر از معضلات صنعت چرم در ايران هستن.

    نام چند تا از برند هاي ديگه چرم هم خدمتتون ارايه ميكنم:
    كهن چرم/چرم پارس/مارال چرم/چرم نگار /تك چرم/ كال چرم/چرم وطن/چرم چين/چرم درسا/چرم خورشيد/هنر چرم.
    با تشكر.

  7. با سلام
    طراحي كفش هاي نوين چرم كه دقيقا كپي برداري از كفش نادر و مارك كت و تيمبرلندو تا حدودي مارك كلاركس است، اوركت و كاپشن و مانتوهاي نوين چرم كه واقعا افتضاحه و هيچ ابتكار و طراحي هر چند ابتدايي درش ديده نميشه، فكر ميكنم دستكش و كيف هاي دستي زنانه اين برند ها از بقيه محصولاتشون بهتر و خلاقانه تر باشه.
    با تشكر

      1. با سلام
        جناب استاد محمدیان
        نظراتی که با قیود کلی مطرح می شود خیلی محل بحث نیست با اطلاعات نسبتا کامل از تولیدات سایر برندها عرض می کنم که تفاوت در محصولات به قدر نظرات دوستان در کامنت های بالا نیست و موفق برندیست که خود را متمایز کرده و در جزییات به این تمایز اندیشیده است.
        نوین چرم در حوزه طراحی به خصوص طراحی البسه قطعا از پیشتازان این عرصه است هر کدام از دوستان اگر موردی نظری دارند پاسخگو هستم
        شاد و سربلند باشید

  8. پوشاک چرم را باید از چند نظر مد نظر داشت:
    1- از منظر فصل پوشش:
    معمولا از چرم برای لباس های زمستانی و گرم استفاده می شود که چون کشور دارای آب و هوای گرم و خشک است(عمدتا) بنابراین زمان استفاده از آن به 2 یا 3 ماه از سال محدود می شود.
    از همین منظر باید توجه داشت که معمولا لباس های زمستانه نسبت به لباس های تابستانه مقاومت بیشتری دارند و مدت استفاده از آنها گاه به چند سال می رسد. بنابراین موارد خرید کمتر می شود.
    2- از منظر قیمت:
    با توجه به اصل بودن یا ترکیبی بودن، طرح، چرم چه حیوانی باشد و …، قیمت پوشاک چرم بالاتر می رود. برای مثال پالتوی چرم به قیمتی است که با این پول می توانید 2 یا 3 مدل غیر چرم خریداری کنید.
    3- از منظر اصل بودن و نحوه نگهداری
    متاسفانه در کشور ما مگر شما متخصص باشید تا بتوانید جنس اصل را با جنس فیک و تقلبی تشخیص بدهید و پوشاک چرم نیز از این قضیه مبرا نیست و با توجه به هزینه چند برابر نسبت به سایر پوشاک ها، در صورت خراب شدن سریع، شما از خرید پشیمان می شوید. علاوه بر آن حتی برای چرم اصل اصول خاص مراقبتی وجود دارد که در غیر این صورت ظاهر اش را از دست خواهد داد.
    4- از منظر دینی
    در مطلبی خواندم برخی از علمای دینی به دلیل ذبح غیراسلامی، پوشاک چرم ساخت خارج از کشور را نجس اعلام کردند. بدین ترتیب اگر شرکت های سازنده پوشاک چرم داخلی از هوش تجاری برخوردار باشند برای جذب مشتریانی که پایبند به اعتقادات هستند، از عباراتی نظیر حلال ، یا ذبح اسلامی در تبلیغات خود استفاده می کردند و این بازار را از دست نمی دادند.
    5- از منظر حس مسئولیت اجتماعی
    در صورتی که در اینترنت جستجو کنید، عباراتی نظیر still live یعنی هنوز زنده است را همراه با عکس حیواناتی نظیر گوزن و آهو می بینید که شکارچیان و قاچاق چیان پوست و چرم ، پوست حیوان را زنده زنده می کنند و ….
    6- از منظر غیر معتبر بودن برندهای داخلی
    مصرف کننده پوشاک جرم نیستم، ولی این طور که حالا یا به طور شایعه یا واقعیت شنیده ام این است که تمامی پوشاک یا بخش اعظم آن توسط یک تولیدی ساخته می شود و مارکهای مختلف داخلی با توجه به تعداد سفارش می خورد. که البته بعید به نظر نمی رسد.
    7- از منظر رسمی بودن
    به نظر من پوشاک چرم حال حاضر بسیار تیپ رسمی داشته و به غیر از معدود طرح های اسپرت و یا متفاوت، ما بقی شبیه به هم و ساده هستند و تنها توانسته اند در طرح خود لباس تغییراتی جزئی اعمال کنند یا در کیف و کفش طرح های برجسته ای را ارائه دهند که البته به نظر می رسد در کیف و کفش فروش بیشتری هم دارند. و با توجه به عامل زمستانی بودن، طولانی مدت بودن (در صورت اصل بودن و نگهداری مناسب) و مدل تکراری ، یکبار امتحان کردن آن کافی به نظر می رسد.

  9. با عرض سلام وأدب احترام براي همه دوستاني كه با راهنمايي هاي خود باعث پيشرفت اين صنعت هستند وسلام گرم و صميمي محضر اقاي دكتر محمديان استادمسلم بازاريابي بخصوص تبليغات كه موضوع صنعت چرم را مطرح كردنند، بنده مهدي يوسفي فر مدير عامل نوين چرم هستم أمشب بسيار خوشحالم كه سعادت دارم دراين بحث شركت ميكنم ،بيل گيتس مي گويد براي موفقيت دركسب كاربايد به پيشواز خبرهاي بد برويم وبرأي اشتباهات أرزشمندوتجربه هاي شكست خورده ،در راهي درست أرج بنيهم وبه انهاي كه دراين تجربه نقش داشتند پاداش بدهيم .،درمورد فرمايش جناب اقاي عزيزي بايد عرض كنم كه در دنيايي زندگي مي كنيم كه اطراف ما راماشين كره اي ،برنج تايلندي ،ظروف ايتاليايي،پوشاك ترك وكفش چيني فرا گرفته واگر بخواهيم در اين جنگ واقعي پيروز شويم راهي جز برند سازي و نيز وفادار سازي مشتريان به برند وجود نداريم ونيز يادمان نرود، رآه رسيدن به مشتري وفادار داشتن پرسنل وفادار است بنابراين يكي از مهمترين مأموريت هاي هر سازماني جذب نيرو هاي شايسته و درعين حال متخصص مي بأشد .،امروزه با توجه به وجود رقباي داخلي وحضور شركت هاي بين المللي پرزرق وبرق خارجي ونيز مشترياني كه هرروز خواهان تنوع بيشتر وكيفيت بالاتروقيمت مناسب تر هستند فقط فقط شركت هايي موفق خواهند بودكه زودتر از ديگررقبا به اين خواسته هاي مشتريان پي ببرند وان را به كار بگيرند. نوين چرم با داشتن باشگاه مشتريان حدودا دويست هزار نفري بسيار تلاش مي كند كه با جذب نيرو هاي متخصص و مشورت گرفتن از اساتيدكاركشته به خواسته هاي به جاي مشتريان جامه عمل بپوشاند،چند سالي است با إيجاد واحد crmبراي رصد مشتريان ونيز واحد طراحي قوي كه در أن اقاي جسي طراح مشهور دنبا در زمينه پوشاك چرمي كه درسال 2000 بابرنددولچه گابانا همكاري داشته اند فقط دران سال يكي از طراحي هاي لباس أيشان حدود يكصد وپنجاه هزار ثوب در دنيا فروش رفت ونيز با داشتن واحد هاي مانند فن أوري اطلاعات ،بازاريابي داخلي وبين المللي ،منابع انساني ونيز تحليل گراني دقيق در حوضه فروش واستفاده از چهره محبوب سينماي ايران جناب اقاي بهرام رادان بعنوان سلبريتي و مدل نوين چرم تلاش ميكند تا بامجهز شدن به دانش روز در كنار تجربه، گامي كوچك در صنعت محصولات چرمي بردارم ،دوستان عزيز در در تمام دنيافروشندگي بقدري مهم است كه براي فروشنده شدن، خدا مي داند كه داو طلب فروشندگي چه أزمان هاي را بايد بگذراند َو بقدري اين شغل اهميت داردكه درمهمترين دانشگاه هاتدريس مي شود ،مقاله اي خواندم كه در ژاپن شركتي براي جذب يك فروشنده بيش از هزار مصاحبه انجام داده بود ،أما تا زماني كه در كشور ما شغل فروشنده گي شغل دست پايين و بي اهميت جلوه داده مي شود و مي گويند هر كسي كه از همه جا مانده وكاري بلد نيست فروشنده مي شود ،بخدا كار بسيار سختي ست كه ما بتوانيم اين تفكر غلط را عوض كنيم ،ولي نا اميد نيستيم وخيلي تلاش مي كنيم با جذب نيرو هاي واجد شرائط و بااموزش صحيح به أنها ،بتوانيم خط مقدم فروش را إماده كنيم ،اعتقاد راسخ دارم اگر در يك سازمان تيم ستادي وپشتيباني ازبهترين نفرات دنيا باشند ولي صف كه همان فروشنده هاي خط مقدم از نيرو هاي غير متخصص و سطح پايين باشند مطمئن باشيد كه سازمان شكست خواهد خورد.ببخشيد زياد حرف زدم .كوچك همه شما بزرگواران ومشتريان هستم

    1. جناب یوسفی فر، ممنونم که در بحث شرکت کردید، بنده این اقدام را نماید عینی مشتری مداری شرکت نوین چرم میپندارم. مشتریان و مصرف کنندگان در سراسر دنیا به دنبال کیفیت بالا، تنوع بیشتر و قیمت مناسب تر هستند، لیکن به نظرم شرکت هایی موفق هستند که در حفظ تعادل بین این سه عامل پیشگام هستند. خیلی از شرکت های ایرانی در ایجاد این تعادل موفق بوده اند اما در حفظ توامان ان ناکارآمد عمل کرده اند. من به عنوان مشتری ای که حداقل یکبار محصولات شرکتهای نوین چرم، چرم مشهد، مارال و چند شرکت دیگر را استفاده میکنم، امیدوارم که برند شرکتهای ایرانی به جایگاه به حق خود در بازار داخلی و خاورمیانه برسند.

    2. جناب آقای یوسفی فر
      مدیر محترم عامل شرکت نوین چرم

      سلام و درود
      ابتدا لازم می دانم از شرکت حضرتعالی در این بحث تخصصی کمال تشکر را داشته باشم. مدیران کمتر خود وارد چنین بحث هایی می شوند و شرکت حضرتعالی در این بحث، نشان از هوشمندی بالای جنابتان دارد.
      من هم با حضرتعالی در موافقم. راهی جز برند سازی نیست. برندینگ امروزه به مفهومی تبدیل شده که باید آن را با تفکر استراتژیک درآمیخت تا نتایج مناسبی برای کل سازمان – و نه فقط واحد بازاریابی- به ارمغان آورد. تلاش های حضرتعالی در این مسیر قابل تقدیر است.
      امیدوارم همگی ما تمام تلاشمان را برای برندسازی برندهای موفق ایرانی به کار گیریم.
      شرکت حضرتعالی در این بحث، مشتریان ناراضی برند شما را راضی خواهد نمود.
      مطمدن باشید.

      با احترام فراوان

  10. سلام

    من در مورد نوین چرم یک تجربه خیلی خوب دارم که فکر می کنم کمی باعث امیدواری بیشتر مدیر عامل محترم این شرکت شود. چون من خودم تجربه کار فروشگاهی داشتم در مورد برند نوین چرم چند نکته جالب به نظرم رسید که مطرح می کنم:
    * فضای فروشگاه های نوین چرم خیلی خوب طراحی شده و با اون طرز فکر و نگرشی که در اثر دیدن تبلیغاتش در ذهن مشتری ایجاد میشه، کاملا هماهنگه. یعنی یک فروشگاه تقریبا لوکس با عناصر هویتی خاص خودش
    * فروشگاه ها بسیار تمیز هستند و تمام کالاها روی شلف ها خیلی مرتب قرار گرفتند
    * وضعیت ظاهری پرسنل با هویت برند سازگاره. یعنی چهره ها خیلی بازاری نیست و کمی به فروشنده حرفه ای که ادم تحصیلکرده و با تجربه در این کاره نزدیک شده
    * برخورد اولیه مناسبه و تقریبا در سطح ایران ( چون اصولا در ایران مشتری رو خیلی تحویل نمی گیرند!!!) میشه گفت خوبه.
    * من چون خودم سابقه فروشندگی داشتم زمانی که یک نفر داره کالایی رو به من می فروشه (نه اینکه خودم بخرم!!) متوجه میشم و خیلی برام جالبه. در اخرین تجربه ای که به فروشگاه مرکزی مراجعه کردم قصد خرید کیف اداری داشتم که خوب الیته خیلی دوست داشتم از این برند خرید کنم اما مدل هایی که داشتند حدودا ۲۰۰ هزار تومان از بودجه ای که در نظر گرفته بودم بیشتر بود. اقای فروشنده با منطق و طی یک تعامل کاملا مثبت و انگیزه بخش من رو قانع کرد که خرید کنم . نکته جالب اینه که نوع برخورد و سرویسی که به من داده شد باعث شده که من کاملا از خریدم راضی باشم و احساس خشنودی کنم. (چیزی که در برندهای ایرانی کمتر دیده میشه!!!)

    در اخر فقط باید یک نکته منفی در خصوص فروشگاه های نوین چرم بیان کنم اونم این بود که به نظر میومد تعداد فروشنده ها برای مساحت فروشگاه ها کمه و با توجه به اینکه در دوره تخفیف بودند انتظار داشتم که پرسنل بیشتری در فروشگاه حضور داشته باشند و نفرات بیشتری از مشتریان رو پوشش بدهند.

  11. سلام
    به نظر من صنعت چرم ما از نظر کیفیتی در وضعیت قابل قبولی است. البته تعداد شرکتهایی که در این سطح هستند زیاد نیست و تقریبا همان تعدادی است که دکتر محمدیان نام بردند البته باز بین اونها فکر میکنم نوین چرم و چرم مشهد وضعیت مناسب تری داشته باشد. من در بین محصولات چرمی کمربند و کیف پول رو تا الان استفاده کردم و میتونم بگم از همشون راضیم. برند یکی از کمربندها و کیف پولم نوین چرمه و واقعا جنس مرغوبی داشته.
    در بحث تبلیغات و بازاریابی هم عملکرد به نسبت خوبی داشتند. راستش در نظر من نوین چرم و چرم مشهد بیشتر تونستن مخاطب جذب کنن.
    کالایی مثل چرم مهمترین ویژگی مشتریانش باید وفاداری باشه و شرکتی که مشتریان وفادار واقعی بیشتری داشته باشه موفق تر خواهد بود.

  12. با سلام

    صنایع چرم ایران واقعا تا این سالهای اخیر خوب عمل کردند.چرم مشهد از نمونه بارز این شرکتهاست.البته تو یکی دوسال گذشته نوین چرم تمرکز زیادی روی جا انداختن برندش گذاشته و تلاش بسیار زیادی انجام داده ولی با توجه به تجربه ای که از محصولاتش داشتم نتونسته پا به پای توسعه برندش محصولاتشم پیش ببره.البته در اغلب اوقات تجربه ثابت کرده که شرکتها توی مراحل اول شکل گیری و همچنین تا زمانی که رو به تبلیغات گسترده نیاوردند کیفیت محصولاتشون قابل قبوله ولی به محض جا انداختن برندشون کیفیتشون افت میکنه که این مسئله نیاز به آسیب شناسی داره.

  13. سلام
    نکته ای که به ذهن من می رسد در این حوزه این است که چرم مشتریان خاص خود را دارد، به نظرم ایجاد وفاداری در مشتریان یکی از مهم ترین نکات است.بنده تجربه ی خرید از چرم مشهد را داشتم.
    میخواهم یک مثالی از شرکتی دیگری که در صنعت پوشاک کار میکند بزنم. شرکت هاکوپیان که خب قطعا دوستان آشنایی دارند در زمینه ی وفاداری مشتریان کار جالبی انجام میدهد که البته چندین سال است که انجام می دهد، برای مشتریان خود هدایا و تخفیفاتی رو به مناسبت های مختلف در نظر میگیرد که شاید خیلی هم درصد بالایی نباشد اما به طور خاص برای مشتری خود به مناسب هایی مثل تولد ، سالگرد ازدواج، و غیره ، کارت تخفیفی به آدرس مشتری پست می کند. هم از نظر ظاهری وجه ی خاصی دارد که بسته ی پستی ارسال می کند و در واقع به مشتری اهمیت ویژه می دهد و هم تخفیفِ در نظر گرفته شده مشتری را برای خرید مجدد ترغیب می کند. از سوی چرم مشهد من چنین چیزی ندیدم . اما به نظرم در صنعت چرم هم اگر چنین تدابیری اندیشیده شود تاثیر قابل توجهی خواهد داشت.
    شاید برای امثال من که مثلا تجربه ی خرید از چرم مشهد را داشته ام ،تمایل به خرید از سایر برند ها هم داشته باشم که بخواهم کیفیت آنها رو بسنجم . اما قطعا اگر از طرف اولین برندی که مشتری اش بوده ام توجه خاصی معصوف شود و مزایای ویژه ای با اولین خرید در نظر گرفته شود، به دنبال برند های دیگر نخواهم رفت، قطعا لازمه اش کیفیت مناسب ِ محصولات است که به نظرم برند هایی که نام برده شدند از کیفیت قابل قبولی برخوردار اند.

  14. آقای یوسفی فر عزیز همان طور که انتظار می رفت شرکت حرفه ای شما اخبار خود را در فضای مجازی رصد می کند و پاسخگوی موارد مطرح شده است. شرکت جنابعالی از شرکتهای موفق در این حوزه است و ان شاالله پرتوان به راه خود ادامه می دهد.
    ضمنا ممنون از پیامکهایی که به مناسبتهای مختلف برای من می فرستید. آرزوی توفیق دارم.

  15. باسلام.
    به نظرمن یکی از مشکلات اساسی چرم ایران کمبودطراحان متخصص است.دراین صنعت مانیازمند افرادی هستیم که درکنار تجربه ازدانش لازم نیزبرخوردار باشند.طراحان متخصصی که شناخت ازانواع چرم ها ورنگ ها وسلیقه مشتریان داشته باشند.ما با داشتن دومزیت درکیفیت وقیمت چرم ایران چرا باید فقط صادر کننده چرم خام باشیم؟وکشورهای چون ایتالیا وترکیه وچین بزرگترین تولید کنندگان محصولات چرمی بوده وبازار را در دست داشته باشند.هنگام قدم زدن درفروشگاه ها نبود تنوع درطراحی محصولات چرمی ایران مشهوداست.با این اوصاف من تبریک میگم به آقای یوسفی فر بخاطرواحد طراحی شان که با اقای جسی طراح مشهور دنبا در زمینه پوشاک چرمی همکاری میکنند.همکاری با چنین افراد متخصصی می تواند درآموزش نیروی طراحی بسیارموثر وبرطرف کننده بخشی از مشکل چرم ایران درتنوع وطراحی باشد.

  16. 1- مشک آن است که ببوید نه آنکه عطار بگوید

    در ادامه توضیح این ضرب المثل باید بگویم وقتی به یک نمایشگاه آثار دستی پوشاک رفته بودیم، یکی از تهیه کنندگان پوشاک چرم به صورت دستی، متوجه کیف دوستم شد که پدرش از یک حرااااااجی توی المان خریده بود!!! و اظهار داشت که این چرم، بسیار عااااالی است در صورتیکه هیچ گونه اسم و نشانی از برند بر روی کیف حک نشده بود.
    ——
    2- در خاطره ها بمان
    در ایران، مااااااااااااااااانتو توی تولیدی ها می دوزیم و مارک زارا می زنیم بهش! آخه مانتو …
    یا کلاه بافتنی مون مارک آدیداس داره، البته من با این که از طرح آن استفاده بشود مخالف نیستم و خیلی از وسایل دارای طرح پوووووما است -نه اینکه اصل یا حتی درجات سه و چهار باشد، در کل فیک هستند و ساخت ایران- منظور این است که اگر هم شما تولید کننده محصولی هستی باید سعی کنی مشتریات شما را به نام خودتان بشناسد حداقل! جذب مشتری و … را به مراحل بعدی از چرخه زندگی شرکت و سازمانتان واگذار کنید.

  17. سلام
    تجربه شخصی خودم خرید ازچرم بوفالو بود شرکتی که علی رغم داشتن دو نمایندگی معظم در شهر اصفهان هیچ تبلیغاتی نداشت و مهمتر از ان سبک برخورد فروشندگان بود که چنان برخورد میکردند گویی که مشتری با خرید محصولاتشان ضرر هنگفتی بهشون خواهد زد
    رفتاری که بلاشک در بلند مدت جایگاه شرکت رودر اذهان متزلزل خواهد کرد

  18. با سلام
    به نظر من نوین چرم در زمینه تبلیغات موثر، ضعیف عمل کرده به طوری که چرم مشهد رو همه میشناسند ولی نوین چرم رو خیلی ها برای اولین بار میشنوند. به نظر من، چرم مشهد به خصوص در برخورد با مشتری، نسبت به نوین چرم بهتر عمل کرده ، احترام و تبحر فروشنده های چرم مشهد باعث شده که من یکی از مشتری های دائم چرم مشهد باشم، اما چرم مشهد در زمینه فروشگاه مجازی نسبت به نوین چرم ضعیف عمل کرده

  19. خوب است که تولید کنندگان داخلی در صنعت های مختلف و حالا با توجه به بحث کافه، تولیدکنندگان پوشاک چرم به نکات زیر توجه کنند:
    1- برای تبدیل شدن برند، کپی برداری از محصولات ساخت داخل و خارج، تنها راه نیست!!! پیشقدم باشید.
    2- علاوه بر مصرف کنندگان و مخاطبان خاص خود، به دنبال بازارهای ناب داخلی و خارجی، با مدیریت قیمت و بازاریابی صحیح باشید.
    3- در طرح ها و سبک وسیاق خود، نشانه ای از کشور تولید کننده داشته باشید، حتی در چند طرح خاص، تا بعنوان ره آوردی از ایران، در چمدان مسافران عادی، و با چشم اندازی وسیع تر، در صادرات ایران جا بگیرید.
    4- به جای چندین شرکت کوچک با مشکلات مالی و … به یک کنسرسیوم و مشارکت تبدیل شوید.

  20. سلام
    چند نمونه خرید بنده شامل ؛ کیف پول،کمریند و دستکش بوده است. مدتی در پی کیف پول کوچکی که در جیب شلوار جای کمی را اشغال کند،گوشه های آن گرد باشد(تیز و زاویه دار نباشد)،زیبا،خوش دوخت و جادار باشد.دو ویژگی اول به ندرت در کیف های موجود در بازار پیدا می شد. گاهی هم می گشتم تا یک کیف اداری یا تحصیلی با طرح جدید و زیبا بخرم ولی دو عیب قابل توجه در کیفهای چرمی ساخت ایران بود(اسرار دارم جنس ایرانی بخرم) 1) اکثرا طرحها قدیمی هستند. 2) دستگیره های ضعیفی دارند که زود کنده می شوند.
    چند مرتبه هم به بعضی از فروشگاه ها سر زدم برای دیدن و خریدن کاپشن چرمی ولی از طرح ها خوشم نیامد.

  21. با سلام
    خوشحالم که مدیر عامل شرکت نوین چرم با احساس مسئولیت و متوجه به مسائل روز حضور بهم رسوندند.
    اما واقعا کار بیشتری در این زمینه لازمه. امروز اگر از هر ایرانی بپرسیم نام برند چرم بگو،حتما یکی ار آنها نوین چرم است اما وقتی ازش بپرسی برند خوبیه؟ در جواب بگه: خوبه، بد نیست.
    من به صورت خاص به نحوه تخفیفات شرکت انتقاد دارم و دوره های زمانی آنها.(مدل 20%+هدیه یا 20%+10%) دوم اینکه نکته ای که شرکت های ایرانی به صورت عام و نوین چرم به صورت خاص به آن باید توجه کنند: تضمین کیفیت برای مشتری است و آگاهی دادن یه مشتری به درجه کیفیت انواع محصولات خود در هنگام خرید. که به نظر من مشتری ایرانی به خاطر عدم داشتن تجربه های زیاد از این دست در برند های ایرانی به مراتب تاثیر عمیق تری می پذیرد و تصویر دهنی مثبت پیدا می کند.
    روز خوش

  22. با سلام وعرض أدب خدمت عزيزان بنده توليد كننده كيفهاى ادارى چرم هستم و باعث افتخاره كه با برندهاى مطرح مشغول به همكارى هستم و از نزديك شاهد تلاش و زحمت أين عزيزان براى برند سازى هستم،در ساليان نه چندان دور كالاهاى چرمى تو فروشگاههاى كاملا سنتي فروش ميرفت كه عدد أين فروشگاهها به تعداد ٥٠ باب هم در كل ايران نبود و رنگ كالاها به مشكى و قهوهاي خلاصه ميشد با روى كار اومدن أين برندها چرم داره به جايگاه اصليش نزديك ميشه و فرهنگ استفاده و انتخاب رنگ رو تغيير داده كه جاى تحسين داره ولى بنظر بنده احساسمون بايد طورى باشه كه فكر كنيم تو نقطه شروع هستييم و محكوم به رشد و تغيير

    1. ممنونم جناب شیری عزیز، دقیقا با شما موافق هستم و این حس ایجاد رشد مستمر در صنعت چرم را که مطرح کردید را میستایم. لطفاً در مورد فعالیت تولیدی خود اطلاعات بیشتری را در میان بگذارید تا با شما و مجموعه مخترم شما بیشتر آشنا شویم.

  23. با عرض سلام خدمت هم کافه ای های عزیز
    مایلم نظرم رو در قالب دو نقش زیر بیان کنم.
    الف) ابتدا به عنوان مشتری این برند لازم ذکر کنم که به نظرم برند نوین چرم یک برند سوویت بوده و جایگاه مناسبی در ذهن من داره و اگه شخصی از من سوال کنه که سه برند از تولید کنندگان محصولات چرمی ایرانی نام ببرم، ترتیب ذکر این برندها از جانب من به این صورته: نوین چرم، چرم مشهد و مارال…. معتقدم که این برند می تونه جزو اولین گزینه های من برای کادو دادن خصوصا به آقایون باشه (یکی از علتای این انتخاب، طراحی مناسب و شیک بسته های کادوی این برند و همچنین اینکه به نظرم از سایر تولید کنندگان لوکس تره)….طراحی پوشاک چرمی نوین چرم (مثل کت) به خوبی سایر رده محصول این برند (به خصوص کمربند) نیست….. تفاوت زیادی میان ادراکی که من از این برند دارم و نقطه ای که با این برند تعامل مسقیم در نقطه فروش دارم زیاد و در نقطه ای که مصرف می کنم ( در رده محصولاتی محدود مثل کمربند و کیف پول) کمه …. حاظرم چندین برابر قیمت کفش نوین چرم رو برای برندهای خارجی پرداخت کنم چون معتقدم (وتجربه کردم) فاصله زیادی تا یک طرح ارگونومیک داره ولی این تصمیم رو برای کمربند و یا کیف پول مردانه نمی گیرم….. طراحی محصولات مختص آقایون خیلی خیلی بهتر از محصولات مختص خانم هاست و ………
    ب) به عنوان فردی که دانش کمی از بازاریابی داره و پایان نامش رو در خصوص صنعت چرم و اون هم در نوین چرم انجام داده لازمه به چند نکته با دید انتقادی و به صورت خلاصه اشاره کنم: (البته ذکر این موارد با هدف بهبود این برند ملی بوده و هرگز هدف اینجانب از بیان آنها در جهت کوچک شمردن این برند نمی باشد)
    1- برنامه های وفاداری شرکت نوین چرم نه تنها از سایر شرکتهای فعال در این صنعت بلکه از خیلی از شرکتهای ایرانی دیگه بهتره اما فرمول این برنامه می تونه بهتر از این هم باشه…
    2- یکپارچگی در چیدمان و طراحی دکور این برند مشاهده نمی شود ( برای مثال می تونیم به تفاوت فاحش دو شعبه مگامال و فردوسی اشاره کنیم)
    3- هرچند که طی مصاحبه با مدیران شعب مطرح شده بود که نیروی فروش آموزش دیدست اما باز هم یکی از علل عدم خرید محصولات توسط مشتری، عدم مهارت نیروی فروش و فشار مضاعف از جانب آنان بود نه عدم تمایل اولیه خریدار (طی دوره بررسی من که به مدت یک ماه طول کشید، چندین مورد تعویض و تعدیل نیرو مشاهده شد، همچنین درخواست همکاری از جانب نوین چرم به صورت چسباندن کاغذ به شیشه یکی از شعب، مشاهده گردید و حتی چند متقاضی نیز برای نیروی فروش در حضور محقق و توسط مدیر شعبه مورد مصاحبه قرار گرفت!!)
    4- با توجه به اینکه کارمندانی که به صورت مستقیم با مشتریان ارتباط برقرار می کنند از مهمترین عوامل برندسازی خارجی هستند، متاسفانه موارد زیادی دیده شد که نیروی فروش و حتی مدیران شعب نیز رفتارهایی نامتجانس با تصور برند از خود داشتند (برای مثال حضور مدیر یکی از شعب با صندل و جوراب و …)
    5- به نظر می رسد قبل از اینکه نوین چرم برای برندسازی خارجی خودش اقدام کنه می بایست تمرکز زیادی روی برند سازی داخلی خودش و مدیریت ارتباطات داخلی داشته باشه (برای مثال روی تعهد کارکنان نسبت به برند، دانش کارکنان نسبت به برند، رفتار شهروندی برند و…..) (از تلخ ترین تجربیات من طی دوره تحقیقم در نوین چرم که به موضوع برندسازی داخلی بر می گیرده، عدم تمایل یکی از مدیران شعب به همکاری (با وجود ارائه نامه رسمی از شرکت) و همچنین بدگویی برخی مدیران در مورد شرکت در حضور شخصی خارج از سیستم نوین چرم (من) بر می گرده)
    6- در بررسی من بیشترین مصرف کنندگان محصولات چرمی نوین چرم ساکن منطقه 2 تهران بودند، بیشترین خریداران مرتبه اول بود که از نوین چرم خرید می کردند، اکثرا دارای شغل آزاد با درآمد بین 2 تا 2.5 میلیون تومان بودند و بیشترین رده سنی خریدار بین 20 تا 30 سال بودند (اطلاعات مربوط به شهریور ماه 1392 و در دوره حراج می باشد)
    در مجموع و به عنوان نظر شخصی با تیتر ذکر شده در بالا (قوی ترین برند چرم داخلی) موافقم اما معتقدک که علت این قوی تر بودن به معنای پرفکت بودن نوین چرم نیست و امیدوارم که نوین چرم در مسیر خودش به صورت یادگیرنده، حرکت کنه
    با تشکر

  24. با سلام وعرض خسته نباشيد،مدير عامل چرم فردا هستم واحد توليدى چرم فردا در زمينه كيفهاى چرمى فعاليت ميكنه واز بهترين نوع چرم گروه براى رؤيه كيف واز چرم بزى براى استر كيف استفاده ميكنيم و تمام سعيمون برين كه بهترين كيفيت رو داشته باشيم ويكى از تأمين كنندههاى چند برند مطرح داخلى هستييم كه در أين تالار نامهاشون برده شده و در سال ٩١ توليداتمونو به كشور تركيه صادر ميكرديم

    1. مدیر عامل محترم چرم فردا، جناب آقای مسعود شیری عزیز ممنونم از اطلاعاتی که مطرح کردید. مایم که چرم فردا را بهتر بشناسم و مطمئنم که کافه بازاریابی های عزیز نیز از این عمل را ارج می نهند. دوست دارم بدانم که چطور چرم فردا در سف اول صادر کنندگان محصولات چرمی به ترکیه قرار گرفته است؟

  25. با عرض سلام خدمت همه دوستان
    بنده تجربه خرید از نوین چرم و چرم درسا از شعبات آنها در ‍پاساژ گلستان خدمدتون عرض می کنم
    ۱)نوین چرم تلاش دارد با ارایه کارت های عضویت در مشتریان وفاداری ایجاد کند . از دیدگاه من خرید مجدد مشتریانش بیشتر به دلیل مبلغی است که کارت آنها شارژ شده است و دلیل بر وفاداری معنای به برند نمی باشد .زیرا از زیر ساختار مناسبی برخوردار نیست .کیفیت ؛ تنوع محصول ؛ طراحی محصول؛فروشندگان فروشگاه ؛ محیط و دکوراسیون فروشگاه در حد متوسط می توان در نظر گرفت . حال آیا شما حاظرید برای یک دوست رسمی این محصول را هدیه بدهید ؟ بعید می دانم حتی اگر حساب کارت عضویت شما مبلغی مانده داشته باشد . حال شما فرض کنید با این کیفیت ارایه خدمات ؛عکس بهرام رادان را با این برند مشاهده کنید . واقعا هدف از این کار چه بوده؟ هیچ سنخیتی بین این شخصیت و شخصیت برند نوین چرم وجود ندارد
    ۲)درسا با قیمت بالاتر نسبت به چرم های داخلی در تلاش است خود را به عنوان یک کالا با منذلت و شان اجتماعی معرفی کند
    طراحی محصول زیبا ؛ دکور مناسب فروشگاه ؛ بسته بندی بسیار خوب ؛ استفاده از تعداد محدودی طرح های تخفیفاتی در این راستا استراتژی یکپارچه ای دارد که البته نبود crm مناسب و فروشندگان متوسط به این ساختار لطمه می زند
    با تشکر

  26. دوستان گرامى اگه تمايل داريم بيشتر با صنعت چرم و كيف و كفش آشنا بشيد از نمايشگاه امپكس ديدن كنيد ٢٦ لغايت ٢٩ ابانماه نمايشگاه بين المللى تهران

  27. چرم با كيفيت ١: پوست سالم داشته باشد ( دامپرورى صنعتى) ٢: كشتار صنعتى ( با دستگاه باد كن پوست دام جدا شود تا پوست توسط كارد زخمى نشود) ٣: ساخت و ساز چرم با دستگاههاى مكانيكى و مواد شيميايي با كيفيت ٤ : فينيشىنگى كه رنگ روى چرم پايدارى داشته باشد و در برابر سايش مقاوم باشد و از موادى استفاده شود كه اسيبى به محيط زيست نزند

  28. باسلام
    من تازه با این سایت آشنا شدم مسئول صادرات شرکت آریا منخب پارسی هستم بیشتر تولید کننده چرم هستیم به خصوص چرم شترمرغ که تقریبا یه کار جدیده.دارم تواین زمینه به خصوص خارجی فعالیت میکنم دوست دارم بازار ایران هم خریدار داشته باشم ولی خیلی جایی برای اینکار پیدانکردم لطفا اگر امکانش هست راهنمایی کنید.

    1. با سلام، سرکار خانم آهنین به نظر بهتر است تا مورد مطرح شده را با جزییات بیشتر بصورت مطلب مستقل برای کافه بازاریابی (Info@kafemarketing.com) ارسال کنید تا بصورت دستور جلسه در اتاق فکر مطرح شود. به نظرم با مشارکت تمامی کافه بازاریابی ها، به نتایج خوبی خواهید رسید.

  29. با سلام بر همه دوستان عزیز
    من به طور اتفاقی و تازه با این سایت آشنا شدم و مدیر عامل شرکت شابلا در وین هستم و مدت ۱۵ سال هست که در خارج از ایران در کار بزینس مشغول هستم و با وجود تمام تحریم های اقتصادی علیه ایران توانسته ایم اجازه ارسال مستقیم کالا از طریق تجارت اکترونیکی روبه ایران داشته باشیم …….

    نکته مهم این هست که ما در ایران خیلی دونبال شرکتهای بزرگ گشتیم که بتوانیم صنعت ایران بخصوص چرم و برند های معروف ایران را در بازار های اروپا و جهانی از طریق بزینس اکترونیکی ارایه بدیم و مردم اروپا را بیشتر با صنعت ایران آشنا کنیم و حتی ما امکان این رو داریم که بتوانیم برند ایران را در بزرگترین سایت جهانی آمازون ارایه دهیم

    ولی برادران ما خیلی سرد هستند و هیچ علاقه ای ندارند وارد بازارهای جهانی شوند به نظر شخصی من خیلی کم کار هستند
    چرا ؟؟؟؟

      1. سلام.
        من مشتری چرم مشهد هستم کیف پولش چندین سال دستم بود اصلا پوسته پوسته نشده حتی قسمتهایی که تا میشن و یا گوشه هاش.یه دستکش ساق بلندم گرفتم اونم خوبه البته کم استفاده کردم.الان پالتو میخوام چندان طراحیش شیک و خاص نبود…این ایرادی هست که توش دیدم

  30. با سلام. براى مطرح شدن صنعت چرم کشورمان ابتدا بازار داخلى که نزديکترين بازارهست رو راضی نگه داريم و لازمه ان اولا به روز نمودن ماشین الات دوما تنوع سوما قيمت متناسب با کيفيت . البته با توجه به توان اقتصادى رو به افول بحث قيمت مهمترین هست. ودليل اصلى رويکرد هموطنان عزیز به کالاهاى چرم مصنوعى قيمت تمامشده پايين اونس کالاهاست که البته دوام نداره.

  31. سلام
    من هم به عنوان عضو کوچکی از جمع، “برند چرم و لوکس درسا” رو معرفی می کنم به شما عزیزان.
    درسا اولین و تنها برند لاکچری ایرانی صنعت چرم، با بیست سال سابقه‌ی فعالیت هست.
    ایده‌آل درسا اهدای حس خوب رضایت از خرید به مشتریان و همچنین ایجاد و یا شاید بازسازی حس اعتماد مخاطب به محصول ایرانی‌ست.

    پایدار باشید
    راحیل جاودانی
    کارشناس روابط عمومی و تبلیغات برند درسا

  32. با سلام
    من سید مهدی امینی مسئول وب سایت شرکت نوین چرم هستم…تلاش من و همکارانم برقرار کردن ارتباط موثر و نزدیک با مشتریان و به خصوص مشتریان آنلاینه…در این زمینه سعی ما بر این بوده تا از طریق کانال های مختلف اعم از وب سایت و شبکه های اجتماعی پاسخگوی مشتریان باشیم.
    فضای مجازی فقط قراردادن محصولات و یا راه اندازی فروشگاه آنلاین نیست…ارتباط لحظه ای و آنی با مشتریان و رسیدن به این نکته که “چون مهم هستید” ما همراهتان هستیم.
    برنامه ریزی ما بر این است تا مشتری گام به گام همراه شویم تا مشتری دغدغه های خود را در وجود ما نیز حس کند نه اینکه فقط تصویری از ما به صورت مبهم در ذهنش تداعی کند… سایت ها و نرم افزارها روزانه در حال پیشرفت هستن پس لازم است تفکر ما در باب مشتری مداری نیز سیر صعودی داشته باشد.

    وب سایت اصلی: http://www.novinlether.com
    فروشگاه آنلاین: http://www.novinleather.com/shop
    instagram: novincharm
    facebook: http://www.facebook.com/novincharm999
    کیک: novinleather

  33. با سلام و ادب.
    من خانمی سرپرست هستم و ساکن قم. علاقمند به کار چرم و انجام آن بصورت شغل خانگی هستم تا بتوانم تا حدودی از پس تامین هزینه ها برآیم. اما آگاهی اندکی دارم در مورد آینده کاری و درآمد و … اطلاعی ندارم و تنها تجربه سایر کارهای هنری مثل خیاطی و … را دارم. و چطور باید شروع کنم؟ آیا دوستان بزرگوار راهی برای راهنمایی من دارن؟
    اگر راهنمایی بفرمایید ( البته ایمیل را مطمئن تر دریافت میکنم) بسیار سپاسگزار میشوم.

    با تقدیم احترام
    ورده

  34. با سلام
    مطالب بسیار جالب در فضایی ارزشمند را امروز تجربه کردم.
    امیدوارم همیشه سربلند و موفق در به ثمررساندن اهداف شخصی و سازمانی که مطمنا این اهداف در راستای تعالی ایران عزیزمان خواهد بود باشید.
    ارادتمند اینانلو

  35. من از چرم درسا خرید کردم راضی بودم به نظر من باید تمام برند ها را دعوت کنیم و کیفیت آن ها را بسنجیم و ما در این کافه شروع به برند سازی کنیم تا مردم از سر در گمی در بیایند و بتوانیم به صنعت چرم کشور کمک کنیم هم دنیا را با صنعت چرم مآن آشنا کنیم

  36. با سلام
    من مهدی مقامی مدیر بازاریابی شرکت چرم تکیف هستم
    خوشحالم تو گروههی مطلب می خونم که همگی در پی افزایش اعتلای واقعی چرم ایرانی در جهان می باشند.
    به امید پیشرفت برای همگی دوستان و همکاران محترم

  37. باسلام واحترام
    بسیاری از افراد فکر میکنند بازاریابی محصولات چرمی در بازار ایران با پیشبرد فروش و تبلیغات موفق آمیز است .البته جای تعجب نیست ،به دلیل آنکه با انواع مختلف رسانهای تبلیغاتی که مارا تشویق به خرید و سفارش گذاری میکنند روبرو هستیم .
    اگر بخواهیم تعریف مشخصی از بازاریابی محصولات چرم ایرانی در بازار داخلی داشته باشیم معنی درستی را باید برای آن تعریف کنیم و دیگر فقط به فکر فروش و معرفی نباشیم .در واقع میتوان معنی درست آن را فراهم کردن رضایت مشتری داخلی نامید .
    با شناسایی نیازهای مختلف مصرف کنندگان بازار ایران ،اگر بتوان محصولاتی را تولید کرد که نیازآنها را به بهترین نحو براورد کند. با قیمت گذاری ، توزیع و فعالیتهای اصولی میتوان به آسانی محصولات چرم ایرانی را در بازارهای داخلی به فروش رساند .و ارتباط خود را با مصرف کنندگان طولانی و مفید تر کند.
    به امید آن روز که با دانش و غیر ایرانی تفکرمان را در عرصه جهانی به نمایش بگذاریم .
    دکترای مدیریت
    نویسنده کتاب رمز کارآفرینی
    ابوالفضل صالح وند

  38. با سلام
    من فرهاد کرمستجی هستم دانشجو و مدرس و فعال در زمینه فروش چرم. بنده از اکثر برندهای ایران خرید داشتم و به اکثر فروشگاه ها سر زدم. البته برندی کوچک با طراحی خودم هم ثبت کردم که تحت همین عنوان فعالیت می کنم. با رفت و امد در فروشگاه ها و بررسی برند های چرم در ایران و خارج از کشور، نظر بنده به یک تفاوت اصلی جلب شده. روح برند چیزی هست که در برندهای داخل گشور کمتر دیده می شود. با تمام احترام برای تمامی بزرگان این صنعت که راهگشای ما جوان ها هستند، باید بگم به عنوان مثال برند چرم مشهد، از دید بعضی دوستان که کلی تعریف هم کرده بودند، در بحث طراحی به سختی می شود گفت برند چرم مشهد، زیرا یک زبان طراحی در محصولات وجود ندارد، که این نیز مربوط به عدم وجود یک سیر تکامل در طراحی این برند است، البته از دید بنده. به عنوان مثال در حال حاضر شرکت کیاک پاندورا و چند تولید کننده دیگر محصولات این شرکت را تامین می کنند، نتیجه این می شود که از دید مشتریان خوش پوش این برند کارایی چندانی در حفظ مشترکین خود ندارد، حال این گپ بزرگ در دوران تخفیف ، جایگزین طراحی بهینه می شود، یعنی تخفیف های مشهد و سعی در پایین نگهداشتن قیمت باعث جذب مشترکین می شود. در برندهای ایرام بنده نوین چرم را بیشتر ار مارال و مشهد قبول دارم زیرا چه به لحاظ طراحی و چه به لحاظ متریال در جایگاه بهتری قرار دارد. از دید طراحی و رفتار برند درسا در موقعیت بهتری در گروه پوشاک زنانه قرار دارد. به هر نحو جسارت بنده رو ببخشید صرفا دیدگاه خودم رو بیان کردم. به امید موفقیت تمامی تولید کننده ها و طراحان ایرانی.

  39. سلام خدمت همه کافه مارکتینگها.
    از اونجایی که من خودم قبلا ساکن مشهد بودم و تا حدودی با برندهای چرم اشنایی دارم و از چرم مشهد خرید داشتم میخواستم نظرمو بگم. من به شخصه برند چرم مشهد نسبت به بقیه برندها در بازار موفق تر میدونم. چرا چون در انتخاب بازار هدفش قوی تر بوده و مکان های مناسبی هم برای عرضه محصولاتش حداقل تا اونجایی که من میدونم در مشهد انتخاب کرده . چرم مشهد سعی کرده در بهترین نقاط شهری فروشگاه احداث کنه به جای اینکه مانند نوین چرم در همه جا تبلیغات کنه و ما کلا نوین چرم برابر با اقای بهرام رادان بدونیم. البته نه اینکه این بد باشه.خوب هم هست.. اما این همه تبلیغات برای این برند لازم نیست.نوین چرم برای ما مشهدی ها در دسترس نبود . چرم مشهد درهتل قصر و درویش. مجتمع های تجاری بزرگ و فرودگاه و در خیابان های معروف و پرتردد شعبه داره.این ها از سابقه و صنعت گسترده این برند خبر میده. در حالی که فکر کنم نوین چرم فقط یک شعبه داره اونم سمت حرم هست و حاضر به رفتنش نمیشیم. (مکان.مکان.مکان)
    من تبلیغات نوین چرم را زیاد دیدم و به نظرم داره با تکنیک های بازاریابی به سمت یک برند لوکس حرکت میکنه اما نیاز داره به جای صرف هزینه های زیاد بازاریابی شعباتشو بیشتر کنه.

  40. سلام برندهای دیگری هم هستند مثل شیفر وفرهادولی برندی که این روزها درذهن مخاطب داره نقش میگره وثبت میشه برندی نیست جز نوین چرم وبعدازسالها نداشتن برند بعد ازکفش ملی سابق درصنعت کفش برندی متولدشدواین روزها هم رقیب وهم الگو میباشد برای برندسازی درصنعت چرم وکفش تفاوت نوین چرم بادیگر برندها فقط در نوع برندسازیه نه تفاوت محصول. نوین چرم زمانی برند نسل جدید شد که جامعه نیاز به برند داشت باتشکرصوفی

  41. باسلام
    بنده عضو کوچکی از خانواده چرم درسا این برند لوکس رو به دوستان عزیز معرفی میکنم .
    وآرزویی موفقیت برای همکاران محترم درپیشبرد صنعت چرم ایران عزیزمان را ازخداوند متعال خواستارم

    مسعود آصفی علیشاه
    مشاوروفروشنده برند درسا

  42. با سلام.
    من یکی از مشتریان چرم مشهد هستم.تا جایی که یادمه نوین چرم در تبلیغات حدودا ۸ سال پیشش حرف نوین رو خیلی کوچیک و چرم مشهد رو خیلی بزرگ روی بیلبوردها چاپ کرده بود که فکر میکنم چرم مشهد شکایت کرد و از اون به بعد نوین چرم روی بیلبوردها چاپ شد.این مسئله یک جو منفی در ذهن من ایجاد کرده بود تا جایی که من فکر میکردم چون این برند جنسهای خوبی نداره از این نوع نوشتار استفاده میکنه.ولی الان که دنبال یک کیف کارت میگردم به فروشگاه چرم مشهد در هایپر استار مراجعه کردم و چیزی که خواسته منو برآورده کنه ندیدم.اما وقتی به سایت نوین چرم مراجعه نمودم واقعا با تنوع زیادی روبرو شدم حتی در کاپشن چرم.این نشان دهنده اینست که نوین چرم در طراحی گامی بزرگ برداشته است. نتیجه اینکه تبلیغات حتی اثر منفی هم میتواند داشته باشد.

  43. سلام، موافقم نوین چرم برای هر سلیقه تونسته محصول تولید کنه، من همیشه کتونی می خریدم به این دلیل که نمی تونستم کفش دلخواهمو پیدا کنم ولی پارسال تونستم یه کفش اسپورت بسیار شیک از نوین چرم بخرم که هر دفعه که می پوشمش خیلی ازش راضی هستم از لحاظ کیفیت هم خوبه البته من کم کاری کردم و یه سالی هست بهش واکس نزدم ولی با این حال خراب نشده، امسال هم قصد دارم یه نیم بوت بخرم ازش، تصمیم دارم در آینده ان شاء الله اگه بشه یه نمایندگی نوین چرم داشته باشم تو شهر خودمون، چون اینجا یعنی استان مازندران ساری ما نمایندگیشو نداریم و متاسفانه من برای خرید همیشه یا باید برم سمت کناره یا باید برم تهران، خیلی دوست دارم بدونم اگه کسی اطلاعات داره زدن نمایندگی نوین چرم چه مقدار سرمایه می خواد، اگه کسی بتونه کمکم کنه ممنون می شم.

  44. من با توجه به اینکه هم دیابت دارم هم پاهام به دلیل شکستن درد میکنه دنبال کفش چرمی تو برندای ایرانی بوده ام.چند جفت از برندای مختلف مثل آداک-مارال-چرم مشهد-لیدی رز-پانامی-درنیکا-آراد-چرم نو و از آقای شریفی روبروی سفارت ایتالیا خریده ام. مهمترین نکته که هست زیره های خیلی سفت و بدی هست که کفشای چرمی دارند. مثلن کفش کراکس زیره های خیلی طبی و عالی داره ولی ظاهر خوب و کیفیت چرم نداره. من هرسال تعداد زیادی کفش میخرم که تقریبا از ۹۰%ناراضیم. اتفاقن هفته پیش نوین چرم. چرم نو وشیما…. در خیابان فردوسی و باغ سپهسالار رفتم و همه را امتحان کردم -متاسفانه کیفیت با ۱ سال قبل تفاوتی نکرده. انتظار هرکسی با توجه به مبلغ پرداختی بیشتر از کیفیت اراءه شده است. خواهش میکنم بیشتر از رویه و طراحی به کیفیت زیره اهمیت بدهید.

  45. با سلام. دقیقاً هشت سال قبل همسرم یک کیف مردانه دستی از “چرم میش” برای زادروزم به من هدیه داد. چون از این کیف خوشم اومد، من هم برای هدیه نوروزی به دوستانم پانزده عدد کیف از «چرم میش» خریدم. بعد از گذشت ۸ سال قفل کیفم شکست. به « چرم میش » برای تعمیر مراجعه کردم. فروشنده با حالتی نه چندان دوستانه گفت که: « ما ضمانت پس از فروش بیشتر از یک سال نداریم. و معلوم نیست آیا کارگری که این کیف را تولید کرده است الان کجاست». من به او گفتم که من این کیف را از یک کارگر که نخریدم من این کیف را از « چرم میش » خریدم. ایشان فرمودند « به هر حال ما ضمانت پس از فروش بیش از یک سال نداریم». من از چند شرکت دیگه منجمله «چرم مشهد» و «نوین چرم» پرسیدم. و همه اونا گفتند که اگر کیف را از انها خریداری کرده باشم آنها کیف را تعمیر میکنند. در نتیجه باز هم به این نتیجه میرسیم که در ایران هنوز مشتری مداری و نوع برخورد با مشتری را به فروشندگان آموزش نداده اند و نمی دهند. حالا من چون از چرم میش خرد کرده ام باید دور تهران راه بیفتم و بگردم تا کسی را پیدا کنم که کیفم را تعمیر کند. من اصلا از چرم میش راضی نیستم و اصلا این برند را به هیچ کس توصیه نمی کنم.

  46. جناب احمدی سلام
    از اینکه تجربه خود را در استفاده از خدمات برندها با ما در میان گذاشتید سپاسگزاریم.
    اتفاقا بنده از مشتریان همیشگی چرم میش هستم و کیفیت و طراحی این برند را فوق العاده میدانم. معمولا در بحث خدمات پس از فروش دو مورد گارانتی و وارانتی مطرح میشود.وارانتی به این معنی که در صورت اتمام گارانتی فروشنده به شما ضمانت میدهد تا سال مقرر لوازم جانبی محصول شما را برای تعمیر در ازای دریافت هزینه عرضه کند. در مورد محصولات چرمی به نظرم لازم است فروشنده و صاحب برند خریداران را از مدت زمان گارانتی و وارانتی مطلع کند. البته بحث حضرتعالی برخورد پرسنل این برند است که حتی راهنمایی درستی هم نکرده اند. بنده تا بحال سابقه خرید از فروشگاه پارک وی و نمایندگی کرمانشاه را داشته ام که در شعبه کرمانشاه برای تعویض بند کیف( حدود یکسال پس از خرید) با من همکاری کردند. شما از چه شعبه ای خرید کردید قربان؟

  47. من سالهاست در آلمان زندگی می کنم و طرفدار و خریدار محصولات چرمی. به تازگی در تلاشم که محصولات چرم با کیفیت بالا ایرانی رو اینجا ارائه و بشناسونم. به نظر من مشکل بزرگ محصولات چرم ایرانی عدم خلاقیت و نوآوری بالا و بروز نبودن اکثر محصولاتشون شاید تا حدی به استثنای کقش باشه، مسئله مهم بعدی قیمت فروش محصولاتی مثل کیف اداری، مسافرتی شرکنهایی مثل نوین چرم، چرم نگار، شیفر، درسا هست که با اینجا برابری می کنه و عملا امکان رقابت و صادرات به اروپا رو ندارن، فقط قیمته برخی مدلهای کقش چرمی با کیفیت ایرانی هست که در مقایسه همچنان ارزان تر از رقیبهای اروپایی شون هستن و امکان بازاریابی رو فراهم می کنه. اینجا بعضی شرکتهای آلمانی برای رقابت در مارکت چرم رو به تولیدات با کیفیت هندی آوردن و با قیمتهای بسیار مناسبی اونها رو ارائه می کنند، مثل لینک زیر>
    https://www.gusti-leder.de/studio-reisetasche-2r26-29-21.html
    فراموش نشه که قیمت بالا شامل هزینه ارسال از محل تولید و هزینه واردات به آلمان هم میشه، پس ببینید چطوری بایستی قیمت رو همزمان با کیفیت مدریت کرد.

  48. سپاسو درود فراوان برشما
    روح برند چیزی هست که در برندهای داخل گشور کمتر دیده می شود. با تمام احترام برای تمامی بزرگان این صنعت که راهگشای ما جوان ها هستند، باید بگم به عنوان مثال برند چرم مشهد، از دید بعضی دوستان که کلی تعریف هم کرده بودند، در بحث طراحی به سختی می شود گفت برند چرم مشهد، زیرا یک زبان طراحی در محصولات وجود ندارد، که این نیز مربوط به عدم وجود یک سیر تکامل در طراحی این برند است، البته از دید بنده. به عنوان مثال در حال حاضر شرکت کیاک پاندورا و چند تولید کننده دیگر محصولات این شرکت را تامین می کنند، نتیجه این می شود که از دید مشتریان خوش پوش این برند کارایی چندانی در حفظ مشترکین خود ندارد، حال این گپ بزرگ در دوران تخفیف ، جایگزین طراحی بهینه می شود، یعنی تخفیف های مشهد و سعی در پایین نگهداشتن قیمت باعث جذب مشترکین می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *